Anismus

Anismus vajinusmusa benzer şekilde makat kaslarının kramp şeklinde kasılması problemidir. Sorunun ana kaynağı Pubo Rektal makatı oluşturan kaslarda oluşmaktadır. Sorun sadece kasılma ile sınırlı kalmayıp, aynı zamanda dışkılama sonrası beklenen gevşeme yeteri kadar olmaması ortaya çıkmaktadır.

Anismus tedavisi kliniğimizde yapılmaktadır.
Makat kasılması (Anismus) tedavisi mümkün bir problemdir.

Anismus Belirtileri Nasıl Anlaşılır?

Makatta ağrı; en sık ve en bezdirici belirtidir. Günün herhangi bir saatinde, sıklıkla dışkılamadan sonra makatta kasılma olur. Bu kasılma kola bacağa kramp girmesi gibidir. Bazen dayanılmaz düzeylerde olabilir. Kasılma muayene esnasında oluştuysa muayenede tespit edilebilir ancak bu çok küçük bir ihtimaldir. Genellikle muayenede tespit edilemez. Kontrolsüz spazm her iki cinste de yaklaşık aynı sıklıkta görülür. Bu belirtiler makat çatlağında da görülür ancak çatlakta hastalığın kendisi de tespit edilir.

Boşaltamama; Hasta rahatça dışkılayamaz, tuvalette uzun kalması ve çok ıkınması gerekir. Buna rağmen tam boşaltamamış hissiyle tuvaletten çıkar. Burada kasılmadan çok anal bölge adalelerinin güçlü olması etkendir. Parmakla muayenede bu aşırı güçlü yapı hissedilir . Anal kalan yüksekliği normalden daha fazladır. Bu gurup hastalar sıkça dışkısını parmakla boşaltmak zorunda kalırlar ve kabızlık sorunu da yaşarlar.

Anismus Egzersizi Olarak Ne Yapmalı?
Kasların gevşek olduğu yada çeşitli yaralanma sebebiyle gaz veya dışkı kaçırma gibi sorunların kısmen düzelmesi için çeşitli egzersizler önerilmektedir. Bu egzersizlerin en bilineni kegel egzersizidir. Elektriksel uyarıcılarla da bu yapılabilir ancak anismusta kaslar zaten fazlasıyla güçlü olduğu için bu tür egzersizlerin yararı olmaz hatta tam tersi etki de yapabilir.

Teşhis Nasıl Konur?
Hastanın anlattıklarıyla yönlenilir, net muayene bulgusu yoktur. İleri tetkik olarak anal manometri ve defakografi yapılabilir ve özellikle manometri ciddi yol göstericidir. Anoskop, rektoskop, kolonoskop ve ultrason gibi girişimlerin teşhiste hiçbir yarar olmaz, ekonomik kayıp dışında anlamı yoktur.

Anismus Tedavisi Nasıl Yapılır;
Kesin sonuç veren net bir tedavisi yoktur ancak çeşitli uygulamalarla olumlu sonuçlar alınmaktadır.

Anismus ameliyatı; Puborektal kasın kesilmesi şeklinde yapılan ameliyatta başarı düşük olduğu, hastanın tam rahatlayamaması sebebiyle pek uygulanmamaktadır. Zor dışkılamanın eşlik ettiği kasların güçlü olduğu hastalarda anal fissür tedavisinde uygulanan L.İ.S (lateral internal sfinkterotomi) ameliyatında genellikle yüz güldürücü sonuçlar elde edilir ancak riskleri olan bir ameliyattır.

Botulinum Toksini Tedavisi; En etkili yöntemdir. Her ne kadar kesin sonuç denemese de % 95 gibi oldukça yüksek başarısı vardır. Puborektal kasın felç olması sağlanır. Hastaların % 95 inde tam düzelme sağlanır % 5 lik kısımda ne yazık kişide hiçbir düzelme gözlenmez. Bu şekilde cevap vermeyen hastalara 15 gün sonra ikinci doz Botulinum Toksini yapıldığında bunların da bir kısmının düzeldiği görülmüştür. Uygulama 1 dakikada 2 enjeksiyon şeklinde yapılır ve son derece basittir.

Karıştığı Hastalıklar;

Bölgede ağrı yapan tüm hastalıklarla karıştırılabilir. Bunlar;

Hemoroid (basur)

Anal fissür

Apseler

Proktit

Rectit

Sarkma

Soliter ülser

Özetle;

Anismus ciddi bir hastalık değildir, en etkili tedavisi Botulinum Toksini enjeksiyonudur.

Hipnozla tedavinin başarılı olacağı da bilinmelidir.

1. Hocam merhaba.Aşırı yorulmadan dolayı makatımın sol iç tarafında ağrı başladı.Otururken sürekli bir yanma hissi.En çok da yürürken ağrı yapıyor,olan enerjimi tüketiyor.Sabahları uyandığımda kendimi iyileşmiş hissediyorum.Birkaç adım atmak ağrının başlaması için yeterli oluyor.Ağrı makatımın iç sol tarafında ve tek bir noktada.Herhangi bir şişlik yok.
    Cevabınız için şimdiden teşekkürler…