Ana Sayfa / Diğer Makat Hastalıkları / Anal Hematom Tedavisi

Anal Hematom Tedavisi

Makat bölgesinde aniden ortaya çıkan ağrıların en önemli nedeni Anal Hematom olduğunu söyleyebiliriz. Yada halk arasındaki tabiri ile makatta pıhtı toplanması, makatta şişlik olarak bilinir. Genelde insanlar bu sorunu basur olarak algılayıp bu şekilde hekime başvurmaktadır. Ve işin garip yönü proctoloji (makat hastalıkları) alanında yeterli tecrübeye hakim olmayan hekimlerde maalesef hemoroid teşhisi koyabilmektedir. O nedenle makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde mutlaka proctoloji (makat hastalıkları) alanında tecrübeli genel cerrahi uzmanlarını tercih etmelisiniz.

Makatta Pıhtı Toplanması

Anal Hematom Neden Olur?
Konumuza tekrar dönecek olursak, ilk olarak sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığına bakmak istiyorum. Anüs bölgesinde görülen hastalıkların büyük bir bölümü kabızlık ile doğrudan yada dolaylı olarak alakası bulunmaktadır. Aynı şekilde Anal Hematom hastalığının kaynağı da yine dolaylı yoldan kabızlık olmaktadır.

En Önemli Neden Dışkılama Esnasında Ikınma
Türkiye’de sayıları milyonlarla ifade edilen kabız insanlar tuvalette uzun süre geçirmektedir. Bazı insanlar 30-45 dakikaya kadar kalabilmektedir. Bu süreçte yaptıkları genelde dışkılayıp, rahatlayabilmek için ıkınma yöntemine tercih etmektedir. Maalesef ıkınma doğru bir davranış olmayıp, başta Makatta Pıhtı Toplanması dahil olmak üzere Basur problemine neden olmaktadır.

Ikınma (Makat Bölgesindeki İnce Damarların Patlamasına Neden Oluyor)
Evet arkadaşlar genelde hiç kimsenin aklına böyle bir sorunun yaşanacağı gelmemektedir. Maalesef dışkılama esnasında ıkınma makat bölgesine uygulanan ıkınma basıncı o bölgede bulunan ince damarların patlamasına neden olmaktadır.

Normal Doğum: Ikınmanın tek nedeni kabızlık problemi olmayıp, aynı şekilde anne adayları normal doğum yapmaları halinde yine uzun bir süre ıkınması gerekmektedir. Normal doğum esnasında kadınların büyük bir bölümü bu ıkınma ile Hemoroid yada Anal Hematom olabilmektedir.

Cilt Altına Kan Birikir (Pıhtılaşır): Anal bölgede bulunan bu damarlardan biri patladığında haliyle bulunduğu bölgede cilt altına kan birikimi olacaktır. Bu kanama sürekli olmayarak, kanama damar içindeki basınçla dokuya sızan kan arasındaki basınç eşitleninceye kadar devam edip, bu noktadan sonra durmaktadır. Kanamanın durması ile birlikte cilt altında biriken kan kütlesinde pıhtılaşma meydana gelmektedir.

Anal Hematom Belirtileri Nelerdir?

Her hastalıkta olduğu gibi makatta pıhtı toplaması probleminin de kendine özgü bulgu ve belirtileri bulunmaktadır. Şimdi bu sorunu diğer makat hastalıklarından ayıran belirgin özelliklerine bakalım.

Makatta Şişlik: İlk dikkat edilmesi gereken husus anüs bölgesinde şişlik olmalıdır. Şişliğin boyutu mercimek tanesi kadar küçük olabileceği gibi portakal büyüklüğünde olabilmektedir. Şişlik sınırları oldukça düzgün olan ve mor bir renktedir.

Makatta Ağrı: Aniden ortaya çıkan bir sorun olup, öncesinde herhangi bir şikayet görülmez. Yani bir anda anal bölgede ağrı ortaya çıktıysa nedeni büyük oranda anal hematom olmaktadır. Bunun dışında kıl dönmesi ileri seviye olduğunda apseleşme durumu yine ağrı yapabilir.

Kanama Makat çevresinde çürük vişne renginde kanama yine makatta pıhtı toplanması işaretlerinden biri olup, nedeni kan pıhtısının olduğu yerde açılan delikten kan cilt dışına akmaktadır.

Makatta Pıhtı Toplanması Nasıl Geçer?

Evet değerli arkadaşlar sorunun ne olduğu, neden olduğu ve nasıl anlaşılacağına dair bilgiler vermeye çalıştım. Şimdi ise eminim en çok merak ettiğiniz hususlardan biri nasıl geçeceğine, kaç günde geçeceğine dair hususlara değinmek istiyorum. Anal hematom tedavisinde amaç kişinin yaşadığı ağrıyı azaltmaktır. Bunun için iki farklı tedavi yöntemi bulunmaktadır. Birincisi sadece 1 dakika gibi kısa bir ameliyat ile sağlığınıza kavuşabilir, yada oturma banyosu ile daha uzun bir süreçte sağlığınıza kavuşursunuz. Dilerseniz tedavi yöntemleri ve nasıl yapılacağına bir bakalım.

Anal Hematom Ameliyatı (Çok Basit): Ameliyat denince insanlar haklı olarak korku ve endişeye kapılabilir. Fakat makatta pıhtı toplamasında uygulanan yöntem sadece 1 dakika sürmekte ve anında rahatlamanızı sağlamaktadır. Şişlik olan bölgede en fazla 1 cm alanda yapılan kesi ile cilt altında biriken ve pıhtılaşmış olan kan dışarı çıkarılır. Yapılan kesi çok küçük olduğu için dikiş atmaya gerek kalmaz. Sadece 1 dakika içinde yapılan bu işlem ilk önereceğimiz yöntemdir.

Sıcak Su Oturma Banyosu: Makat hastalıklarında sık uygulanan yöntemlerden biride sıcak su oturma banyosu olup, özellikle Basur hastalarının rahatlaması için sık kullandığı yöntemlerden biridir. Aynı işlem makatta pıhtı toplaması içinde geçerli olup, gün içerisinde arzu ettiğiniz kadar uygulayabilirsiniz. Burada amaç ağrıyı hafifletmek olup, ortaya çıkan şişliğin kaybolması biraz zaman alabilmektedir.

Sülük Tedavisi: Bildiğimiz kan emici bir hayvan sülük denince insanların aklına genelde varis tedavileri gelmektedir. Daha öncede söylediğim gibi damar genişlemesi hastalığında herhangi bir etkisi olmayıp, fakat makatta pıhtı toplaması için uygulanabilecek çözüm yollarından biri olduğu söylenebilir.

Op. Dr. Seher Şirin Bilgilendiriyor
Anal Hematom konusunda birde bu alanda sağlık hizmeti veren uzmanların bilgilerinden yararlanmanızı istiyorum. O nedenle genel cerrahi uzmanı Doktor Seher Şirin’in hazırladığı videoyu aşağıda bulacaksınız.

Kabız Kalmamaya / Ikınmamaya Özen Gösterin
Evet arkadaşlar Anal Hematom hastalığı nedenleri, belirtisi ve tedavisine dair detaylar aktarmaya çalıştık, son olarak ise bu hastalıkla henüz tanışmamış olan insanların korunmak için yapacakları en iyi uygulama kabız kalmamaya çalışmaları olup, bu konuda başarılı olunmaması halinde ise tuvalette 2-3 dakikadan fazla kalmamaları gerekir. Çünkü tuvalette geçirilen sürenin büyük bir bölümü ıkınarak geçmekte buda başta makatta kan toplanması dahil basur gibi hastalıklara neden olmaktadır.

1. Hocam makatımın kenarında bezelye tanesi büyüklüğünde bir şişlik var ağrı veya kaşıntı yapmıyor ama sıkmaya çalıştığımda ağrı yapıyor ve bu şişlik bi inip bi şişiyor bi kaç kere böyle oldu bunun sebebi nedir acaba?

kabızlık ve tuvalette uzun kalıp,ıkınmaya bağlı olarak anal hematom yada tromboze hemoroid oluyordur.daha sonra kendiliğinden düzelir ama uzun sürebilir

2. Hocam makat bolumunde disar olusan baloncugu makattan iceri bassak faydasi olurmu yada patlatsak olurmu agrisi cok kotu dayanilacak gibi degil lutfen yardim edin

3. Hocam bu surekti tekrarlarmi anal hematom.

beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemez,kabız kalır,tuvalette uzun kalıp ıkınırsanız tekrarlar

4. anüsten 2 cm içeriden bağırsağın sağ duvarında kibrit çöpü kalınlığında sert , damar gibi bir uzantı var ele gelen .Hocam ne olabilir?damar mı yoksa bir şey mi?ağrı ve sızı yok. Sadece bağırsağın duvarına yapışık şekilde ilerleyen uzun bir sertlik.

5. Merhabalar
    Bu sabah kalktigimda anusumun sag yaninda mor renkli mercimekten cok az buyuk bir sislik hissettim cok az ve surekli agrisi disinda bir sey yok bu nedir

kabızlık,tuvalette uzun kalıp ıkınma gibi şikayetleriniz yoksa anal apse olabilir,muayene olmanızı öneririm.apse ise fistül oluşabilir

6. Hocam makatın girişinin orda fındık gibi mor şişlik var dokununca ağrıyor oturdugunda falan batma hissi oluyor kanama falan yok

kabızlık yaşayıp tuvalette ıkındıysanız anal hematom yada tromboze hemoroid olabilir.gelirseniz muayene ile değerlendirip tedavinizi yapabiliriz

7. Hocam diski yaptigimda katı kırmızı şeyler geliyor küçük domates kabuğuna benziyor sanki nedir bu

8. Hocam makamında bir baloncuk olduğunu gördüm şu baloncuğu gibi nasıl gecer

9. Mrb lar hocam büyük tuvaletimi yaparken kanama olduğunu fark ettim ve baktığım da hem pıhtılaşmış kan ve normal kan akıyordu herhangi bir agrım falan da yoktu ne demek oluyor bunlar hocam şimdiden cevabınız icin teşekkürler

10. Hocam 2 gün önce durduk yere bi ağrı başladı makkatta çok sert ve şişik canımı yakıyo durduk yere oldu lütfen aydınlatın beni kendi kendine geçermi ama bunun öncesinden yıllardan beri gelen bi kanama oluyordu vişne renginde hiç umursamamıştım onunda etkisi olabilrmi?

öncesi kabızlık ve dışkılama sorunu yoksa anal apse olabilir,gecikmeden genel cerrahiye muayene olmalısnız eğer apse ise tedavi gecikirse fistül oluşabilir

11. Hocam 15 gundur devam eden anal trombzmu 2 gunde 1 sisyo cok agri oluyor kananamasi var ne yapabilirm?aa

Muayene olup tedavi olmalısınız. Kliniklerimiz makat hastalıklarına spesifik çalışıyor gelirseniz muayene ile değerlendirip en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz. Hastalığınızın iyileşmesi ve nüks etmemesi için beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz.