Kadın Genel Cerrahi Uzmanı mı arıyorsunuz?

Proktoloji (makat hatalıkları) teşhis ve tedavisinde bayan genel cerrah arayanların sayısı her geçen gün artıyor. Bu artışın nedeni insanların utanma duygusu ile açıklanabilir. Anal bölge muayenelerinden utanmayan insan neredeyse yoktur. Bu sıkıntı kadınlarda erkeklere göre daha yaygındır. Kadın hastalar çözümü ise hem cinslerine muayene olmakla buluyor.

Kadın genel cerrah

Türkiye’de kadın genel cerrah sayısı maalesef henüz arzu edilen seviyede değildir. O nedenle iyi bir araştırma yapmanız gerekir. İstanbul’da tercih edebileceğiniz uzmanlardan biri Seher ŞİRİN Bakırköy’de hasta kabulüne devam etmektedir. Dilerseniz Seher Hanımı biraz daha yakından tanıyalım.

Op. Dr. Seher Şirin Kimdir?

Kendisi gibi tüm 3 kardeşi de göz, hematoloji ve aile hekimi gibi alanlarda doktor olduğunu belirtmek istiyorum. Bu nedenle Seher Hanımın anne ve babasını tebrik etmek gerekir.

1961 Yılında Karaman, Ermenek ilçesinde hayata merhaba demiştir. İlk, orta ve lise eğitimini Mersin’de tamamladı.

1979 Yılında girdiği üniversite sınavında ise İçel’de (Mersin’in eski adı) il birincisi olarak büyük bir başarı elde etmiştir. Bu başarısını doktor olmaya karar vererek devam ettirir. Doktor olabilmek için üniversitesi seçimini İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi olarak yapar. Tıp eğitimini 1979-1985 yıllarında tamamlamış ve pratisyen hekim olarak hasta kabulüne başlamıştır.

Mezuniyet sonrası ilk görev yeri Muğla Devlet Hastanesi olup, devamında ise Silivri Sağlık Grup Başkanlığı ve 70. Yıl Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi gibi kurumlarda 3 yıl görev yapmıştır. Bu süreçten sonra ihtisas sınavını kazanır ve genel cerrahi uzmanı olmaya karar verir.

Genel cerrahi uzmanlık eğitimi 1990-1994 yılları arasında eski adı SSK Samatya Hastanesi olan, Sağlık Bakanlığı İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesinde tamamlamıştır. Genel Cerrahi klinik şefi Op. Dr. Arslan Kaygusuz’un kliniğinde gerçekleşen eğitimlerde aynı zamanda bir ilk gerçekleşmiştir. Buranın ilk kadın genel cerrahi asistanı olma unvanını elde etmiştir.

Uzmanlık eğitimi sonrası ilk görev yeri SSK Şişli Hastanesi olmuştur. 1 Yıl görev süresi içerisinde 100’den fazla meme, mide ve bağırsak kanseri ameliyatları gerçekleştirmiştir.

SSK Samatya Hastanesine Geri Döner: Şişli SSK Hastanesinde 1 yıllık görev sonrası daha önce uzmanlık eğitimini de gerçekleştirmiş olduğu SSK Samatya Hastanesine bu sefer genel cerrahi uzmanı olarak dönmüştür. Bu dönüş uzun bir çalışma hayatının başlangıcı olacaktır. Çünkü Seher hanım emekli olana kadar bu hastanede görev yapmıştır.

Antalya’da Hasta Kabulüne Devam Ediyor

Emekli olması Seher hanımı durdurmaya yetmedi, çünkü insan sağlığına verdiği değer her şeyden üstündür. Emekli olması ile birlikte Antalya, Muratpaşa’da bulunan kliniğinde hasta kabulüne başlamıştır. Aşağıda adres ve iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Adres ve İletişim Bilgileri

Adres: Yüksekalan Mah. 485. Sok. No:2 Kat: 1 Muratpaşa / ANTALYA
WhatsApp: 0532 459 69 00
Web: www.sehersirin.com

Teşhis ve Tedavisini Yaptığı Hastalıklar

Genel cerrahi oldukça geniş bir uzmanlık alanı olup, onlarca hastalığın teşhis ve tedavisini yapmaktadır. Ameliyatlarda en deneyimli uzmanlık alanı olup, her biri binlerce ameliyata katılmıştır. Op. Dr. Seher Şirin şuan proktoloji, medikal estetik ve meme hastalıkları ile ilgilenmektedir.

Proktoloji (Makat Hastalıkları)

Genel cerrahi uzmanlarının en çok uğraştığı hastalıkların başında proktoloji gelmektedir. Makat hastalıkları teşhis ve tedavisi genel cerrahi alanında proktoloji adında alt branş oluşmasını sağlamıştır. Hemoroid, Anal Fissür, Anal Fistül, Kıl Dönmesi, Kondilom, Anal Hematom, Anismus ve Anal Apse gibi hastalıklar bulunmaktadır.

Hemoroid (Basur) Tedavisi

İlk olarak proktoloji (makat hastalıkları) ile başlayalım. Ülkemizde de en sık görülen makat hastalıkları arasında yer alan hemoroid (basur) iç ve dış olmak üzere ikiye ayrılır. İç hemoroid ayrıca kendi içerisinde 4 evreye ayrılmaktadır. 1-2 ve 3 derece iç hemoroid hastaları lazer (IRC) ve RBL (lastikle boğma yöntemi) ile ameliyatsız olarak tedavi edilir. 4. Derece hemoroid hastalarında ise ameliyat gerekmektedir. Bunun içinde THD dediğimiz en gelişmiş uygulama önerilmektedir.

Anal Fissür (Makat Çatlağı) Tedavisi

En sık görülen makat hastalıklarından biri de anal fissür ya da daha anlaşılır ismiyle makat çatlağı, makat yırtığı diyebiliriz. Kabızlık, kronik ishal ya da inflamatuvar bağırsak hastalıkları Crohn ve Ülseratif Kolit’in neden olduğu anal fissür tedavisi hastalığın akut ya da kronik oluşuna göre belirlenir. Akut (yeni dönem ilk 2-3 haftalık) hastalarda genelde nitrogliserin ya da bitkisel içerikli kremlerle tedavi denenir. Kişi kabızlık problemini de aşması halinde tedavi etkili olur. Etkili olmayan ya da akut dönemi geçenlerde ise geriye iki seçenek kalıyor. Klasik ameliyat ya da BOTOX (kas gevşetici enjeksiyon) ile 1 dakika gibi kısa bir uygulama yapılabilir. Seher hanım hastalarına Botoks enjeksiyonu önermektedir.

Mikro Sinüsektomi İle Kıl Dönmesi Ameliyatı

Kuyruk sokumu bölgesi hastalarına bakacak olursak özellikle 15-40 yaş arası erkeklerde daha sık gördüğümüz kıl dönmesi (pilonidal sinüs) ile karşılaşıyoruz. Saç ve vücut kılları başta olmak üzere oluşan giriş deliğinden cilt altına girmesi, orada çoğalması sonucu oluşur. Sürekli artması sonucu apse gibi şikayetler ortaya çıkar. Sorunun çözümü sadece ameliyatla mümkündür. Bunun için onlarca kıl dönmesi ameliyatı geliştirilmiştir. Onlardan biri de Seher hanımın meslektaşlarından olan Op. Dr. Atilla KAYA tarafından geliştirilmiştir. Mikro Sinüsektomi adını verdiği yöntem Bascom uygulamasının modifiye halidir. 1,5-2 cm gibi küçük bir alan kesilerek cilt altında biriken kıllar onu saran kapsül ile birlikte çıkarılır. 5-10 Dakika gibi kısa sürede yapılan uygulama sonrası hasta, hastanede yatmaya gerek kalmadan evine, işine dönebilir.

Kondilom (Makat Siğili) Tedavisi

Anal bölgede bulaşıcı hastalıklarda sık görülmektedir. Örnek vermek gerekirse makat siğili bir tür virüs olan kondilom cinsel ilişki ile bulaşmakta ve sürekli yayılmaktadır. Bu nedenle geç kalmadan tedavi olunması gerekir. Korunmak için HPV aşısı olabilirsiniz. Bu sizin korunmanızı sağlar. Fakat siğil oluşması halinde ise RF ve elektrokoter gibi cihazlarla tedavi önerilir. Tedavide amaç virüslü hücreyi yakarak temiz cildi ortaya çıkarmaktır. Bunu yaparken aynı zamanda hastanın takip edilmesi gerekir. Yeniden oluşması halinde tekrar temizlenmesi gerekir. 6 Ay içerisinde herhangi yeni siğil oluşmaması ile virüsten kurtulunur.

Medikal Estetik Uygulamaları

Güzellik her insanın ortak arzusudur. Bazen küçük bir nokta bile sizin kötü görünmenize neden olabilir. Bazen önemsemediğiniz küçük estetik kusurlar ciddi sorunlara yol açabilir. Medikal estetik alanında en dikkat çekici uygulamalar ben aldırma konusunda olmaktadır. Bunu dışında yağ bezesi, yağ kisti, nasır ve ekim cerrahisi bulunmaktadır.

Ameliyatsız Ben Aldırma

Doğuştan ya da sonradan ortaya çıkan benler estetik kusur kadar kanserleşme ya da cilt kanseri ile karışma olasılığı bulunmaktadır. Bu nedenle uzmanlar güneş ışınlarına maruz kalan benlerin aldırılmasını öneriyoruz. Ben aldırma ameliyatsız yöntemlerle 1-2 dakika içerisinde yapılmaktadır. Bunun için lazer, radyofrekans ve elektrokoter gibi buharlaştırma yapan cihazlar kullanılmaktadır. Ben aldırma işleminde en çok merak edilen iz kalıp, kalmayacağıdır. Lazer haricinde tüm yöntemlerde iz kalır. Fakat, fark edilmesi zor, belli olmayan iz kalır. Tabii ki ben aldırmayı ameliyatla yaparsanız kalacak iz korkutucu olabilir.

Ameliyatsız Nasır Tedavisi

Vatandaşlarımız maalesef ayak sağlığına yeteri kadar ilgi göstermemektedir. Örnek vermek gerekirse ayağımıza uygun olmayan ayakkabıları giydiğinizde sürtünmeye bağlı olarak nasır oluşacaktır. Önlem alınmayan bu nasırlar ağrı yaparak sizin yürüyüşünüzü bile zorlaştırabilir. Nasır tedavisinde önemli olan nasır orta hattında yer alan nidusun da çıkarılmasıdır. Bunun için radyofrekans yöntemi tercih edilmektedir. 1-2 Dakika gibi kısa sürede ameliyata gerek kalmadan sağlığınıza kavuşabilirsiniz. Aşağıda yer alan video’da bunu daha net göreceksiniz.

Ameliyatsız Yağ Bezesi, Yağ Kisti Tedavileri

Yağ bezlerinin kontrolsüz çalışması deri altında yağ bezlerinin büyümesine neden olur. Bu durum sorunun olduğu yerde ağrısız şişlik şeklinde görülür. Kafa bölgesinde görülen yağ kisti, daha sert olur. Diğer bölgeler ise yağ bezesi olarak teşhis edilir. Tedavide amaç deri altında biriken bezenin çıkarılmasıdır. Çıkarmak için en küçük kesi yapılmalı ve yağ bezesi çıkarılarak iz kalmayacak estetik dikiş yapılmalıdır.

Meme Hastalıkları Teşhis ve Tedavisi

Op. Dr. Seher Şirin aynı zamanda kadınlarda sık görülen meme hastalıkları teşhis ve tedavisinde de deneyimlidir. Özellikle kanser sonucu ölüm sıralamasında akciğer kanserinden sonra ikinci sırada olan meme kanseri teşhis ve tedavisinde önemli başarılara imza atmaktadır. Bu konuda bilimsel çalışmaları da mevcuttur. Memede ağrı, akıntı ve şişlik gibi şikayetleriniz varsa mutlaka kendisine danışmanızı öneriyoruz.

Meme Kanseri

Yukarıda da belirtildiği gibi kansere bağlı ölümlerde meme kanseri 2. sırada yer almaktadır. Fakat buna karşın erken teşhis ve tedavi ile bu risk ortadan kaldırılabilir. Op. Dr. Seher Şirin tüm kadınlara evde kolayca yapabilecekleri kendi kendine meme muayenesi önermektedir. Aylık düzenli olarak yapacağınız bu işlem size ortaya çıkabilecek riskler konusunda bilgi vermektedir. Yaptığınız işlemde dikkat çekici kitle, asimetrik değişiklikler, akıntı, kızarıklık, iltihap, kanlı akıntı yanı sıra belirtiler koltuk altı bölgesinde de olabilir. Koltuk altında kitle ve kolda şişme fark ederseniz mutlaka muayene olmalısınız.

Bilimsel Çalışmalar, Referanslar

Şimdi ise Op. Dr. Seher Şirin’in kendisi hazırladığı ve ekip olarak katkı sağladığı bilimsel çalışmalara bakmak istiyorum. Aşağıda liste halinde bu çalışma özetlerini bulabilirsiniz.

1. Gürol KÖROĞLU , Türker ERTÜRK , Alper ŞAĞBAN , SEHER ŞİRİN , Arslan KAYGUSUZ. Makromasti ile benign meme hastalıkları arasındaki ilişki. Sağlık Bakanlığı İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi 3. Genel Cerrahi / İstanbul
  2. Didem Can Trabulus, Didem Karaçetin, Seher Şirin, Rıza Umar Gürsu, Canan Kelten, Ş. Gökhan Beyhan, T. Fikret Çermik, M. Ali Nazlı Lokal ülserleşmiş metastatik bilateral meme kanseri: Vaka sunumu ve tedavinin değerlendirilmesi. İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi
  3. Didem Can Trabulus, Didem Karaçetin, Seher Şirin, Sevgi Kurt, Canan Kelten, R. Umar Gürsu, M. Ali Nazlı, A. Esra Aksu Aksiller yerleşimli ekstramammarial Paget hastalığı: Olgu sunumu İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi,
  4. Erer Yosunkaya, Can İşler, Arslan Kaygusuz, Yusuf Yağmur, Seher Şirin. Genel Cerrahide Günlük Tek Doz Netilmisin İle Profilaksi Türkiye Antibiyotik Ve Kemoterapi (Ankem) Kongresi SSK İstanbul Hastanesi 3. Cerrahi Servisi