Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?

Diğer adı Pilonidal Sinus olan (Kıl Dönmesi) özellikle kuyruk sokumu bölgesi cilt altında yabancı (Saç kılı, tüy) gibi cisimlerin girmesi ile oluşan bir tür makat hastalığıdır. İlk etapta herhangi bir sorun ve şikayete neden olmayan Kıl Dönmesi cilt altında biriken yabancı cisimlerin artması ile anlaşılır. Şikayetlerin başında apse gelmekte olup, makat bölgesinde şişlik ve akıntı ile ortaya çıkmaktadır.

Kıl dönmesi apsesi boşaltma işlemi

Kıl Dönmesi Apsesi Neden Olur?

Genelde tüm pilonidal sinus hastalarının ortak sorunu olan abse neden olduğunu özetle anlatayım. cilt altına giren ve orada biriken kılları vücudumuz cildimize zarar vermemesi için onu bir kapsül ile sarmaktadır. Fakat bu kapsül sert oturma, makat üzerine düşme gibi durumlarda zarar görmektedir. Zarar gören kapsül kılları koruyamayarak cilde zarar vermesine neden olur. Bu durumda bu yabancı cisimleri eritmek isteyen vücudumuz bir salgı oluşturur. Tabiki bu salgı cilt altında biriken kılları eritme yeteneği olmadığı için dışarı atacaktır. Fakat dışarı çıkamayan bu salgı makatta şişliklere neden olmaktadır. Normal şartlarda şikayeti olmayan kıl dönmesi apse oluşması sonucu kişinin çok canını yakmaktadır.

Acil Müdahale Edilmesi Gerekir!
Makat kısmında görülen apseler sadece kıl dönmesi ile sınırlı olmayıp, Fistul dediğimiz hastalık sonucu ortaya çıkar. Sorun her ne olursa olsun tüm apseler tespit edildiğinde mutlaka boşaltılması gerekir. Genel Cerrahi uzmanları tarafından yapılan bu işlemi geciktirilmesi halinde 5-6 gün içinde kendisi patlayacak ve doku hasarına neden olacaktır.

Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?

Sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede gerçekleşen apse boşaltma işlemi genelde o bölgede küçük bir kesi ile yapılmaktadır. Cilt altında biriken irin boşaltılarak sıvı ile içi temizlenmektedir. Idea Kıl Dönmesi Tedavi merkezi ve devlet hastanelerinin genel cerrahi bölümlerinde bu işlem yapılır. Apse boşaltmasına müteakip hekimler antibiyotik tedavisi önerebilir. Bu işlem mikrop kapmasını önlemek içindir.

1-2 Ay Sonra Kıl Dönmesi Tedavi Edilir!
Apseye neden olan kıl dönmesi tedavi edilmediği sürece apse problemi devam edecektir. Apsesi boşaltılan kıl dönmesi tedavisi hemen yapılamayarak öncelikle apseli dokunun onarılması beklenir. Önce apse boşaltılıp, tedavisi ise 1-2 ay sonra yapılmaktadır. Apse boşaltma kıl dönmesi tedavisi olmadığını bilmelisiniz.

Kıl Dönmesi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Apse boşaltma işleminden sonra geçen 1-2 aylık süreç sonunda ise mutlaka kıl dönmesi tedavi edilmelidir. Tedavisi ameliyat ile yapılmakta olup, size önere bilebileceğim yöntemler arasında Mikro Sinüsektomi, Bascom ve Karidakis Ameliyatı uygulanmaktadır. Idea proctoloji uzmanları tarafından uygulanan bu yöntemlerle tedavi olmak için sadece 10 dakikanızı ayırmanız yeterlidir. Tedavi sonrası hastanede yatma ve iş gücü kaybı yaşanmaz.

1. Hocam oturduğum yattigim zaman şiddetli ağrı oluyor şişlik var makat bölgesinde 1 ay sonra mülakat eğitimim var çok zorlanıyorum oturmakta ne yapmam lazım

Merhaba,
      Şişlik makat bölgesinde ise ve ani başladı ise apse olabilir, kuyruk sonucunda ise kıl dönmesi apsesi olabilir. Muayene ile değerlendirmek gerekir. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

2. Hocam merhaba .3 4 gün önce kuyruk sokumumda şişlik gördüm .doktora gittim çok açıyordu buyuyunce onu alırız dedi .beyaz uç verdi ve kendi kendine patladı çok kanadı napmaliyim

Merhaba,
      Kıl dönmesi apsesi olmuş, patlamış. Tedavi için iyileşmesini ve dokunun toparlaması beklemen gerekir. Buda 1-1,5 ay sürer. B arada kıl dönmesi tedavisi yöntemlerini mutlaka araştırmalısın. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz

3. Hocam merhaba, 2 gün önce şişkin olan bölge derinin incelemesi sonucu patladı ve irin boşaldı içinden. Ancak 2 gündür kırmızı soluk renkli sıvı akmaya devam ediyor ve derise oluşan delik kapanmadı. Doktor randevusu aldım ancak daha 13 gün var. Bu süreçte ne yapmalıyım? Bi de benim kıl dönmem tam ortada değil sol tarafta. Bu tedavi için sorun teşkil eder mi? Şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba,
      Kıl dönmesi tedavisi 1-1,5 ay sonra doku tamamen olarak iyileşince planlamalısın. Yoksa yara yerinde enfeksiyon getirebilir. Bu arada kıl dönmesi tedavisi yöntemlerini araştırmadan tedaviye karar vermeyin.

4. hocam merhaba,

benim kuyruk sokumumda kizariklik ve yanma
    hissi var. İncelediğimizde kucukte olsa bir giriş deliği gorunmuyor ayrica şişlik ve akinti da hic olmadi. yanma hissi son 1 senedir ara ara artip ara ara da hic hissedilmiyor.

Çanakkalede yasiyorum bu belirtiler kil donmesi olabilir
    mi yoksa giris deligi akinti ve sislik olmadan kil donmesi olmasi mumkun degil mi? Yanitiiniza gore gelip muayne olmayi dusunuyorum. Tesekkurler

Merhaba,
      Kuyruk sokumunun iyi çekilmiş bir fotoğrafını 05426210888 nolu telefona WhatsApp tan gönderirseniz değerlendiririm, boşuna gelmemiş olursunuz.

• Hocam iyi aksamlar surekli cibanlar cikiyor hangi doktora gittimse care bulamadim butun tahlilerimi yaptim bisey cikmadi belkide kanimda enfeksiyon var ne yapmam lazim

5. Hocam iyi günler benim 1 ay önce kuyruk sokumum da şişlik ve ağrı oluştu antibiyotik kullandım enfeksiyon vardı kıl dönmesinden dolayı ama ilaçları içince geçti herhangi bir akıntı falan hiç olmadı ve görünürdede pek bişey yok . Doktorum şuan ameliyata gerek yok dedi sizce temiz tutulursa ilerleme durumu var mıdır

Hastalığını geçmedi, sadece apse vardı o iyileşti, Tekrar her an apse olabilir, hastalığınız ilerleyebilir. Tedavi olmalısınız. Kliniklerimizde kıl dönmesini mikrosinusektomi, sinusotomi, lazer, pıt picking yada bascom yöntemi gibi çağdaş yöntemlerle tedavi ediyoruz, Bu yöntemlerle tedavide normal yaşamına ara vermeniz gerekmiyor, Hepsi ayaktan lokal anestezi altında yapılan yöntemler olduğu için narkozla tedavinin getirdiği riskleri yaşamazsınız. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve ücretsiz muayene için randevu alabilirsiniz.

6. Merhaba 2 yıl önce kıl dönmesi çıktı bende iltihap çıktı ama ameliyat olmadım şuan sıkıntı olur mu

Merhaba,
      Kıl dönmesi ilerleyen bir hastalıktır. Ilerledikçe tedavisi zorlaşır. Bu nedenlerle fazla bekletmeden tedavi olmanız öneririm. Kliniklerimizde kıl dönmesini mikrosinusektomi, sinusotomi, pıt içkinin ve başım gibi çağdaş yöntemlerleyada lazerle tedavi ediyoruz. Size en yakın kliniğimize gelirseniz durumunuz ücretsiz muayene ile değerlendrip en uygun yöntemle tedavisini yapabiliriz. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve tüm kliniklerimizee randevü alabilirsiniz.

7. mrb hocam 7 ay once kil donmesi ameliyati oldum dikisli kapatildi yara 1 haftadir yine sislik var dr apse yapmis dedi antibiyotikler yazdi kullandiktan sonra gel dedi kucuk bi kesik olustu iltihap akmaya basladi tekrardan nasil bir yok izlemeliyiz

Kıl dönmesi nüks etmiş olabilir. Çağdaş kıl dönmesi yöntemlerini araştırmadan tedaviye gitme. (lazer, mikrosinusektomi. Sinusotomi gibi) 5426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.

8. Hocam merhaba 4 yıldır ugrastıgım bir problemim var ve hangi hastaneye gidersem bir çözüm yolu bulunamadı yuz bölgemde cene ve yanaklarda büyük irinli apseler cıkmaya basladı bazı doktorlar akne dediler bazıları apse dediler ve cıkan yerde sakallarımda dokulmeye basladı şişiyor ve patlayıp akıyor hep tekrarlıyo bu durum sebebi ne olabilir yardımcı olursanız cok sevinirim

Merhaba,
      Tarifini kıl dibi apsesi düşündürüyor. Cilt temizliğine dikkat eder ve bakımda antiseptik solusyonlardan faydalanırsanız sizin için çözüm olabilir.

9. Hocam iyi günler yaklaşık bir hafta önce kuyruk sokumunun biraz aşağısında bir kızarıklık ve ağrı oluştu 4 gün öncede şişti ve apseye döndü ve ağrılarım artmaya başladı oturmakta zorluk çekiyordum 2gün önce yatarken pişmiş soğan koydum sabah uyanınca apse patlamıştı ve aşırı rahatladım şimdi ara ara yara hafif kanıyor ama rahat oturuyorum ve ağrı hiç yok sizce nedeni nedir? Teşekkürler

Ağrının nedeni kıl dönmesi apsesi, apse büyüdükçe dokuda gerginlik olduğu için ağrı artar,patlayınca bu bası ortadan kalktığı için ağrı azalır. Apse bölgesine pansuman yaparak temizliğine dikkat edin, her duş aldığınızda düşü o bölgeye tutarak bolca yıkayabilirsiniz. 1-1,5 ayda doku toparlar, kıl dönmesi tedavisini yaptırabilirsiniz. Ertelemeyin çünkü hastalığın ilerlemesine neden olur. Kliniklerimizde kıl dönmesini ameliyatsız yöntemlerle tedavi ediyoruz, mikrosinusektomi, sinuzotomi ve lazer ile. Normal yaşamınıza ara vermeniz gerekmiyor. 05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.

10. Merhaba Hocam Bende Şişlik ve Sertlik var Ama belirtilerine göre öyle aşırı derecede bir ağrı yok ama şişik yerin sert olması canımı sıkıyor ne yapamam lazım

Kıl dönmesi hastalığının iki aşaması vardır, kıl dönmesi ve kıl dönmesi apsesi, sertliği olması apse oluşmaya başladığınız göstergesi olabilir. Bekleyin apse oluşursa apse tedavisı yapılmalı. 05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.

• Merhaba hocam ben bir kere kil dönmesi ameliyatı oldum geçen sene şimdi yine başladı ağrı oldu ve şişti 2. Defa ameliyat olmak riskli mi dir acaba

Geçen defa yine şişlik oluşup onu açtırdıysanız ameliyat olmamışsınız demektir, Şimdi şişlik oluşması kıl dönmesi apsesi olduğunuzu gösterir, apsenin daha fazla ilerlememesi için apseyi açtırmalısınız. Iyileşme tam gerçekleştikten sonra bu da 1-1,5 ay sürebilir, Bu süreçten sonra Size en yakın kliniğimize gelirseniz ,durumunuzu muayene ile değerlendirip, mikrosinusektomi yada lazer ile tedavisini yapabiliriz. 05426210888 nolu telefondan size en yakın kliniğimizi öğrenebilir, muayene ve tedavi için randevu alabilirsiniz. @ideaklinik instagram hesabını takip ederek tedavilerimizi görebilirsiniz.

• Hocam merhaba ben yaklaşık 1 sene kadar önce kuyruk sokumumdaki akneyi boşalttırmıştım. Ancak şimdi yine ağrımaya başladı ve şişlik var. Benim canım cok acıdığı için tekrar doktora gidemiyorum. Acaba bu tekrar apse boşaltımının anestezi ile yapılması mümkün müdür?

Merhaba,
        Genel anesstezinin kendi içinde riskleri olduğu için apse tedavisi için genel anestezi yapılmaz. Tekrar bu olayı yaşamak istemiyorsanız apse iyileşince kıl dönmesini tedavi ettirmenizi öneririm.

• Merhaba hocam.
          Ben kıl dönmesi ameliyatı oldum. Tekrarladı doktor gittim tekrar nuks etmiş dedi ve yaranın içini temizledi 10 gün geçti üzerinden şişti ve otururken ağrı yapıyor