Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?

Diğer adı Pilonidal Sinus olan (Kıl Dönmesi) özellikle kuyruk sokumu bölgesi cilt altında yabancı (Saç kılı, tüy) gibi cisimlerin girmesi ile oluşan bir tür makat hastalığıdır. İlk etapta herhangi bir sorun ve şikayete neden olmayan Kıl Dönmesi cilt altında biriken yabancı cisimlerin artması ile anlaşılır. Şikayetlerin başında apse gelmekte olup, makat bölgesinde şişlik ve akıntı ile ortaya çıkmaktadır.

Kıl dönmesi apsesi boşaltma işlemi

Kıl Dönmesi Apsesi Neden Olur?

Genelde tüm pilonidal sinus hastalarının ortak sorunu olan abse neden olduğunu özetle anlatayım. cilt altına giren ve orada biriken kılları vücudumuz cildimize zarar vermemesi için onu bir kapsül ile sarmaktadır. Fakat bu kapsül sert oturma, makat üzerine düşme gibi durumlarda zarar görmektedir. Zarar gören kapsül kılları koruyamayarak cilde zarar vermesine neden olur. Bu durumda bu yabancı cisimleri eritmek isteyen vücudumuz bir salgı oluşturur. Tabiki bu salgı cilt altında biriken kılları eritme yeteneği olmadığı için dışarı atacaktır. Fakat dışarı çıkamayan bu salgı makatta şişliklere neden olmaktadır. Normal şartlarda şikayeti olmayan kıl dönmesi apse oluşması sonucu kişinin çok canını yakmaktadır.

Acil Müdahale Edilmesi Gerekir!
Makat kısmında görülen apseler sadece kıl dönmesi ile sınırlı olmayıp, Fistul dediğimiz hastalık sonucu ortaya çıkar. Sorun her ne olursa olsun tüm apseler tespit edildiğinde mutlaka boşaltılması gerekir. Genel Cerrahi uzmanları tarafından yapılan bu işlemi geciktirilmesi halinde 5-6 gün içinde kendisi patlayacak ve doku hasarına neden olacaktır.

Kıl Dönmesi Apsesi Nasıl Boşaltılır?

Sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede gerçekleşen apse boşaltma işlemi genelde o bölgede küçük bir kesi ile yapılmaktadır. Cilt altında biriken irin boşaltılarak sıvı ile içi temizlenmektedir. Idea Kıl Dönmesi Tedavi merkezi ve devlet hastanelerinin genel cerrahi bölümlerinde bu işlem yapılır. Apse boşaltmasına müteakip hekimler antibiyotik tedavisi önerebilir. Bu işlem mikrop kapmasını önlemek içindir.

1-2 Ay Sonra Kıl Dönmesi Tedavi Edilir!
Apseye neden olan kıl dönmesi tedavi edilmediği sürece apse problemi devam edecektir. Apsesi boşaltılan kıl dönmesi tedavisi hemen yapılamayarak öncelikle apseli dokunun onarılması beklenir. Önce apse boşaltılıp, tedavisi ise 1-2 ay sonra yapılmaktadır. Apse boşaltma kıl dönmesi tedavisi olmadığını bilmelisiniz.

Kıl Dönmesi Tedavisi Nasıl Yapılır?

Apse boşaltma işleminden sonra geçen 1-2 aylık süreç sonunda ise mutlaka kıl dönmesi tedavi edilmelidir. Tedavisi ameliyat ile yapılmakta olup, size önere bilebileceğim yöntemler arasında Mikro Sinüsektomi, Bascom ve Karidakis Ameliyatı uygulanmaktadır. Idea proctoloji uzmanları tarafından uygulanan bu yöntemlerle tedavi olmak için sadece 10 dakikanızı ayırmanız yeterlidir. Tedavi sonrası hastanede yatma ve iş gücü kaybı yaşanmaz.

1. Hocam iyi günler yaklaşık bir hafta önce kuyruk sokumunun biraz aşağısında bir kızarıklık ve ağrı oluştu 4 gün öncede şişti ve apseye döndü ve ağrılarım artmaya başladı oturmakta zorluk çekiyordum 2gün önce yatarken pişmiş soğan koydum sabah uyanınca apse patlamıştı ve aşırı rahatladım şimdi ara ara yara hafif kanıyor ama rahat oturuyorum ve ağrı hiç yok sizce nedeni nedir? Teşekkürler

Ağrının nedeni kıl dönmesi apsesi, apse büyüdükçe dokuda gerginlik olduğu için ağrı artar,patlayınca bu bası ortadan kalktığı için ağrı azalır. Apse bölgesine pansuman yaparak temizliğine dikkat edin, her duş aldığınızda düşü o bölgeye tutarak bolca yıkayabilirsiniz. 1-1,5 ayda doku toparlar, kıl dönmesi tedavisini yaptırabilirsiniz. Ertelemeyin çünkü hastalığın ilerlemesine neden olur. Kliniklerimizde kıl dönmesini ameliyatsız yöntemlerle tedavi ediyoruz, mikrosinusektomi, sinuzotomi ve lazer ile. Normal yaşamınıza ara vermeniz gerekmiyor. 05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.

2. Merhaba Hocam Bende Şişlik ve Sertlik var Ama belirtilerine göre öyle aşırı derecede bir ağrı yok ama şişik yerin sert olması canımı sıkıyor ne yapamam lazım

Kıl dönmesi hastalığının iki aşaması vardır, kıl dönmesi ve kıl dönmesi apsesi, sertliği olması apse oluşmaya başladığınız göstergesi olabilir. Bekleyin apse oluşursa apse tedavisı yapılmalı. 05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.

• Merhaba hocam ben bir kere kil dönmesi ameliyatı oldum geçen sene şimdi yine başladı ağrı oldu ve şişti 2. Defa ameliyat olmak riskli mi dir acaba

Geçen defa yine şişlik oluşup onu açtırdıysanız ameliyat olmamışsınız demektir, Şimdi şişlik oluşması kıl dönmesi apsesi olduğunuzu gösterir, apsenin daha fazla ilerlememesi için apseyi açtırmalısınız. Iyileşme tam gerçekleştikten sonra bu da 1-1,5 ay sürebilir, Bu süreçten sonra Size en yakın kliniğimize gelirseniz ,durumunuzu muayene ile değerlendirip, mikrosinusektomi yada lazer ile tedavisini yapabiliriz. 05426210888 nolu telefondan size en yakın kliniğimizi öğrenebilir, muayene ve tedavi için randevu alabilirsiniz. @ideaklinik instagram hesabını takip ederek tedavilerimizi görebilirsiniz.