Makat Çatlağına Hangi Doktor, Bölüm Bakar?

Dışkı esnasında ortaya çıkan can yanması ve kanama şikâyeti anal fissür (makat çatlağı) kaynaklı olabileceğini düşündürür. Bu durum sürekli olması halinde mutlaka doktora başvurmak gerekir. Peki, bu tür şikâyetlerle karşılaşanlar hangi bölüme randevu alması gerekir?

Makat çatlağına hangi doktor bakar

Genel Cerrahi Bölümü (Proktoloji Uzmanı Önerilir)

Makat hastalıklarının teşhis ve tedavisinde ilk derece bölüm genel cerrahi olmaktadır. Fakat şunu bilmelisiniz ki genel cerrahi çok geniş bir alandır. Özellikle ameliyat gerektiren tedaviler genel cerrahlar tarafından yapılır. Bu nedenle kendi içerisinde ayrıca alanlar oluşmuştur. O alanlardan biri de Proctoloji yani makat hastalıkları birimidir. Proktoloji uzmanları sadece makat hastalıkları teşhis ve tedavisine yoğunlaştığı için daha deneyimli oldukları söylenebilir. Bu nedenle önerim proktoloji alanında uzman bir hekim seçmeniz yönünde olacaktır. Aşağıda yer alan butona tıklarsanız size en yakın noktada hizmet veren proktoloji uzmanını görebilir ve randevu alabilirsiniz.

Genel Cerrahi Uzmanı

Anal Fissür Muayenesi Nasıl Yapılır?

Hastalığın teşhisi için sadece 2 dakikanızı ayırmanız yeterli olacaktır. Doktorunuz önce sizin aktaracağınız şikâyetleri dinleyecek olup, devamında ise çatlağı görmek isteyecektir. Çatlak anüse yakın bir noktada olması nedeniyle çıplak gözle görülebilir. Aşağıda yer alan resimde çatlağın resmi yer almaktadır.

Makat çatlağı görüntüsü

Çatlağı gören doktor aynı zamanda rektal tuşe dediğimiz (parmakla kontrol) ile iç sfinkter kasındaki spazmı (kasılmayı) kontrol edecek ve tam anlamıyla anal fissür teşhisi koyacaktır.

Akut Ya da Kronik Olduğunu Belirler

Doktor yaptığı muayene ile sadece hastalığı teşhis etmez. Aynı zamanda hastalığın derecesini de ortaya koyar. Anal fissür akut ve kronik olmak üzere ikiye ayrılır. Bu ayrıştırma uygulanacak tedavi için gereklidir.

Akut: Hastalığın ilk ortaya çıktığı andan itibaren 15 günlük süreçtir.

Kronik: Hastalığın ortaya çıkmasının üzerinden 15 günü geçmesine rağmen herhangi bir iyileşme olmaması ve ağrı şikâyetinin artması kronikleştiği anlamına gelir.

Uygun Tedavi Yöntemini Belirler

Doktorunuz hastalığın durumuna göre en uygun tedavi yöntemini belirleyecektir. Akut dediğimiz erken dönemde müracaat etmeniz halinde şanslı olduğunuzu söyleyebilirim. Çünkü makat çatlağı tedavisinde kullanılan gliserinli ya da bitkisel içerikli kremlerle tedavi önerecektir. %100 Etkili olmasa bile cerrahi yöntemlere geçmeden önce mutlaka denenmesi gerekir. Makat çatlağı kremi olarak Anuflex, Rectoderm, Rectogesic ve Anrecta gibi markalar bulunmaktadır. Bu ürünlerin etkileri, kullanım talimatları ve yan etkilerini yakından görmek için makat çatlağı kremleri sayfasına göz atmalısınız. Bu tür kremler sadece akut çatlaklar için etkilidir. Kronik çatlaklarda etkisi yoktur. O nedenle diğer tedavi yöntemleri gündeme gelecektir.

Botox (Botulinum Toksini)

Kronik fissür için krem işe yaramasa da ameliyatsız seçenekler halen bulunmaktadır. Son yıllarda uygulanışı hızla artan botox bunların başında gelmektedir. İyileşmeyi güçleştiren iç sfinkter kasını 3 ile 6 ay arasında felç ederek etki eder. Devre dışı kalan iç sfinkter kası spazm olamayacağı için çatlak 15-20 gün içerisinde iyileşmesi gerekir.

Ameliyat

Yukarıda detaylarını aktardığım botox maalesef tüm sağlık merkezlerinde bulunmaz. Özellikle kamu hastanelerinde neredeyse hiç yoktur. Bunun nedeni SGK’nın botoksu karşılamamasıdır. Fakat kendini geliştirmek isteyen bazı doktorlar ilacı hastanın alması koşuluyla uygulayabilir. Botox olmayan sağlık merkezlerinde kronik fissür için geriye ameliyat kalmaktadır. Açık ve kapalı olmak üzere 2 şekilde yapılan makat çatlağı ameliyatına karar vermeden önce araştırmanız gerekir.

Kapalı Yöntem Önerilir

Ameliyat olmak zorunda kalırsanız önerim kapalı yöntemi tercih etmeniz olacaktır. Çünkü açık yöntemde sorun olan kasa ulaşmak için 2-3 cm kesi yapmak gerekir. Kapalı yöntemde ise kesmek yerine çok ince bir delik açarak sorunlu kasa ulaşılarak kesilir. Diğerine göre dışkı ya da gaz kaçırma ihtimali neredeyse yoktur.

Evet, arkadaşlar anal fissür hastalarının  hangi bölüme müracaat etmesi gerektiği ve doktorun uygulayacağı muayene, tedavi hakkında bilgilere yer verdim. Konu burada nihayete ermiştir. Fakat sizlerin sormak, öğrenmek istediği hususlar varsa aşağıda yer alan soru ve yorum formunu kullanarak bizlere iletebilirsiniz.

14 Kasım 2018 Tarihinde Op. Dr. Nizam KURTDERE tarafından kontrol edilmiştir.

1. azize şenyuva

Aslında anal fissür tedavisinde laserin pek yeri yok tedaviye artı bir katkısı yok..yapılacak olan ya klasik ameliyat yada botilinum toksini enjeksiyonu,tedavi ile ağrılarda hala bir rahatlama olmadıysa sıcak su oturma banyosu ve bunun arkasından Anuflex pomat uygulayın,nohut kadar aldığınız pomatı makatın içine doğru çepeçevre uygulayın.15 gün kadar kullanın düzelme olmazsa gelin botilinum enjeksiyonu ile tedavi edelim.

2. Hocam makat içi sürekli kaşınıyor dışkısı olurken de Zorlanma oluyor neden acaba?

Makatta kaşıntı, dışkılama da zorluk makat çatlağı yani anal fissür de görülür. Beslenme ve tuvalet alışkanlıklarındaki bozukluk,kabızlığa neden olur, Buda dışkılamada zorlanmaya neden olur. Bunun sonucu makat çatlağı oluşur. İlk belirtilerden biri makat kalıntısı dır. Muayene ile değerlendirmek gerekir. Şikayetiniz daha fazla artmadan, muayene olup tedavi olmanızı öneririm. Biz kliniklerimizde makat çatlağı tedavisini botilinum toksini enjeksiyonu ile ameliyatsız yapıyoruz,böylece ameliyata bağlı gaz ve dışkı kaçırma renklerini yaşamazsınız. extra bilgi ve randevu için 05426210888 nolu telefonü arayabilirsiniz

3. hocam iyi günler 3 gündür mikrobik ishal oldum çok şiddetli bir şekilde bunun neticesinde tuvalete çıkınca kanama oluyor anal bölgesinin yumurtalık penis tarafından anal bitiş tarafında yırtık kesik var gibi acıyor ne yapmalıyım

şiddetli ishalde kabızlıkta olduğu gibi fissür oluşabilir.dışkılamadan önce ve sonra vazelinli bir pomatla anüste tabaka oluşturarak korumaya çalışın

4. Merhaba ben uzun zamandır sıkıntı içindeyim. 33 yaşında bir bayanım. 2 sezeryan doğum yaptım. 9 yıl geçti üstünden. Son bir yıldır ilişkide baskılı bir ağrı var derinde laparoskopik inceleme yapıldı hicbir sorun yok dendi. Son bir aydır ilişkiden sonra makatta dayanılmaz bir ağrı var 5 dakika sürüyor. İlişki haricindede makat ağrısı yaşıyorum genelikle tuvalete çıkmadan önce başlıyo gaz varsada ağrı geliyor önce tuvalete çikarkende incelmiş bir dışkı çamur gibi ve hiç rahatlama yok. Sanki hep büyük tuvalettim var. Bu durum bazen idrar çıkisinida etkiliyo gibi vajinaya doğru oluyo bazen ağrı… karnimda hep bi hareketlilik va çok gaz olmaya başladı ve kötü kokulu çürük yumurta dedikleri tarzda bir koku çok sıkıntı yaşıyorum yardım edin

Şikayetlerinizin nedeni anal fissür gibi görünüyor. Cinsel ilişkide ağrı olmasının nedeni hem genital bölgenin hemde makat bölgesinin aynı sinir tarafından uyarılıyor olması, gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz. Beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı da düzenleyin.

5. Denizacarefe@gmail.com

Merhaba hocam bnm kızım 9 aylık makatın sırta doğru kısmında çatlak olusmus hangi bölüme götürmek gerek. Korkuyorum

6. Hocam merhaba. Kabizlik sorunum vardi daha sonra aktardan aci cehre aldim ishal oldum. Kullanmaayi biraktim sonrasinda tuvalete çıktım sert diski yaptim ve makatimda agri oldu. Yara oluştu yaklasik iki haftayi geçti ama agrim ve yara devam etmekte. Kanama olmuyor . Ne olabilir

anal fissür olabilir.sadece kabızlık değil,şiddetli ishalde fissüre neden olur.gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip tedavi önerilerinde bulunabiliriz.

7. Merhabalar, 2 ay önce doğum yaptım doğumdan bir hafta sonra kabız oldum çok zorlandım. ilaç kullandım, kabızlık geçti ama makatımdan kan gelmeye başladı çok ağrım var. aradan bir buçuk ay geçti çeşit çeşit ilaçlar kullandım ağrısı hafiflemiş ama lavaboya gittiğimde kan geliyor.Hemoroid ve fissur tedavisi için ne yapmalıyım. (bebek emziriyorum)

makat kanamalarında mutlaka anoskopi muayenesi yapılması gerekir.daha fazla gecikmeden muayene olmalısınız

8. Merhabalar makatimin sol tarafında şişlik var ayrıca çok ağrı oluyor ne oturabiliyorum ne yatabiliyorum nede yureyebiliyorum acaba hangi hastalık olabilir nasıl bir tedavi gerektirir

9. Merhabalar makatimin sol tarafında şişlik var ayrıca çok ağrı oluyor ne oturabiliyorum ne yatabiliyorum nede yureyebiliyorum acaba hangi hastalık olabilir nasıl bir tedavi gerektirir

Tarifiniz daha çok apseye benziyor ama tromboze hemoroid de olabilir. Apse ise acil müdahale gerekir
      Op Dr Seher Şirin

10. Merhaba hocam beni makatimin içinde acayip bi ağrı oluyor 5 dakika sürüyor sonra geçiyor 3 4 gündür bagirsagim boş olmasına rağmen aç ye gidiyorum birşey yok gece uykumdan uyandırdı kafama takıldı sebebi ne olabilir.Şimdiden teşekkür ederim.

anal fissür olabilir.muayene ile değerlendirmek gerekir

• Hocam şuan burdan okuduklarıma göre benim makatta çatlak var ne yapmalıyım

Makatta çatlak varsa şikayetleriniz artmadan tedavi olmanızı öneririm. kliniklerimiz makat hastalıklarına spesifik çalışıyor, ve ameliyatsız tedavi yöntemlerine yönelik her tür teknolojiye sahibiz. size en yakın kliniğimiz gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip fissür ise ameliyatsız botulinum toksini enjeksiyonu ile ,eğer başka bir neden varsa tespit edip en ygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz.05426210888 nolu telefondan extra bilgi ve randevu alabilirsiniz.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı mutlaka düzenleyin.