Basur Kremi Tedavi Edici mi?

Basur hastalığına dair bugün Google arama sonuçlarını incelerken birçok İnternet sitesinin T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından engellendiğini gördüm. Yani Google arama sonuçlarından çıkarılması yanı sıra siteye, sayfaya girişe engel konduğunu gördüm. Nedenlerine göz attığımda ise hemoroid kremi olarak (ismini verip reklamını yapmayalım) satılan bir ürünün neden olduğunu gördüm. Ürünle ilgili yapılan tanıtımlarda 8-10 gün kullanım sonucunda basur hastalığının yok olacağı belirtilmektedir. Tabii ki bu cümle insanlara cezbedici geliyor ve o ürünü alarak sorundan kurtulmayı hayal ediyorlar. Pe ki sonuç ne oluyor, hemoroid kremi işe yarıyor mu? Tabii ki hayır

Basur kremi tedavi edici değildir
Basur kremi olarak satılan ürünler şikayetleri azaltır.

Çünkü Basur Kremle Tedavi Edilmez
Evet arkadaşlar başlıkta da belirtildiği gibi hemoroid ya da diğer adıyla basur kremle ortadan kaldırılması mümkün değildir. Hele birde evresi artmaya başlamış ise bunu konuşmak bile mantıklı değildir. Sağlık Bakanlığı da bunun farkında olduğu için bu tür ürünleri üreten ve asılsız beyanlarla yani aldatıcı tanıtımlarla satış yapanları cezalandırmaktadır. 20 Bin TL’den 300 Bin TL’ye kadar cezası bulunmaktadır.

Pe ki Hemoroid Kremleri Ne İşe Yarar?
Sağlık Bakanlığı tarafından satışı engellenen ürünün içeriğinde ne var tam bakmadım ama bilimsel hemoroid kremi olarak satışı yapılan ürünlerde hastalığın neden olduğu ağrı, kanama ve kaşıntı problemine iyi gelen bilimsel maddeler yer almaktadır. Dikkat ederseniz bilimsel anlamda kanıtlanmış ve satışına izin verilmiş ürünlerin bile basuru tedavi etmediği sadece şikayetleri olan ağrı, kanama ve kaşıntı problemini kısmen ortadan kaldırdığı görülmektedir. Ağrı, kanama ve kaşıntı şikayetlerinin azalması ya da ortadan kalkması hastalığın yok olduğu anlamına gelir mi? Tabii ki hayır o nedenle mutlaka tedavi olmak gerekiyor.

Basur İçin Hangi Doktora Gidilmeli?
Evet arkadaşlar kremlerle basur hastalığının tedavi edilmeyeceğini gördükten sonra şimdi doktordan destek almak için gerekli detayları görelim. Öncelikle hemoroid şikayetleri olan bir insan hangi bölüme muayene olması gerekir onu görelim.

Genel Cerrahi Alanı, Proctoloji Branşı Seçilir Bir tür makat hastalığı olan basur için bölüm genel cerrahi olmalıdır. Fakat imkanınız varda genel cerrahi alanında eğitim almış, Proctoloji (makat hastalıkları) teşhis ve tedavisinde uzmanlaşmış hekimleri tercih etmelisiniz.

Muayene 5 Dakika Sürmektedir
Basur şikayeti ile doktora başvurduğunuzda sadece 5 dakika içinde sorun teşhis edilmektedir. İşlem kısa olmasına karşın insanlar utanma duygusu ile maalesef doktordan mümkün mertebe uzak durmaktadır. Tabii ki bu bir noktaya kadar olup, 4. Derece (son evreye) ulaştığında çaresizce doktora gidiyoruz. Muayene anüs çevresini gözle kontrol, rektum içini parmakla ve cihazla kontrol ile yapılmaktadır. Çünkü hemoroid anüs çevresinde dış rektum iç kısmında iç basur olarak karşımıza çıkmaktadır.

Tedavisi 10 Dakikada Yapılır
Yapılan muayene ile hastalık teşhis edilir ve iç hemoroid olması halinde evresi (derecesi) belirlenir. Çünkü 3. Dereceye kadar olan (3. Derece de dahil) ameliyatsız yöntemlerle tedavi edilmektedir. Ameliyatsız tedavi derken tabii ki bu ilaçla, kremle vs ile değil, daha çok teknolojik cihazlar ve doktor tecrübesi ile yapılmaktadır. 4. Derece yani son evreye ulaşması halinde ise çözüm ameliyatla olmaktadır. Klasik hemoroid ameliyatları yerine IDEA Kliniklerde THD dediğimiz daha gelişmiş uygulamalar yapılmaktadır.

Paranızı ve Sağlığınızı Riske Atmayın
Evet arkadaşlar bazı hastalıklar yapısal bozukluk olması nedeniyle çözümü yani tedavisi sadece cerrahi müdahale ile yapılmaktadır. Bazıları ise ameliyat gerektirdiği için haliyle insanlarda korku ve endişeye neden oluyor. Bunu fırsat bilen paragözler ise işe yaramayan ürünleri iddialı kelimeler ile süsleyerek sizlerin sağlığı ile oynamaktadır. Size önerim kesinlikle paranızı ve sağlığınızı riske atmayın. 3. Dereceye kadar ameliyatsız yapılmakta olup,  4. Derece ise basit bir uygulama ile yine 10-30 dakika içinde tedavi edilmektedir. Ciddi bir ameliyat olmayıp, hastanede 1 gün kontrol altında kaldıktan sonra evinize, işinize dönebilirsiniz. Ameliyatsız yöntemler ise 10 dakikada klinik ortamında yapılmaktadır.

En İyi Basur Kremi Hangisi?
Evet arkadaşlar tekrar vurgulamak gerekirse bitkisel ve bilimsel hiçbiri hastalığı ortadan kaldırıcı etkisi yoktur. Ama yaşadığınız şikayetlerin azaltılmasında mesela ağrı daha çok tromboze (boğulma) olması ile ortaya çıkmaktadır. Aynı şekilde kanama ve kaşıntı şikayetlerini kısmen ortadan kaldırmak için tercih edebileceğiniz birkaç ürünü inceleyelim.

Ağrı Kesiciler: Basur hastalığı genelde ağrı yapan bir hastalık olmamasına karşın 3. Ve 4. Derece olduklarında meme (toplardamar) genelde rektum dışında olmaktadır. Bu durum makat kasları arasında boğulmaya neden olmaktadır. Tromboze basur dediğimiz bu durum maalesef ciddi anlamda ağrıya neden olmaktadır. Bu durumda ağrı kesici etkisi olan kremler ve tabletler kullanabilirsiniz. Bu konuda etkisi olan markalara göz atalım.

Anestol: Ağrı kesici ve kaşıntıyı önlemek için tercih edebileceğiniz markalardan biri Anestol olup, etken maddesine baktığımızda lidokain içerdiği görülmektedir. Bu madde uygulanan alanda bölgesel uyuşturma yaparak ağrıyı hissettirmemektedir. Hemoroid yanı sıra anal fissür (makat çatlağı) şikayetlerini kısmen ortadan kaldırmak içinde kullanılmaktadır. Dikkatli kullanmalısınız çünkü yan etkileri arasında nefes almakta güçlük, karın ağrısı ve kurdeşen gibi sıkıntılar bulunmaktadır.

Hedensa Pomad: Bir diğer ürün ise hedense olup, etken maddesine baktığımızda monokrolkarvakrol olduğu görülmektedir. Damarlarda büzüşme sağlayarak kanamayı ve ağrıyı azaltıcı etkisi bulunmaktadır.

Hemoralgine: Özellikle kanamaya neden olan iç basur için kullanabileceğiniz Hemoralgine Pomad içeriğinde bir çok etken madde olup özellikle klorheksidin ile mikrop öldürücü etkisi bulunmaktadır. Mentol ile cildi ferahtalan Hemoralgine aynı zamanda ciltte koruma tabakası oluşturan Çinko Oksit içermektedir.

Procto-Gylvenol: İlk ele aldığımız ürün olan Anestol ile gibi etken maddesi Lidokain yanı sıra Tribenosid olan Procto-Gylvenol ağrı ve kaşıntı problemlerinde rahatlatıcı etkisi bulunmaktadır. Üretici firma ismine baktığımızda Novartis tarafından geliştirildiği görülmektedir.

Proctolog Rectal: Ürün ismi biraz garip gelebilir. Çünkü Proctolog genel cerrahi alanında bir branş olup, makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde uzmanlaşmış doktorlara proctolog unvanı verilmektedir. Neyse ürünü tanımaya devam edecek olursak Proctolog Rectal etken maddesi Ruskogenin ve Trimebutin içermektedir. Ürün 30gr tüp halinde satılmaktadır. Etkisi ağrı, kaşıntı ve şişlikleri önleyicidir.

Kortos Krem: Bir diğer ürün ise kortos olup, diğerlerine göre dikkat edilmesi gereken yönü kortizon içeriyor olmasıdır. Kortizon etkili bir madde olmasına karşın 1 haftadan uzun süreli kullanımlarda ciddi anlamda yan etkileri bulunmaktadır.

Pruzon: Son aktarmak istediğim krem markası Pruzon olup, daha çok kaşıntı giderici olarak kullanmanız önerilir. Kaşıntıyı gideren etkisi yanı sıra kalamin ve çinko oksit ile cilt üzerinde koruyucu tabaka oluşturmaktadır. Hair Pharma firması tarafından üretilen Pruzon 40gr tüp ve 20x2gr tek kullanımlık şaseler şeklinde satılmaktadır. Dediğim gibi sadece kaşıntı problemi için kullanmalısınız. Ürünle ilgili detaylara aşağıda yer alan bağlantıya tıklayarak ulaşabilirsiniz. https://www.ideaklinik.com/pruzon-krem-ne-ise-yarar.html

Evet arkadaşlar bir çok ürünü tanıtma imkanı bulduk hiç birisinin hastalığı ortadan kaldırma imkanı olmadığını gördük, o nedenle kremlerle zaman kaybetmek yerine mutlaka bir doktora muayene olarak uygun tedavi ile sağlığınıza kavuşmanızı öneririm.

1. Basur muyum değil miyim bilmiyorum ama makat bölgemde bı et parçası var ve ağrı yapıyor ağrı yaptıktan sonra ishal olmaya başladım bu neden olur bı anda oldu

2. Hocam iyi günler bana tuvalet yaparken ağrım olduğu için proctolog krem ve proctolog suppository verildi ve proctolog kremin fitil şeklinde ayrıca plastik bir aparatı var acaba zaten suppository kullandığım için aparatı kullanmasam olur mu suppository o bölgelere etki eder mi diye soracaktım teşekkürler.

Merhaba,
      Dışkılarken ağrınız varsa büyük olasılıkla anal fissürünüz var demektir. Proc… Kremin buna bir faydası olmaz. Makat çattığında etkili pomat kullanabilirsiniz. Muayene olun Ve tam teşhisiniz konuşun eğer makat çatlağı ise ameliyatzız tedavi olabilirsiniz. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

• Merhaba
        Dışkılarken kırmızı renkte kanama oluyor Ağrı veya kaşıntı yoktur. Henüz bir hekime görünmedim. Provtolog

Makat kanamalarında ilk yapılması gereken şey anoskopi muayenesidır. Gedinmeyin. Makat hastalıklarına spesifik çalışıyoruz. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.