Varis İçin Hangi Doktora Gidilir?

Varis hastalığı, teşhisi en kolay konan hastalıklardan biridir. Hemen hemen tüm doktorlar (uzman olmasa bile) ilk bakışta kişide varis olduğunu fiziki muayene ile kolayca anlayabilir. (1)

Fakat önemli olan kişinin varis olup, olmadığı değildir. Önemli olan venöz yetersizliğin hangi damarda oluştuğu ve genişlemenin hangi boyuta ulaştığını ortaya koymak ve uygun tedavi yöntemini belirlemektir. (2)

Bunun için ilk tercih edilmesi gereken uzmanlık alanı kalp ve damar cerrahları olmalıdır. Devlet ve özel hastanelerde kalp ve damar cerrahisi bölümü bulabilirsiniz. Ayrıca birçok uzman kendi kliniği ve muayenehanesinde hizmet vermektedir. Avrupa’da varis tedavisi için fileboloji şeklinde özel bir alt dal bulunmaktadır. (3)

İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da ücretsiz muayene imkanı sunan kalp ve damar cerrahlarına ulaşmak için aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklayarak bilgi alabilirsiniz.

Neden Kalp Damar Cerrahisi Uzmanı?

Adından da anlaşılacağı üzere kalp ve damarlarla ilgilenen uzmanlık alanı kalp damar cerrahisidir. Varis hastalığı da toplardamarlarda meydana geldiği için öncelikli olarak kalp damar cerrahlarının uzmanlık alanına girmektedir.

Varis tedavisi konusunda ise girişimsel radyoloji uzmanları yanı sıra genel cerrahlarında hizmet verdiğini belirtmeden geçmek olmaz. Neden kalp damar cerrahı seçmeliyim? Sorusuna yanıt vermek istiyorum.

• Daha Detaylı Muayene İmkanı Sunarlar: Yazının giriş kısmında da belirttiğim gibi önemli olan hastalığın tespiti değildir. Genişleyen damarın hangisi olduğu ve kaç mm, cm düzeyine ulaştığını ortaya koymaktır. (4)
  • Doppler Ultrason İle Teşhisi Netleştirir: Kalp damar cerrahisi uzmanları fiziki muayene sonrası daha fazla detay için kişinin damarlarını doppler ultrason ile görüntüleyerek kaçağa neden olan damar ve genişlemenin hangi boyuta ulaştığını 10-15 dakika içinde ortaya koyabilirler. (5)
Varis muayenesi
  • Hastayı En İyi Şekilde Bilgilendirir: Bazı kaynaklarda “varis şikayete neden olmuyorsa, tedavi etmek gerekmez” gibi bilimsellikten uzak detaylar görebilirsiniz. Toplardamarlarda ortaya çıkan (derin toplardamarlar hariç) tüm venöz yetmezlik problemleri tedavi edilmesi gerekir. Aksi halde ilerleyerek, şikayetlerin oluşması, artması ve hatta akciğer embolisi gibi ölümcül riskleri de ortaya çıkarır. Kalp damar cerrahları sizi hastalığınız ve riskleri konusunda en iyi şekilde bilgilendirir.
  • En Avantajlı Tedavi Yöntemini Önerir ve Uygular: Varis tedavisi yapan uzmanlık alanları arasında girişimsel radyoloji ve genel cerrahlarında olduğunu belirttim. Bu uzmanlık alanları arasında kalp damar cerrahları uyguladığı yöntemlerin çeşitliliği ve avantajları ile bir adım önde olduğu söylenebilir. Lazer, Radyofrekans, Köpük ve Sklerotarepi yanı sıra son zamanlarda yaygın hale gelen yapıştırma ile kişiye özel tedavi yöntemini belirlerler. (6)

Aşağıda yer alan videoda kalp ve damar cerrahisi uzmanı Op. Dr. Orhan Coşkun’un son zamanlarda hayli popüler hale gelen yapıştırma ile varis tedavi yönteminin kısa bir özetini görebilirsiniz.

Varis için hangi doktora gidilir? Sorusuna vereceğimiz yanıtlar bu kadar. Bu konuda sormak istediğiniz sorular varsa aşağıda soru ve yorum formu yanı sıra 0542 628 08 88 numaralı WhatsApp hattımızı da kullanabilirsiniz.

REFERANSLAR

1. Callam, M. J. (1994). Epidemiology of varicose veins. British journal of surgery, 81(2), 167-173.
  2. Lim, C. S., & Davies, A. H. (2009). Pathogenesis of primary varicose veins. British Journal of Surgery, 96(11), 1231-1242.
  3. CORNU‐THÉNARD, A. N. D. R. É., De Vincenzi, I., & Maraval, M. (1991). PHLEBOLOGY: Evaluation of Different Systems for Clinical Quantification of Varicose Veins. The Journal of dermatologic surgery and oncology, 17(4), 345-348.
  4. Kim, J., Richards, S., & Kent, P. J. (2000). Clinical examination of varicose veins–a validation study. Annals of the Royal College of Surgeons of England, 82(3), 171.
  5. Jung, S. C., Lee, W., Chung, J. W., Jae, H. J., Park, E. A., Jin, K. N., … & Park, J. H. (2009). Unusual causes of varicose veins in the lower extremities: CT venographic and Doppler US findings. Radiographics, 29(2), 525-536.
  6. Jakobsen, B. H. (1979). The value of different forms of treatment for varicose veins. British Journal of Surgery, 66(3), 182-184.