Varis Ülseri Tedavisi

Bizler her yazı ve makalemizde varislerin mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalık olduğunu belirtsek de maalesef hastalarımızın büyük bir bölümü bu uyarıları çok fazla dikkate almamaktadır. Çünkü yaptığımız muayenelerde hastalığın ilerlemesine bağlı olarak bacaklarda iyileşmiş ya da açık yaralar görüyoruz. Varis ülseri dediğimiz bu durum aynı zamanda staz ülser olarak da bilinmektedir.

Varis ülseri

Varis Ülseri Nedir?

Daha anlaşılır bir dille belirtmek gerekirse bacak yaraları da diyebiliriz. Bacak yarası diyorum. Çünkü %99 oranında diz altı ve bileklerde ortaya çıkmaktadır. Tabii ki bildiğimiz yaralardan çok daha ileri ve tehlikelidir. Yani cildin çürüyerek kemiklerin ortaya çıkmasına kadar ilerleyebilir. İyileşmesi zaman alan, önlem alınmadığında tekrarlayan yaralardır. Tabii ki tedavisi mümkün olan bir sorundur.

Her Bacak Yarası Staz Ülser Değildir!
Öncelikle bilekler seviyesinde ortaya çıkan tüm yaraları varise ya da DVT’ye bağlamak doğru olmaz. Çünkü atardamarlarda yine aynı bölgede yaralara neden olabiliyor. Burada bir ayrım yapmak gerekir. Toplardamara bağlı yaralar ayak bileği iç kısmında olurken, atardamara bağlı gelişen yaralar ise ayak bileği dış kısmında ortaya çıkmaktadır.

Varis Ülseri Neden Olur?

Toplardamar genişlemesi ya da DVT (Derin Ven Trombozu) hastalığı olanların buraya özellikle dikkat etmelerini rica ediyorum. Çünkü bacak yarasına sebebiyet veren etkenleri bildiğinizde korunma önlemlerinde daha başarılı olursunuz. Sorunun kaynağına baktığımızda toplardamarlardaki kan akışının normal olmadığını görürüz. Yani kalbe gitmesi gereken kirli kan özellikle bilek seviyesinde beklemesidir. Bunun en önemli 2 faktörü bulunmaktadır. Birincisi toplardamar kapakçıklarının bozulması ya da damar içerisinde pıhtının tıkanıklığa sebep olmasıdır.

Tedavi Edilmeyen Varisler

İlk etken hiç şüphesiz toplardamar genişlemesinin uzun bir süre tedavi edilmemesidir. Varis hastalığının sınıflandırması olan CEAP kodlarına baktığınızda C5 (iyileşmiş yaralar olduğunu) C6 ise henüz iyileşmemiş açık yaralar olduğunu belirtir. C6 Hastalığın en ileri evresidir. Yani hastalık tedavi edilmemesi halinde sürekli ilerleyecektir. Bu ilerleme ağrı, kaşıntı, kanama, bacakta sertleşme ve renk değişimi derken ülseri de beraberinde getirecektir.

Derin Toplardamarlarda Pıhtı Toplanması

Damarların genişlemesine neden olan bir diğer etken ise derin toplardamarlarda pıhtı toplanmasıdır. Çoğu zaman kan akışını zorlaştırarak pıhtının olduğu bölgede kanın birikmesi ve damarın genişlemesine neden olur.

Damardan Cilde Kan ve Sıvı Kaçağı

DVT ya da varis önlem alınmadığında, tedavi edilmediğinde damarların genişlemesine neden olur. Bu genişleme zamanla damar cidarının zayıflayarak deri altına sıvı kaçırmasına sebebiyet verir. Bu sıvı kırmızı kan hücreleri içerisinde yer alan Fe2 dediğimiz demir elementidir. Aynı zamanda bacaklarda kaşıntının önemli sebeplerinden biri de yine bu sıvı kaçağı olabilmektedir.

Varis Ülseri Belirtileri Nelerdir?

Yazının giriş kısmında da belirttiğim gibi bacaklarda yara oluşması bir hayli uzun zaman almaktadır. Çünkü hastalık sınıflandırması C1 ile başlamakta C6 ile bitmektedir. Bizim yaşadığımız sorun ise C5 ve C6’da ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle geride kalan C2, C3, C4 belirtilerine odaklanmak gerekir.

Bacak yarası

Bacaklarda Kaşıntı

İlk bakışta masum bir sorun gibi görülebilir. Kişi kaşıyarak rahatlamayı ve ondan kurtulmayı düşünür. Fakat kaşıntı bazen sandığımızın aksine daha ciddi sorunlara neden olabilirsiniz. Kaşıntının nedeni yukarıda da belirttiğim gibi damardan cilde sıvı kaçağı olmaktadır. İritasyona neden olan bu durum aynı zamanda Staz Dermatiti olarak da bilinir.

Ciltte Renk Değişimi, Derinin Sertleşmesi

Dikkat edilmesi gereken en önemli bulgulardan biri de ciltteki renk değişimleri olacaktır. Deri altına kaçan kan ve içerisindeki demir elementleri cildin hasar görmesine ve doku ölümlerine neden olmaktadır. Bu durum deride kahverengi ve kırmızımsı görünüme neden olur. Aynı zamanda o bölgede cildin daha sert olduğunu fark edersiniz.

Kötü Kokulu Açık ve İyileşmiş Yaralar

Ciltteki renk değişimlerini dikkate almadığınızda artık yaraların ortaya çıkması kaçınılmaz olacaktır. Dediğim gibi daha çok ayak bileği iç kısmında oluşur. Akıntı ve kötü koku eşlik eder. İlerledikçe yaranın etrafındaki derisi daha koyu ve siyahlaşmaya başlar.

Varis Ülseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yine önemli hususlardan biri de tedavi sürecidir. Mutlaka kalp ve damar cerrahisi uzmanlarından yardım alınması gerekir. Şunu çok iyi bilmemiz gerekir. İlk başta sadece varis hastalığımız varken şuan staz ülser problemi de bulunuyor. Bu nedenle çözüm her ikisininde ortadan kaldırılmasına yönelik olmalıdır. Biri eksik olursa tam olarak müdahale edilmiş sayılmaz.

Ülsere Neden Olan Damar Problemi Ortadan Kaldırılmalı

Yukarıda da belirttiğim gibi tedavi iki aşamalı olmalıdır. İlk olarak ülsere neden olan toplardamar problemini ortadan kaldırmak gerekir. Böylece ülser oluşumunu ve tekrarlamasını ortadan kaldırmış olursunuz. Bunun için yüzeysel toplardamar problemlerinde ameliyat ya da daha gelişmiş olan ameliyatsız varis tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Sorun derin toplardamarlarda ise onun içinde çeşitli çözüm önerileri bulunmaktadır.

PRP İle Varis Ülseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Soruna neden olan damar problemini ortadan kaldırılması ile birlikte artık ortaya çıkan yaranın kapanmasına yönelik çözüm gerekir. Çünkü cildin yenilenmesi gerekiyor. Bunun içinde eskiden oksijen ve ozon tedavisi kullanılıyordu. Şimdi ise daha gelişmiş ve daha pratik olan PRP yöntemi kullanıyoruz.

Varis ülseri tedavisinde PRP uygulaması

PRP Uygulaması Nedir?

Kısa adı PRP olan (Platelet Rich Plasma) Trombosit ve büyüme hücreleri yönünden zengin kan anlamına gelmektedir. Trombositler kan içerisinde pıhtılaşmanın önüne geçerken aynı zamanda yara iyileştirici özelliği vardır. PRP sanıldığı gibi ilaç değildir. Tedavisi yapılacak kişiden alınan kanın işlenmiş halidir. Bu nedenle alerji ya da yan etkisi yoktur.

PRP Nasıl Yapılır?

Evet, arkadaşlar yukarıda da belirttiğimiz gibi yaraların tedavisi yanı sıra estetik ve güzellik alanında kullanılmaktadır. Biz burada staz ülser probleminde nasıl kullanıldığını göstereceğiz. İlk olarak hastadan 10 cc kan alınarak başlanır. Alınan bu kan santrifüj cihazında işlemden geçirilmekte ve trombositler ayrıştırılmaktadır. Böylece işlemden geçen kanda normalden 3-4 kat daha fazla trombosit bulunmaktadır. Hazırladığımız bu kanı yaraya zerk ediyoruz. Tabii ki öncesinde ölü derinin temizlenmesi gerekir. Aşağıda yer alan videoda PRP’nin uygulanışı gösterilmektedir. https://www.youtube.com/watch?v=VZnZ4Zakluw&t=32s

Tedavi 3-4 Seans Sürebilir
Yaranın büyüklüğüne ve derinliğine göre başlıkta da belirtildiği gibi PRP uygulaması 3-4 seans devam etmesi gerekebilir. Seans aralıkları genelde 15 ile 30 gün arasında bir şeklinde uygulanmaktadır. Tabii ki hastaya da büyük sorumluluk düşmektedir. Çünkü uygulama sonrası dikkat etmesi gereken hususlar bulunmaktadır. Bu hususlarda doktorunuz size eğitim vermektedir.

Bitkisel Tedavisi Mümkün mü? Maalesef arkadaşlar staz ülser tedavilerinde bitkisel ürünler ya da ilaçlar çok fazla etki etmemektedir. Bu nedenle hastalarımıza PRP uyguluyoruz. Zaten sadece ülseri ortadan kaldırmak yetmez. Aynı zamanda soruna neden olan damar problemleri de ortadan kaldırılması gerekir. Aksi halde yeniden oluşacaktır.

Yara Bakımı Nasıl Yapılır? Kliniğimizde yapılan PRP uygulamasına ek olarak hasta evinde bir dizi yapması gerekenler bulunmaktadır. Doktorunuz yara bakımı konusunda bilgilendirecek ve eğitim verecektir.

Tedavi Edilmezse Ne Olur? Google aramalarına baktığımda ülser tedavi edilmezse ne olur? Gibi aramalar öne çıkıyor. Öncelikle sürekli ilerlemeye devam eder. Daha genişler, daha derinleşir. Bu şekilde bir hayat yaşamanız gerçekten imkansızdır. Yani kişiyi yatağa mahkum edecek hale gelebilir.

Evet, arkadaşlar varis ülseri ve tedavisine dair bizim aktaracaklarımız bu kadar olup, sizlerin soruları varsa onlara da yanıt vereceğimizi belirtmek istiyorum. PRP ile ülser tedavisi tüm IDEA Kliniklerde yapılmaktadır. Ücretsiz muayene fırsat için randevu almayı unutmayınız.

1. 4yildir bu unsrei çekiyorum 4kere amilyat oldum İzmir’de ama bir sonuç alamadım bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler irtibat 05332909920

merhaba,
      muayene ve damar ultrasonu ile değerlendirmek gerekir. size en yakın kliiniğimize gelirseniz durumunuz değerlendirilir ve tedavi edebiliriz.

2. Hocam benim ayakta venüzüt yetmezliği var amelıyat oldum ikiseneyı gectı hala iyileşmedi tekrar ameliyat olcam söyledı doktor başarısız oldunu söyledı ameliyatını hocam bunun tamamen kurtuluşu yokmu lazer uyguluyormuşsunuz

kliniklerimizde varis tedavisi ameliyatsız yöntemlerle yapılmakta.gelirseniz en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz

3. Merhabalar ben Gaziantep den isim gereği sürekli ayakta durmak zorundayım hocam sa ayak bileğinde yara var çok kötü arıyor maddi olarak da zayıfım ne yapmam gerek acaba yardımcı olurmusunuz

4. Merhaba, videonuzu izledik annemde de bu venöz ülserinin aynısı var 1 yıl önce hiberbarikte tedavi gördü yara kapandı 3 ay sonra tekrar açıldı eskisinden daha büyük oldu. Orada yarayı hiçbir şekilde uyuşturmadıkları için çok acılı yara temizliği olduğundan annem gitmiyor artık 2 ay dayanabildi. Hastayı uyuşturduğunuz için bize cazip geldi acı çekmek istemiyor çünkü en azından ilk yara temizliğinde o yüzden biz antalyadayız annemin farklı bir hastalığı yüzünden yolculuk yapamıyor antalyada bize önerebilceğiniz bir klinik var mı ya da sizin en azından antalyaya yakın çevrelerde bildiğiniz ya da sizin kliniğiniz var mı ? Ücret önemli değil sadece düzgün bir yer arıyoruz yaranın uyuşturulduğu. Cevap verirseniz çok memnun oluruz iyi günler…

5. Merhabalar,
    Annem sigortalı. Muayene ücretsiz demişsiniz. Uygulanacak tedavi de sgk kapsamında karşılanıyor mu? Bende işsizim ve ek gelirimiz yok. Bütçe ağır olursa karşılama durumumuz olmayabilir.

6. varis ulserine sebep olan operasyonu yapmadan tedavisini videoda da gosterdiginiz gibi yapmanin ne anlami var ulsere sebep olan kapakcik veya toplardamar bozuklugu yarayi tekrar nuksettirecek.Yoksa yanlismi anliyorum lutfen aciklarmisiniz.
    Op Dr Nihat Aydın
    Aynı dönemde varis tedavisi de yapılır

7. Merhabalar benim yaklaşık 10 yıldır sağ ayagimda yara şeklinde vardı ancak son iki yıldır sol ayagimda ön yüzde morarma şeklinde görülmektedir. Carptigimda yaralar iyilesmiyor. Yardımcı olabilirmisiniz….05442216661
    Op. Dr. Orhan Coşkun
    Öncelikle verdiğiniz telefondan size ulaşılamamıştır.Kliniğimize gelirseniz sizi ücretsiz muayene eder gereğini de söyleriz.

• Bacağimda ülser var bana da yardimci olacak bir doktor bakiyorum lutfen yardimci olurmusunuz

Bacağınızda ki ülser varis bağlı gelişmiş ise kliniklerimiz de varis ülser tedavisini yapıyoruz. Bununla ilgili 05426210888 nolu telefondan extra bilgi alabilirsiniz, whatsapptan fotoğraf gönderirseniz ülseriniz değerlendirilir tedavi ile ilgili ayrıntılı bilgilendirebiliriz.

8. ıyı gunler ben ılyas ozberk tam 5 yıldır venöz unser hastasıyım her ıkı ayagımda da toplam 3 ad yaralar var bana nasıl yardımcı olursunuz sıze telefon numara mı yazıyorum 0 505 994 38 20 lutfen bana yardımcı olun sızelere yalvarıyorum

Op. Dr. Orhan Coşkun
    İlyas bey sizi telofonlada arayacağız. Kliniğimizde varisinizden de varise bağlı yaralarınızdan da kurtulma imkanınız vardır.