Anal Hematom Tedavisi

Makat bölgesinde aniden ortaya çıkan ağrıların en önemli nedeni Anal Hematom olduğunu söyleyebiliriz. Yada halk arasındaki tabiri ile makatta pıhtı toplanması, makatta şişlik olarak bilinir. Genelde insanlar bu sorunu basur olarak algılayıp bu şekilde hekime başvurmaktadır. Ve işin garip yönü proctoloji (makat hastalıkları) alanında yeterli tecrübeye hakim olmayan hekimlerde maalesef hemoroid teşhisi koyabilmektedir. O nedenle makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde mutlaka proctoloji (makat hastalıkları) alanında tecrübeli genel cerrahi uzmanlarını tercih etmelisiniz.

Makatta ağrının sebebi anal hematom olabilir.

Anal Hematom Neden Olur?
Konumuza tekrar dönecek olursak, ilk olarak sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığına bakmak istiyorum. Anüs bölgesinde görülen hastalıkların büyük bir bölümü kabızlık ile doğrudan yada dolaylı olarak alakası bulunmaktadır. Aynı şekilde Anal Hematom hastalığının kaynağı da yine dolaylı yoldan kabızlık olmaktadır.

En Önemli Neden Dışkılama Esnasında Ikınma
Türkiye’de sayıları milyonlarla ifade edilen kabız insanlar tuvalette uzun süre geçirmektedir. Bazı insanlar 30-45 dakikaya kadar kalabilmektedir. Bu süreçte yaptıkları genelde dışkılayıp, rahatlayabilmek için ıkınma yöntemine tercih etmektedir. Maalesef ıkınma doğru bir davranış olmayıp, başta Makatta Pıhtı Toplanması dahil olmak üzere Basur problemine neden olmaktadır.

Ikınma (Makat Bölgesindeki İnce Damarların Patlamasına Neden Oluyor)
Evet arkadaşlar genelde hiç kimsenin aklına böyle bir sorunun yaşanacağı gelmemektedir. Maalesef dışkılama esnasında ıkınma makat bölgesine uygulanan ıkınma basıncı o bölgede bulunan ince damarların patlamasına neden olmaktadır.

Normal Doğum: Ikınmanın tek nedeni kabızlık problemi olmayıp, aynı şekilde anne adayları normal doğum yapmaları halinde yine uzun bir süre ıkınması gerekmektedir. Normal doğum esnasında kadınların büyük bir bölümü bu ıkınma ile Hemoroid yada Anal Hematom olabilmektedir.

Cilt Altına Kan Birikir (Pıhtılaşır): Anal bölgede bulunan bu damarlardan biri patladığında haliyle bulunduğu bölgede cilt altına kan birikimi olacaktır. Bu kanama sürekli olmayarak, kanama damar içindeki basınçla dokuya sızan kan arasındaki basınç eşitleninceye kadar devam edip, bu noktadan sonra durmaktadır. Kanamanın durması ile birlikte cilt altında biriken kan kütlesinde pıhtılaşma meydana gelmektedir.

Anal Hematom Belirtileri Nelerdir?

Her hastalıkta olduğu gibi makatta pıhtı toplaması probleminin de kendine özgü bulgu ve belirtileri bulunmaktadır. Şimdi bu sorunu diğer makat hastalıklarından ayıran belirgin özelliklerine bakalım.

Makatta Şişlik: İlk dikkat edilmesi gereken husus anüs bölgesinde şişlik olmalıdır. Şişliğin boyutu mercimek tanesi kadar küçük olabileceği gibi portakal büyüklüğünde olabilmektedir. Şişlik sınırları oldukça düzgün olan ve mor bir renktedir.

Makatta Ağrı: Aniden ortaya çıkan bir sorun olup, öncesinde herhangi bir şikayet görülmez. Yani bir anda anal bölgede ağrı ortaya çıktıysa nedeni büyük oranda anal hematom olmaktadır. Bunun dışında kıl dönmesi ileri seviye olduğunda apseleşme durumu yine ağrı yapabilir.

Kanama Makat çevresinde çürük vişne renginde kanama yine makatta pıhtı toplanması işaretlerinden biri olup, nedeni kan pıhtısının olduğu yerde açılan delikten kan cilt dışına akmaktadır.

Makatta Pıhtı Toplanması Nasıl Geçer?

Evet değerli arkadaşlar sorunun ne olduğu, neden olduğu ve nasıl anlaşılacağına dair bilgiler vermeye çalıştım. Şimdi ise eminim en çok merak ettiğiniz hususlardan biri nasıl geçeceğine, kaç günde geçeceğine dair hususlara değinmek istiyorum. Anal hematom tedavisinde amaç kişinin yaşadığı ağrıyı azaltmaktır. Bunun için iki farklı tedavi yöntemi bulunmaktadır. Birincisi sadece 1 dakika gibi kısa bir ameliyat ile sağlığınıza kavuşabilir, yada oturma banyosu ile daha uzun bir süreçte sağlığınıza kavuşursunuz. Dilerseniz tedavi yöntemleri ve nasıl yapılacağına bir bakalım.

Anal Hematom Ameliyatı (Çok Basit): Ameliyat denince insanlar haklı olarak korku ve endişeye kapılabilir. Fakat makatta pıhtı toplamasında uygulanan yöntem sadece 1 dakika sürmekte ve anında rahatlamanızı sağlamaktadır. Şişlik olan bölgede en fazla 1 cm alanda yapılan kesi ile cilt altında biriken ve pıhtılaşmış olan kan dışarı çıkarılır. Yapılan kesi çok küçük olduğu için dikiş atmaya gerek kalmaz. Sadece 1 dakika içinde yapılan bu işlem ilk önereceğimiz yöntemdir.

Sıcak Su Oturma Banyosu: Makat hastalıklarında sık uygulanan yöntemlerden biride sıcak su oturma banyosu olup, özellikle Basur hastalarının rahatlaması için sık kullandığı yöntemlerden biridir. Aynı işlem makatta pıhtı toplaması içinde geçerli olup, gün içerisinde arzu ettiğiniz kadar uygulayabilirsiniz. Burada amaç ağrıyı hafifletmek olup, ortaya çıkan şişliğin kaybolması biraz zaman alabilmektedir.

Sülük Tedavisi: Bildiğimiz kan emici bir hayvan sülük denince insanların aklına genelde varis tedavileri gelmektedir. Daha öncede söylediğim gibi damar genişlemesi hastalığında herhangi bir etkisi olmayıp, fakat makatta pıhtı toplaması için uygulanabilecek çözüm yollarından biri olduğu söylenebilir.

Op. Dr. Seher Şirin Bilgilendiriyor
Anal Hematom konusunda birde bu alanda sağlık hizmeti veren uzmanların bilgilerinden yararlanmanızı istiyorum. O nedenle genel cerrahi uzmanı Doktor Seher Şirin’in hazırladığı videoyu aşağıda bulacaksınız.

Kabız Kalmamaya / Ikınmamaya Özen Gösterin
Evet arkadaşlar Anal Hematom hastalığı nedenleri, belirtisi ve tedavisine dair detaylar aktarmaya çalıştık, son olarak ise bu hastalıkla henüz tanışmamış olan insanların korunmak için yapacakları en iyi uygulama kabız kalmamaya çalışmaları olup, bu konuda başarılı olunmaması halinde ise tuvalette 2-3 dakikadan fazla kalmamaları gerekir. Çünkü tuvalette geçirilen sürenin büyük bir bölümü ıkınarak geçmekte buda başta makatta kan toplanması dahil basur gibi hastalıklara neden olmaktadır.

1. Hocam makatimda kanama yok sadece içerde hafif bı şişlik var ve makat dışı etrafı morarmiş sizde neden olabilir basür müdür

Merhaba,
      Muayene ile değerlendirmek gerekir. Fissür, hemoroid yada apse olabilir. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz

2. Hocam bir kaç gündür annemin makkata sislik oldu gecmiyor aciyor demesi uzerine bir baktim fındık büyüklüğünde bir şiş ve üzeri siyah et parçası oluşmuş cok korktuk randevu aldik ama sizede danismak istedim onemli birşeymidir basurmudur acaba

Merhaba,
      Daha önce kabızlık şikayeti varsa ve tuvalette uzun kalıp ıkınıyorsa hemoroid olabilir ama, anı geliştirme kabızlığa bağlı hematom olabilir tüm bunların yanısıra kabızlık olmadan şişlik oluşltuysa anal apse olabilir. Apse yönünden gecikmeden muayene olmanızı öneririm. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz

3. Hocam merhaba tuvalette uzun süre kalıyorum hemoroid daha önceden vardı şuan da çok az hissediyorum makat bölgesinde yanma var ve yeni farkettiğim nohut büyüklüğünde Bi şey oluşmuş kanama var ancak kanama bağsur dan dolayı olabilir diye düşünüyorum ne yapmam gerek

Merhaba,
      Muayene olmalısınız, makat kanamalaeında gecikmeden anoskopi muayenesi, anoskopi ile neden belirlenemezse gerekirse kolonoskopi muayenesi yapılmalıdır. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz

Merhaba,
        Kabızlık ,tuvalette uzun kalıp, ıkınmaya bağlı hemoroid ve diğer makat hastalıkları gelişebilir.bu nedenle önlem almalısınız.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz.

4. Doktor Hanım merhaba,
    13 aylık kızım uzun süredir kabız, makatında morumsu, ayrıca vajinaya doğru uzanan çizgi de kızarık ve o çizginin vajina tarafındaki başı morumsu ufak şişlik var. Hemoroid olabilir mi 13 aylık bebekte?

5. Merhaba hocam öncelikle 2017 de makat siğil tedavisi oldum ve doktur iyileşti demişti. Şimdilerde yine aynı yerde küçük bir tane var. Merak ettiğim makat içinde olup olmadığı kanser yapıyormuş büyürse içimin rahat etmesi için iç kısımına bakılabiliniyormu acaba?

Merhaba,
      Evet kansere neden olmasa bile mutlaka anoskapı muayenesi ile değerlendirilmelisiniz, çok büyüyerek ve yayılarak tedaviyi zorlaştırabilir ve Hem kendinize hem de çevreye bulaştırmaya devam edersiniz. Bilgi ve randevu için 054262110888 nolu telefonu arayabilirsiniz.

6. merhaba hocam iki gündür makatımda bir beze var ağrı kanama herhangi bir şeyim yok acaba kendiliğinden geçer mi?

Kabızlık yada dışkılaada bozukluk varsa anal hematom olabilir ama dışarıda ile ilgili bir şikayetiniz olmadan oluştu ise anal apse olabilir, gecikmeden muayene olmalısınız.bilgi ve randevu için 0542610888 nolu telefonu arayabilirsiniz

7. Hocam hiçbirşeyim yoktu 1 gün önce nohut büyüklüğünde birşey oluştu makatımda nasıl geçer bu evde tedavi önerir misiniz ?

Merhaba,
      Kabız kalmayın, tuvalette uzun kalıp ıkınmayın, kendiliğinden yaklaşık 21 günde düzelmesi beklenir, eğer çok ağrılı ise 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz

8. Hocam makattimda badem büyüklüğünde şişlik var çok ağrıtıyor ve diskilama i yapamiyorum 2 gundur ağrısından diskilamayi kolaylaştıracak agrigiyi azaltacak bir yöntem onerirmisiniz

Merhaba,
      Anal hematom düşündürüyor, kabız kalmayın, sıcak oturma banyosu rahatlatır, dışkılamadan 15 dk önce anestol pomat kullanabilirsiniz,ö zaman daha az ağrı hissedersiniz. 21 günde kendiliğinden iyileşmesi beklenir, eğer çok rahatsız ediyorsa proctologa görünün .

9. öncelikle alaturka tuvaleti uzun süre kullanan bir olduğumu belirteyim. 2 gün önce ağrısını farkettiğim bugün ise leblebi büyüklüğünde bir bezenin ağrıya neden olduğunu gördüm.makatta bulunan bu beze bir anda çıktı.herhangi bir kanama vs dikkat etmedim ancak bundan sonra kontrol edeceğim.ne öneriyorsunuz hocam tedavi olarak?

Anal hematom yada tromboze hemoroid olabilir. Kabızlık, tuvalette uzun kalma, Fazla ıkınmak gibi nedenlerle olabilir. Bu durumlara dikkat edin. Ağrıya neden olabilir. Eğer ağrı fazla ise açtırarak basıncın ortadan kaldırılması sağlanabilir. Egzama xtra soru ve randevu için 05426210888 nolu telefonu arayabilirsiniz.

Merhaba,
        Ameliyat sonrası anal fissür gelişmiş olabilir, Size en yakın kliniğimize gelirseniz muayeneeile değerlendirip tedavi edebiliriz. 054262210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

• Hocam makatta küçük kahverengi bir şişlik var. Bir acısı, ağrısı falan yok. Bir kaç gün önce fark ettim. Ne yapmalıyım?

Daha önce kabızlık şikayetiniz yoksa apse olabilir. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.