Ana Sayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?

Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?

Diğer adı Pilonidal Sinus olan (Kıl Dönmesi) özellikle kuyruk sokumu bölgesi cilt altında yabancı (Saç kılı, tüy) gibi cisimlerin girmesi ile oluşan bir tür makat hastalığıdır. İlk etapta herhangi bir sorun ve şikayete neden olmayan Kıl Dönmesi cilt altında biriken yabancı cisimlerin artması ile anlaşılır. Şikayetlerin başında apse gelmekte olup, makat bölgesinde şişlik ve akıntı ile ortaya çıkmaktadır.

Makatta Akıntı

Kıl Dönmesi Apsesi Neden Olur?
Genelde tüm pilonidal sinus hastalarının ortak sorunu olan abse neden olduğunu özetle anlatayım. cilt altına giren ve orada biriken kılları vücudumuz cildimize zarar vermemesi için onu bir kapsül ile sarmaktadır. Fakat bu kapsül sert oturma, makat üzerine düşme gibi durumlarda zarar görmektedir. Zarar gören kapsül kılları koruyamayarak cilde zarar vermesine neden olur. Bu durumda bu yabancı cisimleri eritmek isteyen vücudumuz bir salgı oluşturur. Tabiki bu salgı cilt altında biriken kılları eritme yeteneği olmadığı için dışarı atacaktır. Fakat dışarı çıkamayan bu salgı makatta şişliklere neden olmaktadır. Normal şartlarda şikayeti olmayan kıl dönmesi apse oluşması sonucu kişinin çok canını yakmaktadır.

Acil Müdahale Edilmesi Gerekir!
Makat kısmında görülen apseler sadece kıl dönmesi ile sınırlı olmayıp, Fistul dediğimiz hastalık sonucu ortaya çıkar. Sorun her ne olursa olsun tüm apseler tespit edildiğinde mutlaka boşaltılması gerekir. Genel Cerrahi uzmanları tarafından yapılan bu işlemi geciktirilmesi halinde 5-6 gün içinde kendisi patlayacak ve doku hasarına neden olacaktır.

Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?
Sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede gerçekleşen apse boşaltma işlemi genelde o bölgede küçük bir kesi ile yapılmaktadır. Cilt altında biriken irin boşaltılarak sıvı ile içi temizlenmektedir. Idea Kıl Dönmesi Tedavi merkezi ve devlet hastanelerinin genel cerrahi bölümlerinde bu işlem yapılır. Apse boşaltmasına müteakip hekimler antibiyotik tedavisi önerebilir. Bu işlem mikrop kapmasını önlemek içindir.

1-2 Ay Sonra Kıl Dönmesi Tedavi Edilir!
Apseye neden olan kıl dönmesi tedavi edilmediği sürece apse problemi devam edecektir. Apsesi boşaltılan kıl dönmesi tedavisi hemen yapılamayarak öncelikle apseli dokunun onarılması beklenir. Önce apse boşaltılıp, tedavisi ise 1-2 ay sonra yapılmaktadır. Apse boşaltma kıl dönmesi tedavisi olmadığını bilmelisiniz.

Kıl Dönmesi Tedavisi Nasıl Yapılır?
Apse boşaltma işleminden sonra geçen 1-2 aylık süreç sonunda ise mutlaka kıl dönmesi tedavi edilmelidir. Tedavisi ameliyat ile yapılmakta olup, size önere bilebileceğim yöntemler arasında Mikro Sinüsektomi, Bascom ve Karidakis Ameliyatı uygulanmaktadır. Idea proctoloji uzmanları tarafından uygulanan bu yöntemlerle tedavi olmak için sadece 10 dakikanızı ayırmanız yeterlidir. Tedavi sonrası hastanede yatma ve iş gücü kaybı yaşanmaz.

1. Slm ben kıl dönmesi şikayetin den dolayı doktora gittim ve ufak bir operasyon yaptı enjektörlü içini boşaltı ve içine gazlı bez koydu bir gün sonra çıkart dedi ama ben çıkartamıyorum çok canım yanıyor kolay bir yolu varmı lütfen cvp verim acil

Size apse tedavisi yapılmış, rahat boşalsın diye içersine gazlı bez yerleştirilmiş.kaynamış soğumuş suyla ıslatarak çıkartabilirsiniz. 1-2 ay sonra doku toparlayınca kıl dönmenizi tedavi ettirmeyi ihmal etmeyin.Mikrosinusektomi yöntemini araştırmadan tedavi olmayın

2. Merhaba , 7 yıldır bu sıkıntıyı yaşıyrum fakat her apseden kaynaklı yatamz yürüyemz hale gelip doktora gıttıgımde hepsi farklı bsey söyledi kıl dönmesi diyen olmadı yine aynı sorunu yasıyrum dün doktora grrım kıl dönmesi dedı iltihap olmasına ragmen yarın amelıyat dedıgı için guvenemedım o aksam antıbıyotık ıctım bgun baska bi hastahaneye gttım iltihaplanma var ilaç verıp pazartesı gel dedı fakat bu aksam apse kendiliğinden patlamış peçetey sildim kendimce napmam grekıyo bu durumda

Ağrı geçtiyse ek birşey yapmaya gerek yok ama ağrı geçmediyse bir kliniğe gidip boşalttırmanız gerekir. Temiz tutun, pansumanlarınıza özen gösterin. Apseli dokunun toparlaması iki ay alır,İki aydan önce ameliyat olmayın, iyileşme gecikir, iltihap olabilir. Extra bilgi ve randevu için 05426210888 nolu telefonu arayabilirsiniz.

3. 5.5 ay önce kıl dönmesinden dikişli ameliyat oldum ameliyat sonrasi dikislerim açıldı 3 ayda pansumanla kapandı şimdi ise tekrardan açılma kızarma ve ordan ıltihap akıyor ne yapmam gerekiyor

Kıl dönmesine klasik ameliuatlar sonrası yada var olan apse tam olarak ikiletmeden cerrahi yapılırsa hem iyileşme süreci uzuyor hem de nüks sık görülüyor. Kliniklerimizde kıl dönmesi tedavisi mikrosinusektomi yöntemi ile yapılmaktadır. Size en yakın kliniğimize gelirseniz muayene ile değerlendirip tedavinin planlanabilir. 05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.

• Benim apsem patladı ve annem boşalttı iyice acab kıl onunla beraber çıkmış mıdır? Çıkmadıysan nasıl anlarım

Kıl dönmesi apsesi mutlaka bir klinikte boşaltılmalıdır. Kılların içinde biriktiği kesecik cerrahi olarak çıkarılmadığı sürece nüks eder ve tedavi edilmiş olmaz. Kliniklerimizde kıl dönmesi muayenesi ücretsiz. Yaklaşık 1-1,5 ay sonra doku toparlayınca mutlaka tedavi olmalısınız. Kliniklerimizde kıl dönmesi tedavisini mikrosinusektomi yöntemi ile yapıyoruz. 05426210888nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz