Makat Endoskopisi Teşhis İçin Gerekli mi?

Anal bölge hastalıkları çok çeşitli problemlerden oluşmakta olup, teşhisi kesinlikle proctoloji yani (makat hastalıkları) uzmanı hekimlerce ve mümkünse teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yapılmalıdır. Aksi halde yanlış teşhis ve tedavi ile uygulanarak kötü huylu tömörlerin gözden kaçarak hızla ilerlemesine ve ölümlere neden olacaktır.

IDEA Klinik olarak makat hastalıkları teşhis ve tedavide en gelişmiş imkanları kullanmaya çalışıyoruz. Onlardan biride Türkiye’de şuan yok denecek kadar az fakat ilerleyen zamanlarda proctoloji uzmanlarının vazgeçilmezi haline gelecek bir cihazdan bahsetmek istiyorum. Makat Endoskopisi adı verilen bu cihazla anal bölge muayeneleri daha kolay olması yanı sıra teşhislerde hata yapma olasılığı ortadan kalkıyor.

Makat endoskopisi

Makat Endoskopisi Ne İşe Yarar?

Anal Endoskopi olarak ta bilinen (Makat Endoskopisi) gelişmiş bir görüntüleme cihazı diyebiliriz. Anal bölge muayenelerinde çok yaygın olan gözle ve parmakla muayene yerine bu cihazı kullanıyoruz. Çok ince ucu ile anüsün her yerini gözlemleme imkanı sunmaktadır. Gerek görülmesi halinde anüs iç kısmından parça alınarak inleme yapılmaktadır.

Nasıl Kullanılır?
Kolonoskopi uygulamasına benzer bir uygulama olmasına karşın makat endoskopisinde herhangi bir narkoz yada uyuşturma gerekmez. Çünkü uygulama tamamen ağrısız ve acısız olup, anüs iç kısmında dışkı olmaması için hasta uygulama öncesi tuvalete gitmesi iyi olur. Doktorun önerdiği yada hastanın rahat edeceği pozisyonda sedyeye uzanarak muayene aşamasına geçilir. Sadece 5 dakika gibi kısa sürede yapılıp, hastalık varda anında teşhis edilir.

Parmakla Kontrole Gerek Bırakmıyor!
Anal bölgede şikayeti olan insanlar genelde utandıkları için hastalığın ilerleyen vakıalarında gelmektedir. Özellikle proctoloji uzmanlarının uyguladığı parmakla kontrol uygulaması maalesef kadın hastaların daha fazla endişelenmesine neden olmaktadır. Makat endoskopisi ile parmakla kontrol uygulaması gereksiz hale gelmektedir.

Muayene ve Tedaviyi İzleyin
Anal bölgede görülen hastalıkları maalesef görme imkanımız olmuyor. Aynı şekilde doktora gittiğinizde muayene ve tedavi esnasında yapılan uygulamayı da göremiyorsunuz. Ama artık o günler geride kaldı. Çünkü anal endoskopi cihazı ile muayene ve tedaviniz esnasında uygulanan her şeyi an be an görebiliyorsunuz. Hastanın karşısında bulunan monitör ile doktorunuz size yaşadığınız sorunu gösterecektir. Aynı şekilde tedavi esnasında doktorun uyguladığı yöntemi an ve an görebileceksiniz.

Nasıl Yapıldığını Görmek İster misin?
Aşağıda yer alan kısa süreli video’da nasıl yapıldığına dair bilgi verilmektedir. Görüntüler Anal Fissür (makat çatlağı) muayenesi esnasında hastadan izin alarak çekilmiş ve yayınlanmış olup, öncelikle biraz mide bulandırıcı olabilir. O nedenle izlemeden önce bu detayı aktarmak isterim.

Makat Endoskopisi Hangi Hastalıklar İçin Kullanıllır?

Yukarıda da belirtildiği gibi tüm anal bölge hastalıklarında kullanılmaktadır. Tabii ki özellikle anüs iç kısmında olan hastalıklarda daha fazla gereklilik arz etmektedir. Kıl Dönmesi, Anal Hematom gibi daha çok anüs çevresinde ortaya çıkan hastalıklarda ise hastaya muayene ve tedaviyi gösterme imkanı sağlamaktadır.

Makat Endoskopisi İçin Hiç Bir Ücret Ödemezsiniz!
Türkiye’nin 4 büyük ilinde hizmet veren IDEA Klinik şubelerine geldiğinizde SGK’lı hastalar için muayenenin ücretsiz olduğunu göreceksiniz. Muayene esnasında kullanılan makat endoskopisi dahil hiç bir uygulama için ücret talep edilmez. Sadece tedavi uygulanması halinde size belirtilen ve onay verdiğiniz ücreti ödersiniz.