Ana Sayfa / Diğer Makat Hastalıkları / Anal Hematom Tedavisi

Anal Hematom Tedavisi

Makat bölgesinde aniden ortaya çıkan ağrıların en önemli nedeni Anal Hematom olduğunu söyleyebiliriz. Yada halk arasındaki tabiri ile makatta pıhtı toplanması, makatta şişlik olarak bilinir. Genelde insanlar bu sorunu basur olarak algılayıp bu şekilde hekime başvurmaktadır. Ve işin garip yönü proctoloji (makat hastalıkları) alanında yeterli tecrübeye hakim olmayan hekimlerde maalesef hemoroid teşhisi koyabilmektedir. O nedenle makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde mutlaka proctoloji (makat hastalıkları) alanında tecrübeli genel cerrahi uzmanlarını tercih etmelisiniz.

Makatta Pıhtı Toplanması

Anal Hematom Neden Olur?
Konumuza tekrar dönecek olursak, ilk olarak sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığına bakmak istiyorum. Anüs bölgesinde görülen hastalıkların büyük bir bölümü kabızlık ile doğrudan yada dolaylı olarak alakası bulunmaktadır. Aynı şekilde Anal Hematom hastalığının kaynağı da yine dolaylı yoldan kabızlık olmaktadır.

En Önemli Neden Dışkılama Esnasında Ikınma
Türkiye’de sayıları milyonlarla ifade edilen kabız insanlar tuvalette uzun süre geçirmektedir. Bazı insanlar 30-45 dakikaya kadar kalabilmektedir. Bu süreçte yaptıkları genelde dışkılayıp, rahatlayabilmek için ıkınma yöntemine tercih etmektedir. Maalesef ıkınma doğru bir davranış olmayıp, başta Makatta Pıhtı Toplanması dahil olmak üzere Basur problemine neden olmaktadır.

Ikınma (Makat Bölgesindeki İnce Damarların Patlamasına Neden Oluyor)
Evet arkadaşlar genelde hiç kimsenin aklına böyle bir sorunun yaşanacağı gelmemektedir. Maalesef dışkılama esnasında ıkınma makat bölgesine uygulanan ıkınma basıncı o bölgede bulunan ince damarların patlamasına neden olmaktadır.

Normal Doğum: Ikınmanın tek nedeni kabızlık problemi olmayıp, aynı şekilde anne adayları normal doğum yapmaları halinde yine uzun bir süre ıkınması gerekmektedir. Normal doğum esnasında kadınların büyük bir bölümü bu ıkınma ile Hemoroid yada Anal Hematom olabilmektedir.

Cilt Altına Kan Birikir (Pıhtılaşır): Anal bölgede bulunan bu damarlardan biri patladığında haliyle bulunduğu bölgede cilt altına kan birikimi olacaktır. Bu kanama sürekli olmayarak, kanama damar içindeki basınçla dokuya sızan kan arasındaki basınç eşitleninceye kadar devam edip, bu noktadan sonra durmaktadır. Kanamanın durması ile birlikte cilt altında biriken kan kütlesinde pıhtılaşma meydana gelmektedir.

Anal Hematom Belirtileri Nelerdir?

Her hastalıkta olduğu gibi makatta pıhtı toplaması probleminin de kendine özgü bulgu ve belirtileri bulunmaktadır. Şimdi bu sorunu diğer makat hastalıklarından ayıran belirgin özelliklerine bakalım.

Makatta Şişlik: İlk dikkat edilmesi gereken husus anüs bölgesinde şişlik olmalıdır. Şişliğin boyutu mercimek tanesi kadar küçük olabileceği gibi portakal büyüklüğünde olabilmektedir. Şişlik sınırları oldukça düzgün olan ve mor bir renktedir.

Makatta Ağrı: Aniden ortaya çıkan bir sorun olup, öncesinde herhangi bir şikayet görülmez. Yani bir anda anal bölgede ağrı ortaya çıktıysa nedeni büyük oranda anal hematom olmaktadır. Bunun dışında kıl dönmesi ileri seviye olduğunda apseleşme durumu yine ağrı yapabilir.

Kanama Makat çevresinde çürük vişne renginde kanama yine makatta pıhtı toplanması işaretlerinden biri olup, nedeni kan pıhtısının olduğu yerde açılan delikten kan cilt dışına akmaktadır.

Makatta Pıhtı Toplanması Nasıl Geçer?

Evet değerli arkadaşlar sorunun ne olduğu, neden olduğu ve nasıl anlaşılacağına dair bilgiler vermeye çalıştım. Şimdi ise eminim en çok merak ettiğiniz hususlardan biri nasıl geçeceğine, kaç günde geçeceğine dair hususlara değinmek istiyorum. Anal hematom tedavisinde amaç kişinin yaşadığı ağrıyı azaltmaktır. Bunun için iki farklı tedavi yöntemi bulunmaktadır. Birincisi sadece 1 dakika gibi kısa bir ameliyat ile sağlığınıza kavuşabilir, yada oturma banyosu ile daha uzun bir süreçte sağlığınıza kavuşursunuz. Dilerseniz tedavi yöntemleri ve nasıl yapılacağına bir bakalım.

Anal Hematom Ameliyatı (Çok Basit): Ameliyat denince insanlar haklı olarak korku ve endişeye kapılabilir. Fakat makatta pıhtı toplamasında uygulanan yöntem sadece 1 dakika sürmekte ve anında rahatlamanızı sağlamaktadır. Şişlik olan bölgede en fazla 1 cm alanda yapılan kesi ile cilt altında biriken ve pıhtılaşmış olan kan dışarı çıkarılır. Yapılan kesi çok küçük olduğu için dikiş atmaya gerek kalmaz. Sadece 1 dakika içinde yapılan bu işlem ilk önereceğimiz yöntemdir.

Sıcak Su Oturma Banyosu: Makat hastalıklarında sık uygulanan yöntemlerden biride sıcak su oturma banyosu olup, özellikle Basur hastalarının rahatlaması için sık kullandığı yöntemlerden biridir. Aynı işlem makatta pıhtı toplaması içinde geçerli olup, gün içerisinde arzu ettiğiniz kadar uygulayabilirsiniz. Burada amaç ağrıyı hafifletmek olup, ortaya çıkan şişliğin kaybolması biraz zaman alabilmektedir.

Sülük Tedavisi: Bildiğimiz kan emici bir hayvan sülük denince insanların aklına genelde varis tedavileri gelmektedir. Daha öncede söylediğim gibi damar genişlemesi hastalığında herhangi bir etkisi olmayıp, fakat makatta pıhtı toplaması için uygulanabilecek çözüm yollarından biri olduğu söylenebilir.

Op. Dr. Seher Şirin Bilgilendiriyor
Anal Hematom konusunda birde bu alanda sağlık hizmeti veren uzmanların bilgilerinden yararlanmanızı istiyorum. O nedenle genel cerrahi uzmanı Doktor Seher Şirin’in hazırladığı videoyu aşağıda bulacaksınız.

Kabız Kalmamaya / Ikınmamaya Özen Gösterin
Evet arkadaşlar Anal Hematom hastalığı nedenleri, belirtisi ve tedavisine dair detaylar aktarmaya çalıştık, son olarak ise bu hastalıkla henüz tanışmamış olan insanların korunmak için yapacakları en iyi uygulama kabız kalmamaya çalışmaları olup, bu konuda başarılı olunmaması halinde ise tuvalette 2-3 dakikadan fazla kalmamaları gerekir. Çünkü tuvalette geçirilen sürenin büyük bir bölümü ıkınarak geçmekte buda başta makatta kan toplanması dahil basur gibi hastalıklara neden olmaktadır.

1. hocam merhaba geçen hafta pazar günü başladı ,kabızdım , dışkılama sırasında makat bolgesinde içeriye doğru ya kesildi yada çatladı ,kabız olmamaya dikkat ediyorum ,her wc de kan akıyor ,doktora gittim krem ve fitil ve damarları rahatlatmak için hap verdi ,iyileşir mi iyileşmez ise gelebilirim ,bazen de kan gelmiyor,

Kliniğimiz makat hastalıklarına spesifik çalışıyor, makat hastalıklarının ameliyatsız tedavisine yönelik her tür teknolojiye sahibiz, gelirseniz muayene ile değerlendirip tedavinizi en uygun yöntemle yapabilirşz, makat kanaması varsa mutlaka gecikmeden anoskopi muayenesi yapılmalıdır.

2. Tuncay ercandar

Hocam merhaba makatın kenarında koyu renkli şişlik var ki pıhtılaşmış kan gibi duruyor.bugün farkediyom.makatın içine doğruda devam ediyor ince uzun şeklinde koyu renk,ağrı sızı yok,yanlız kabızlık var uzun zamandır önceleri kaşıntı vardı.durum nedir sizce hocam.şimdiden teşekkürler..

3. Merhaba benim sorunum cok ani gelişti. Su an gecenin üç buçuğu ve ben mskat bölgemde bir tür yanma ve kasintiyla uyandım su an makat bölgemin sol kisminda kocaman balon gibi bir şişlik batma kaşıntı ve yanma karışımı bir durum soz konusu. Su an sehir dışındayım yarın 7-8 saatlik bir yolculuğa çıkacağım bu acil bir durum mudur n2 yapmam gerekir

Makat apsesi olabilir,acil bir durumdur, apse en kısa sürede tedavi edilmeli gecikirse anal fistül gelişebilir, tormboze hemoroid olabilir tedavisi acil değildir,ağrı çok rahatsız ediyorsa açtırdığınız anda rahatlarsınız. Extra bilgi ve randevu için 05426210888 nolu telefonu arayabilirsiniz.

4. Hocam merhaba
    Vajina bitmi makat başlangıcında sanırım perine bölgesi bir şişlik var. Nohut büyüklüğünde. Dışkılama sürecinde şişiyor diye düşünüyorum. Agrı,acı, kabız, ishal gibi bir durumum yok. Siğil değil. Uzun süredir bulunan bir şişlik. Büyümüyor. Birkaç gün inmişti tekrar şişti. Tuvalet ihtiyacım düzenli, spor yapıyor, sağlıklı besleniyorum. Bu şişliğin sebebi ne olabilir?Tam makatta değil ama makatta gibi. Dokundugum zamanda agrı yok.

Dışkılama esnasında şişlik oluşuyorsa ıkınma esnasında ıkınmaya bağlı basıncın artmasıyla şişlik oluşur. Muayene olmanızı öneririm. Kliniklerimizde makat hastalıklarına spesifik çalışıyoruz ve ameliyatsız tedaviye yönelik her tür teknolojiye sahibiz, gelirseniz durumunuzu değerlendirip tedavinizi yapabiliriz. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

5. Merhaba, ıyi çalışmalar 3 yıl önce pilonidal sinüs ve hemoroid ameliyatını birlikte geçirdim. 1 haftadır makat bölgemi saracak şekilden iki yanda 2 şiş kütle bulunmakta. Ek olarak biri diğerine oranla daha küçük olup morumsu ve ince bir tabaka halinde gözüküyor fakat daha fazla ağrı veriyor. Bu konu hakkında görüşünüzü ve ne oldukları hakkında tahmininizi alabilir miyim ?

Muayene ve anoskopi yapılmadan tahminde bulunmak, yorum yapmak zor olur. 05426210888 nolu telefondan randevu ve extra bilgi alabilirsiniz.kliniklerimiz makat hastalıklarına spesifik çalışıyor bu nedenle makat hastalıklarının ameliyatsız tedavisine yönelik her tür teknolojiye sahibiz. Gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip sorunu tespit eder ve en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz.

6. Hocam makat bölgemde şişkinlik ve morluk var 2 yanak birbirine kapalı azbişey akıntı var ama hiç bir şikayetim yok ne agrı ne kanama ne tuvalete çıkamama gibi daha önce askerde revire gittim krem verdı bir süre sürdüm dahada sürmedim sürdüğümdede değişen pek bir şey yoktu ne yapmalıyım geçmesi için

Kabızlık, tuvalette uzun kalma vb hikayeniz varsa anal hematom yada tromboze hemoroid olabilir. Fakat bu şikayetleriniz olmadan şişlik oluştuysa anal apse olabilir. Iki durumu birbirinden ayırt etmek gerekir, anal apse ise bekletmeden açılmalı. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

7. Hocam makatın dış kenarında nohut büyüklüğünde kırmızı beze gibi bir şişlik var. İçi kan toplamış gibi geldi ama renginden de öyle görünüyo olabilir. Ağrı yok sadece bazen hissediliyor. Kendiliğinden geçer mi? Ne yapmak lazım

Anal hematom ise uzun sürse de kendiliğinden geçer,ama bu süreçte kabız kalmamalısınız.21 günde geçmez ise muayene olmanızı öneririm