Ameliyatsız Tedavi Yöntemi: Köpük Uygulaması İle Tanıştınız mı?

Ameliyatsız varis tedavi uygulamalarında kalp damar cerrahisi uzmanlarının en çok tercih ettiği yöntemlerden biri köpük diyebiliriz. Varis tedavisi için özel geliştirilen ilaç kullanılarak yapılmaktadır. Bir diğer ismi ise skleroterapi ya da mikroskleroterapi olarak da bilinir. İsimlerinden de anlaşılacağı üzere kılcal damar dâhil tüm tüm venlerde uygulanabilir.

Köpükle varis tedavisi yöntemi

Köpükle Varis Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yazının giriş kısmında da belirtildiği gibi tedavi Aethoxyseklerol ilaçla iki şekilde yapılmaktadır. Uygulama şekli ilacın köpürtülerek çoğaltılması ya da saf ilaç halinde kullanılması ile yapılır. Nasıl kullanılacağını doktorunuz sizdeki hastalığın durumuna göre belirlemektedir. Sıklıkla köpük haline getirilerek kullanılır. Böylece ilaç çoğaltıldığı daha ekonomik hale gelmektedir.

İlacın Köpük Haline Getirilmesi

İhtiyacımız olan 1 adet Aethoxysklerol madde içeren ilaç yanı sıra 2 adet enjektör ve karışımı yapacağımız 3’lü musluk olacaktır. Enjektörün biri ile ilacı çekiyoruz. Diğeri ile 3-4 cc hava çekiyoruz. Sonrasında bu 2 enjektörü de 3’lü musluğa takarak ilaç + havanın karışımı ile köpük haline getiriyoruz.

Varis tedavi yöntemleri

Köpüğün Hastaya Uygulanması

Görselde gördüğünüz köpük içeren enjektöre kıl kadar ince bir uç takarak hastaya uygulanmaya başlayabilir. Uygulama damara zerk edilmesi şeklinde yapılır. Ya da serum benzeri bir yol açılarak da gerçekleştirilir. Damar içine zerk edilen ilaç ven duvarını bozarak daralmasına ve kapanmasına neden olur. Aşağıda yer alan videoda Op. Dr. Orhan Coşkun uygulamayı anlatmaktadır. https://www.youtube.com/watch?v=2RsouYh602Q

Bandaj Sarılması, Varis Çorabının Giydirilmesi

İlacın uygulanması sonrasında doktorunuz bandaj ve varis çorabı giydirecektir. Bandaj 2-3 gün sonra çıkarılırken, varis çorabı 10-15 gün kullanılması gerekir. Uygulama sonrası doktorunuz sizden 15-20 dakika yürümenizi isteyebilir.

Köpük Yöntemi Tüm Varislerde Uygulanabilir mi?

Evet, arkadaşlar yazının giriş kısmında da belirtildiği gibi tüm hastalarda uygulanabilir. Hatta genişliği 0,5 ile 2 mm arasında değişen kılcal damarlarda bile geçerlidir. Tabii ki kılcal damar içerisine iğne girecek düzeyde olması gerekir. İğne girecek kadar geniş olmayanlarda ise cilt üzerinden lazer ya da radyofrekans yöntemi uygulanabilir.

Tedavi Ne Kadar Sürer?

Uygulama öncesi ameliyat gibi herhangi hazırlık yapmak gerekmez. Kliniğe geldiğinizde 2 dakika içerisinde köpük hazırlanarak operasyona başlanabilir. Bu nedenle oldukça pratik uygulama olduğu söylenebilir. Uygulama 10-30 dakika içerisinde tamamlanmaktadır. Fakat dikkat edilmesi gereke en önemli husus ilacın günlük kullanım dozudur. Günlük doza ulaşıldığında bırakılması gerekir. Hastalığınız ileri derece ve yaygınsa farklı günlerde tekrardan uygulama gerekir. Bu nedenle 1-6 seans sürebileceğini belirtmeliyim. Seans sayısının artması ödeyeceğiniz ücreti artırmaz.

Ağrı, Acı, Morluk Oluşur mu?

Yukarıda da belirtildiği gibi tedavi öncesi herhangi hazırlık ya da hastayı rahatlatıcı uyuşturma gerekmez. Tek can yanması iğnenin damara girişi esnasında sinek ısırığı gibi bir his yaşanır. Bunun dışında ilacın damara zerk edilmesi esnasında hafif yanma hissedilebilir. Tüm bu şikayetler oldukça basit düzeyde ve anında geçicidir. Tedavi sonrası enjektörün uygulandığı yerlerde geçici morluk oluşabilir.

Yan Etkisi ve Riskleri Var mı?

Yaklaşık 15 yıldır düzenli olarak uygulamadığımız tedavilerden biridir. Şuana kadar olumsuz yönü görülmemiştir. Tabii ki ilk paragrafta da belirtildiği gibi hamile ve emziren kadınlarda uygulamıyoruz. Çünkü uygulanan ilaç direkt olarak kana karıştığı için bu hastaların bir süre daha beklemesi gerekir. Şikayetlerinin artması halinde varis çorabının rahatlatıcı etkisinden yararlanabilirler.

Köpükle Varis Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Her açıdan avantajlı olduğunu belirterek başlamak istiyorum. Gerek hasta gerekse hasta açısından birçok üstünlüğü bulunmaktadır. Bu üstünlükleri özet geçmek yerine aşağıda başlıklar halinde detaylı olarak ele almak istiyorum.

Ameliyathane ve Narkoz Korkusu Yaşamazsınız

Ameliyatsız uygulamalar arasında en avantajlısı diyebilirim. Çünkü lazer ve radyofrekans EVLA, EVRF ameliyathane ortamında ve büyük ölçüde anestezi ile yapılmaktadır. Köpük yönteminde ise ameliyathane ve anestezi gerekmez. İğne olmaktan farkı yok denebilir.

Tüm Varislerde Uygulanabilir mi?

En güzel yönlerinden biri de bütün damar genişlemelerinde uygulanabiliyor oluşudur. Lazer ve RF’de uygulama cilt üzeri ve damar içinden 2 farklı yöntemle yapılırken köpükte tüm genişlemiş damarlar ek bir uygulamaya gerek kalmadan yapılır.

Aynı Gün Evinize, İşinize, Okulunuza Dönebilirsiniz

Ameliyat ile yapılan tedavilerde hasta 1-3 gün hastanede kalırken aynı zamanda 15-30 gün evde istirahat etmesi gerekir. Bu durum gerek çalışan, gerekse eğitim görenler için ciddi sıkıntıdır. Köpük yönteminde hasta 10-30 dakikalık işlem sonrasında hayatına kaldığı yerden devam eder. İster işine, ister evine, isterse tatiline kaldığı yerden devam edebilir.

Ödeyeceğiniz Ücret Çok Ekonomik Olur

Hastaları ilgilendiren bir diğer husus ise maliyetinin ne kadar olacağıdır. Ameliyat başta olmak üzere diğer ameliyatsız yöntemlere göre bile daha ekonomik olduğunu belirtmek istiyorum.

Köpükle Varis Tedavi Fiyatı Nedir?

Sitemizde bulunan tedavi ücretleri sayfasında damar genişlemesi dışında kalan bütün hastalıkların ücret bilgilerine yer verilmektedir. Damar genişlemesinde ise ücretlendirme hastalığı görerek yapılmaktadır. Çünkü her hastada durum farklıdır. A hastasında kılcal damar problemi olurken, B hastasında ileri düzeyde toplardamar genişlemesi olabilir. A hastası 10 dakikalık tek seans işlemle tedavi edilirken, B hastası 1-6 seans uygulama gerekebilir. Bu nedenle herkese aynı fiyatı söylemek mantıklı olmaz. Bunun için hastanın muayene olması ya da hastalığa dair resim göndermesini rica ediyoruz.

Ücretsiz Muayene Olabilirsiniz

IDEA Klinik olarak İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da bulunan kliniklerimiz tüm hastalar için ücretsiz muayene imkânı sağlamaktadır. Yapmanız gereken tek şey size en yakın kliniğe randevu oluşturarak hafta içi ve cumartesi günü gelmektedir. SGK güvencesi olan, olmayan tüm hastaların muayenesinden ücret alınmaz.

Doppler Çekimi İçin Ücret Alınmaz

Bu hastalıkta muayeneler genelde gözle yapılır. Fakat kesin teşhis ve tedaviye engel durum olup, olmadığını anlamak için doppler gerekebilir. Kliniğimizde görev yapan doktorlarımızın basit düzeyde doppler cihazları bulunmaktadır. Tam olarak emin olamadıkları, radyoloji alanında da uzmanların fikrine ihtiyaç duydukları durumlarda daha gelişmiş doppler çekimine ihtiyaç duyarlar.

Sorularınız mı Var? Doktorlarımıza İletin
Evet, arkadaşlar varis köpük tedavisi uygulamasına dair aktaracaklarımız bu kadar olup, sizlerin merak ettiği tüm hususlara yanıt veremediysek özür dileriz. Dilerseniz aşağıda yer alan yorum formundan