Ana Sayfa / Diğer Makat Hastalıkları / Makat Sarkması (Rektal Prolapsus)

Makat Sarkması (Rektal Prolapsus)

Makat sarkması anal kaslar ve çevresel taşıyıcı dokuların gevşemesiyle ortaya çıkan ciddi hayati önemi olmayan bir hastalıktır. Makatta sarkma sıklıkla iç hemoroidle karıştırılır aslında her hemoroid hastasında az veya çok makat sarkması da vardır ancak hemoroid olmadan da makat sarkması olur.

Tanımlamada anal prolapsus, prolapsus ani, prolapsus rekti gibi isimlerde kullanılır.

Anal prolapsusta klinik bulgular;

Hasta tuvalete oturduğundan anüs ve bağırsağın son kısmı dışarı çıkar çıkan miktar büyük değilse ayağa kalkınca kendiliğinden içeri girer, ancak çıkan bağırsak çok büyükse hasta eliyle içeri koymak zorunda kalır yoksa bağırsaklar dışarıda kalır ve ciddi ağrı yapar.

Ancak hekim muayenesiyle ayırt edilebilen görsel bulgu ise şöyledir; hemoroidde çıkan şey kırmızı veya mora yakın bir renktedir ancak çıkan şey bağırsaksa pembemsi bir görünümdedir.

Makat sarkmasıyla karışan bir diğer hastalıksa barsak sarkmasıdır,barsak sarkmasında çıkan parça kol kadar uzundur.

Makatta sarkma tedavisi;

Erken dönem vakalar iç hemoroid gibi lastikle boğma yöntemiyle birkaç dakikada ayaktan tedavi edilebilir.Hasta işine ara vermeden tedavisini yaptırmış olur, ciddi bir ağrı yaşamaz.Orta düzeyde ilerlemiş vakalar yine lastikle boğma yöntemiyle tedavi edilebilir ancak 2 veya 3 seans gerekebilir.

Makat Sarkması

İleri vakalar ameliyatla tedavi edilebilir,makattan veya karın açılarak yapılan çeşitli ameliyatlar vardır.

1. Merhaba benim rahatsızlığım maksat sarması sağ ve sol tarafından iki tane biri fasulye kadar diğeri az daha büyük
    Büyük abdest sonrası yaklaşık 1 saat süreyle sızıntı oluyorum.
    Ağrısı tuvalet sonrası başlıyor
    Ve yaklaşık 1 saat süreyle oturmam çok rahatsız ediyor.

2. 4/5 yıldır sevgilimle arkadan ilişkiye giriyoruz bi 50 den fazla olmuştur birlikteliğimiz ama ayrıldık ileri de evlenmeye korkuyorum belli olur mu nasıl yapmalıyım ?

3. Makatta tuvalete oturduğumda sarkma oluyor. Kalkınca kendiliğinden düzeliyor. Kenarlarındaki çizgiler yok denecek kadar az. Kenel egzersizleriyle sıkılaşabilir mi yoksa tedavi olmak şart mı?