Ana Sayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Hangi Bölüme Girer

Kıl Dönmesi Hangi Bölüme Girer

Kıl Dönmesi

Daha öncede belirttiğim gibi erkeklerde en sık görülen makat hastalıklarından biri olup, tüm anüs bölgesi hastalıklarında olduğu gibi genel cerrahi uzmanı tarafından muayene ve tedavi edilmesi gerekir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus oldukça geniş kapsamlı hale gelen Genel Cerrahi bölümünün kendi içerisinde branşlar oluşturduğudur. Makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde daha bilgili olan Proctoloji Uzmanları tercih edilmelidir.

Doktor Seçiminde Hata Yapılıyor: Hastalar sıklıkla sivilce çıktığını düşünerek cildiye (dermatoloji) veya düşme sonucu kuyruk sokumu kemiğinin zedelenmiş olabileceğini düşünerek ortopedi bölümüne giderler. Gittiği doktorun aklına Pilonidal Sinüs (Kıl Dönmesi) gelmemesi halinde yanlış teşhisle yanlış tedavi uygulayabilir. O nedenle mutlaka genel cerrahi bölümüne giderek mümkünse doktorunuz Proctoloji alanında tecrübeli olmalıdır.

İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da Ücretsiz Muayene
Gidilmesi gereken bölümü ve doktoru anladıktan sonra konumuza güzel bir fırsat yazısı için ara verelim. Türkiye’nin en gelişmiş 4 şehrinde hizmet veren Idea Kıl Dönmesi muayenelerinde ücret almamaktadır. SGK mensubu hastalar için geçerli bu uygulama ile ücretsiz teşhis imkanından yararlanabilirsiniz. SGK anlaşmalı hizmet veren Idea Klinikleri aynı zamanda tedavi ücretlerinde SGK mensuplarına %50 indirim yapmaktadır.

Proctoloji Uzmanları Görev Yapıyor: Başarısı sadece ücretsiz muayene ile sınırlı kalmayan Idea aynı zamanda makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde her biri 30 yıla yakın yakın tecrübesi ile Türkiye’nin yakından tanıdığı Proctoloji Uzmanları görev yapmaktadır. Örnek vermek gerekirse şaun en çok uygulanan kıl dönmesi ameliyatlarından biri haline gelen Mikso Sinüsektomi uygulaması kurucu ortaklarımızdan olan Op. Dr. Atilla KAYA tarafından geliştirilmiştir. Aynı şekilde Pilonidal Sinüs ameliyatlarını daha kolay ve neredeyse ameliyatsız tedavi sınıfına sokacak olan uygulama ise Sinusotomi Op. Dr. Nizam Kurtdere tarafından geliştirilmiştir. Bunun gibi bir çok başarıya imza atan uzmanlarla tanışmak, muayene olmak için yapmanız gereken tek şey size en yakın kliniğe randevu almaktır.

Kıl Dönmesi Nasıl Anlaşılır?
Şimdi dilerseniz birazda hastaların hangi şikayetlerde kıl dönmesi şüphesi ile doktora başvurması gerektiğine bakalım. Hastalık ilk başlarda ciddi belirtileri olmadığı için farkına varılmaz. Daha çok cilt altında biriken kılların artması ile ortaya çıkan şikayetler kişinin doktora gitmesini sağlamaktadır. Bu şikayetlere aşağıda detaylıca bakalım.

Makatta Akıntı (Kötü Koku): Cilt altına giren ve orada biriken kılları vücudumuz yabancı madde olduğunu algılayıp, onları cilde zarar vermemesi için zar ile çevirmektedir. Çok sağlam olmayan bu zar kişinin sert oturması halinde zarar görüp, yırtılma riski bulunmaktadır. Yırtılması sonucu kişide ağrı, ateş gibi sorunlar görünür. Aynı şekilde kılların çevre dokulara zarar vermemesi için vücudumuz bir salgı salgılayarak onları imha etmek isteyecektir. Fakat bu konuda başarılı olması mümkün değildir. Vücudun salgıladığı bu sıvı kılların giriş deliğinden dışarı çıkmaktadır. Günde 2-3 damla şeklinde vücut dışına çıkan sıvı makatta nem, ıslaklık ve kötü kokuya neden olmaktadır.

Makatta Şişlik Yukarıda aktarmış olduğum durum her zaman mümkün olamayıp, bazı durumlarda sıvı kıl giriş deliklerinin tıkalı olması nedeniyle cilt dışına çıkamaz. Bu şekilde ciltte iltihap dediğimiz şişliklere neden olur. Şişlik nohut tanesi kadar olabileceği gibi daha büyük oranda olabilmektedir. Kıl dönmesi apsesi dediğimiz bu durum ortaya çıktığı anda mutlaka cerrahi yöntemlerle boşaltılması gerekir.

Kuyruk Sokumunda Ağrı Ortaya çıkan bu şişlik aynı zamanda kuyruk sokumunda kişiyi canından bezdirecek düzeyde ağrıya neden olmaktadır. Kuyruk sokumunda görülen bu ağrı daha çok oturma ve yatma esnasında şiddeti artmaktadır. Apsenin boşaltılması ile birlikte kişi %70 oranında o an rahatlamaktadır.

Kıl Dönmesi Muayenesi Nasıl Yapılır?
Evet arkadaşlar yukarıda belirtmiş olduğum şikayetlerden bir yada bir kaçını aynı anda yaşıyorsanız mutlaka bir Proctoloji (makat hastalıkları) uzmanına muayene olmalısınız. Pilonidal Sinüs muayenesi sadece 2 dakika sürecek bir uygulama olup, gözle yapılmaktadır. Yani doktor kuyruk sokumu bölgesinde ortaya çıkan giriş, çıkış deliği, apse, şişlik durumuna bakarak 2 dakika içinde teşhis koyar ve hastalığın evresine göre tedavi yöntemi belirlemektedir.

1. Hocam merhaba,

Sol kalça lopumun altında sivilce gibi bir şey çıktı. Kıl dönmesi belirtisi mi emin olamıyorum. Araştırdığım kadarıyla genelde kuyruk sokumunda oluyormuş, bendekinin kıl dönmesi ihtimali var mı?

Teşekkürler

Kıl dönmesi olabilir. Kliniklerimizde kıl dönmesi muayenesi ücretsiz. 05426210888 nolu telefondan bilgi alarak size en yakın kliniğimize gidebilirsiniz.

• Hocam şişkinlik azaldı. Kıl dönmesinde böyle bir durum söz konusu mu, sivilce midir?

Kıl dönmesine şişkinlik olmasının nedeni apsedir, eğer apse patladı ise şişliğin azalması normal. Eğer muayene olmadıysanız mutlaka muayene ve tedavi olmalısınız.

şikayetiniz kıl dönmesi. Kliniklerimizxe kıl dönmesi muayenesi ücretsiz, gelirseniz durumunuzu değerlendirip mikrosinusektomi yöntemi ile tedavisini yapabiliriz. Kıl dönmesi genetik bir hastalık değildir. Sadece çok kıllı iseniz ve kuyruk sözümü bölgesinde ki yapısal bir durum nedeniyle bazılarında sık görülür. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

2. Merhabalar hocam son 1 haftadır kuyruk sokumunda ağrılar var bunun kıl dönmesi olma ihtimali olabilir mi ve bunun için hangi kliniğe gitmeliyim

Kıl dönmesine bağlı apse olma ihtimali Yüzde yüze yakın. Muayene olmalısınız. Normalde kıl dönmesinde pek ağrı olmaz. Apse oluştuğu zaman ağrı olur. Önce varsa apse tedavi edilmeli,apse tedavisinde bir ay sonra doku toparlayınca kıl dönmesi tedavisini yaptırmalısınız. Daha erken dönemde yaptırırsanız yara iyileşmesi gecikir, enfeksiyon gelişme riski yüksek olur. Tedaviyi ertelemeniz tekrar apse oluşmasına, oluşan apselerde hastalığın daha hızlı ilerlemesine neden olur.

3. Hocam merhabala uzun süredir makat girişinin az üzerinde apse gibi biley var anneme gösterdiğimde sivilce gibi yara diyor ve şuan delik açılmış durumda ve bazen şişiyorr ve akıntı oluyor bazen varlığını uzun düre hissetmiyorum sizce sebebi ne olabilir ?

Tipik kıl dönmesi düşündürüyor. Kliniklerimşzde kıl dönmesi muayenesi ücretsiz. 05426210888 nolu telefondan size en yakın kliniğimizi öğrenip muayene olabilirsiniz. Kliniklerimizde kıl dönmesini mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi ediyoruz. Böylece normal yaşamınıza ara vermek zorunda kalıyorsunuz. Anestezi, yatak istirahat ve pansuman gerektirmeyen bir yöntem. Aynı numaradan daha detaylı bilgi ve randevu alabilirsiniz.

4. Hocam merhaba benm bu sıkayet 1 seneden fazla oldu agrı sızı yok kuyruk bolgesının hemen altında sadece kasıntı arada ise kanama oluyor bu kıl donmesımıdır

Kıl dönmesi düşündürüyor, kliniklerimizde kıl dönmesi muayenesi ücretsiz, Size en yakın kliniğimize gelirseniz durumunuzu muayene ile değerlendirip eğer tedavi için uygunsa mikrosinusektomi yöntemi ile normal yaşamınıza ara vermenize gerek kalmadan tedavisini yapabiliriz

• Merabalar hocam . Benim sikayetim sirt ustu uzanamıyorum makat bölgesindeki ağrı nedeniyle ve makat bölgesinde iç çamaşırım nemli ıslak oluyor bazen çok kötü kokuyor sizce ne olabilir . yardımcı olursanız çok sevinirim

Bu sıklıkla kıl dönmesi şikayetlerinde görülür. Kliniklerimizde kıl dönmesi muayenesi ücretsiz. Size en yakın kliniğimize gelirseniz durumunuzu değerlendirip işinize ara vermeden mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi edebiliriz. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

5. MERHABA SOL KALCAMIN IC KISMINDA BIRAZ KABARTI VE KASINTI VAR FAKAT NE AGRI NE ZIRI BAZEN KASINIYOR BE KASIDIGIMDA SIVILCE ACILIR GIBI ACILMA YAPIYOR BU KIL DONMESI OLABILIR MI DOKTORA GITMELI MIYIM? KOKU VEYA AGRI YOK. SADECE KASINTI VE KABARTI

6. Merhabalar…Benim kuyruk sokumumda sag ve sol yaninda iki tane beze gibi kabarıklık bilhassa şişlik mevcut. Ağrı yapmıyor ama oturur kalkarken cok canım acıyor birde yatarken sirt ustu asla yatamiyorum 2 aylik gebe olduğum için hekimim bana parol önerdi fazla kullanmiyorum.bizim burada hastane personelleri pek iyi olmadigi için Buraya yazdim. durumum hakkinda yorumlarinizi bekliyorum..

şişlik apse bulgudur,apse daha fazla ilerlemeden açılmalı.eğer kıl dönmeniz varsa tedaviside doğumdan sonra yapılmalı
      Op.Dr.Seher Şirin

• Merhaba hocam ben daha önce sağ kasık ve sol kasık kıl dönmesi ameliyatı olmuştum, en ameliyatı 2015 yılında oldum. Şimdi tekrar aynı bölgede bu sefer kasığın alt orta kısmına yakın bir yerde çıktı, ne yapmam gerekir henüz çok yeni, ameliyatsız bir yöntem yok mudur acaba , yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler.

Size en yakın kliniğimize gelirseniz durumunuz muayene ile değerlendirip gerekli tedavi yapılır. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz. Tedaviden sonra lazer epilasyon yaptırmanızı öneririm. Böylece nüksü önleyebilirsiniz.

7. erhan0606tr@gmail.com

Bacagimin ic yaninda kil donmesi olustu sonra apse siskinlik ve sertlik olustu agrida yapiyo acaba hangi bolume gidecem

8. Hocam merhaba pelvis kasimi siktigimda tam kuyruk sokumumda sizlama meydana gelmekte el ile yokladigimda kuyruk sokumu ucunun ustune dokundugumda sizlama meydana gelmkte biras sol tarafinda ise bosluk ve cok hafif bir kitle belli olmakta sorun tam olarak nedir iltihap yada akinti bulunmamakta
    Op Dr Atilla Kaya