Lazerle Basur (Hemoroid) Tedavisi

Gelişen teknoloji ile birlikte ameliyatlar yavaş yavaş terk edilerek yerine daha çok cihazların kullanıldığı uygulamalar gelmektedir. Lazerde onlardan biri olup, insan sağlığı açısından kullanımı her geçen gün yaygınlaşmaktadır. Bu konuda lazerin basur hastalarında kullanımı, uygulanışı ve avantajlarına dair bilgilere yer vereceğiz.

Lazerle basur tedavisi

Lazerle Hemoroid Tedavisi Nedir?
Ameliyatsız tedavi grubunda yer alan lazer ile sadece 5-10 dakika gibi kısa sürede basurdan kurtulabilirsiniz. Hemoroid hastalarında kullanılan cihaz daha çok Elektrokoagülatör olarak bilinmektedir. Yüksek ısı ile (180 dereceye kadar çıkabilmekte) basur memesini tahrip etmeyi amaçlamaktadır. Bunun mümkün olabilmesi için özellikle teşhis ve tedavide biraz aceleci davranmalısınız. Çünkü lazerle basur tedavisi sadece 1. Ve 2. Derece iç hemoroidi olan hastalarda uygulanabilmektedir.

Nasıl Yapılır?
Uygulama rektum iç kısmında yapılacağı için mutlaka anoskop ya da benzeri aletler, cihazlar kullanılması gerekir. Bu imkan sağlandıktan sonra elektrokoagüllatör cihazının uç kısmı hemoroid memesine dokunduğu anda 180 dereceye varan yüksek ısı uygulamaktadır. Bir durum memenin bir anlamda ısınarak pişmesine neden olur. Her dokunuşta 3-4 mm derinlik yaklaşık 7-8 mm genişlikte meme tahrip olur. Tedavi bu şekilde yapılmakta desem de yazı ile çok fazla istediğimiz mesajı verme imkanı olmayacaktır. Bunun için Op. Dr. Atilla KAYA tarafından hazırlanan videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.

ve 2. Derece İç Basur Hastalarında Uygulanışı Mümkündür
Daha önce de aktardığımız gibi hemoroid hastalığı rektum iç kısmı ve anüs çevresinde olmak üzere 2 gruba ayrılmaktadır. Rektum iç kısmında olan iç basur yani lazer uygulama imkanı olan türüdür. Kendi içerisinde dereceleri bulunan iç hemoroid ilk ortaya çıktığında 1. Hafif ilerlemeye ve meme oluşturmaya başladığında ise 2. Derece olarak anılmaktadır. Rektum iç kısmında hızla genişleyen toplardamar meme gibi algılanır. Dışkılama esnasında rektum dışına çıkan meme giyinmek üzere kalktığınızda kendiliğinden rektum iç kısmına girmektedir. Meme dışkılama sonrası rektum dış kısmında kalıyorsa o 3. Derece sürekli dışarıda duruyorsa oda 4. Derece olarak sınıflandırılır. Başlıkta d belirtildiği gibi lazerle yapılan tedavi sadece 1. Ve 2. Derece basuru olan hastalarda uygulanmakta ve etki etmektedir.

Kanamalı Hemoroid Hastalarında Sonuç Muhteşemdir
Hastalığın en önemli şikayeti olan kanama özellikle hastanın her dışkılama sonrası huzursuz olmasına neden olmaktadır. Lazerle yapılan tedavi sadece hastalığı iyileştirmekle sınırlı kalmayıp, aynı zamanda kanamayı o an durdurmaktadır. Böylece daha mutlu günler sizi bekleyecektir. Tabii ki bu süreçten sonra kabız kalmamaya ve dışkılama esnasında ıkınmamaya dikkat etmelisiniz. Yoksa tedavi tam olarak etkili olmayacaktır.

Ağrısız Tedavi Diyebiliriz?
Tüm cerrahi işlemlerde insanların en çok merak ettiği husus ağrı ve can yanması durumu olmaktadır. Bu konuda da en avantajlı yöntemlerden biri olan lazer ağrı yok denecek kadar kolay bir yöntemdir. Çünkü uygulama yapılan alanda ağrı sinirleri olmadığı için çok minimal düzeyde olmaktadır. Bunun için uyuşturmaya bile gerek yoktur.

Nadiren 2. Seans Gerekebilir
Sadece 5-10 dakika gibi kısa bir sürede yapılan tedavi genelde tek seans yeterli olmaktadır. Ama geçmemesi halinde 1-2 ay sonrasında nadiren de olsa 2. Seans gerekebilmektedir.

İyileşme Süreci Ne Kadar?
Uygulama ameliyatsız olduğu için herhangi bir kesik, dikiş vs olmaz. Bu nedenle iyileşme süreci gibi bir durum yoktur. Daha çok hastalığın gerileme süreci bulunmaktadır. Müdahale edilen memeler zamanla küçülmesi gerekir. Bunun için sizde kabızlığa önlem alarak, tuvalette ıkınma alışkanlığından vazgeçerek destek olmanız gerekir.

Tedavi Ücreti Ne Kadar?
Erken teşhis ve tedavi her zaman önemlidir. Birçok hastalıkta hayat kurtarırken ölümcül olmayan hastalıklarda ise daha kolay tedavi ve daha ekonomik olmasını sağlar. Aynı şekilde 1. Ve 2. Derece olarak doktora başvurduğunuzda tedaviniz hem çok kolay hem de çok ekonomik bir şekilde yapılmaktadır. Sağlık Bakanlığının getirdiği yasak nedeniyle burada ücret bilgisi veremiyorum ama aşağıdaki form aracılığı ile öğrenebilirsiniz.

Tedavi Ücretini Öğren
Size nasıl ulaşmamızı istersiniz?
Tedavi ücretini öğrenmek istediğiniz şikayet ve hastalıkla ilgili lütfen detaylı bilgi veriniz. Resim ekleme imkanınız varsa hastalığın resmini çekip gönderiniz.Doktorlarımız size geri dönüşü email ile yapacak olup, kullandığınız email adresi güncel olduğundan emin olunuz.
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Sorularınızı Doktorlarımıza Sorabilirsiniz
Lazerle basur tedavisine dair aktaracaklarımız bu kadar olup, bundan sonra sizlerden gelen sorulara yanıt vererek devam edeceğiz. Aşağıda yer alan soru ve yorum formunu kullanarak genel cerrahi uzmanlarımıza sorularınızı sorabilirsiniz.