Ana Sayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Hangi Bölüme Girer

Kıl Dönmesi Hangi Bölüme Girer

Kıl Dönmesi

Daha öncede belirttiğim gibi erkeklerde en sık görülen makat hastalıklarından biri olup, tüm anüs bölgesi hastalıklarında olduğu gibi genel cerrahi uzmanı tarafından muayene ve tedavi edilmesi gerekir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus oldukça geniş kapsamlı hale gelen Genel Cerrahi bölümünün kendi içerisinde branşlar oluşturduğudur. Makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde daha bilgili olan Proctoloji Uzmanları tercih edilmelidir.

Doktor Seçiminde Hata Yapılıyor: Hastalar sıklıkla sivilce çıktığını düşünerek cildiye (dermatoloji) veya düşme sonucu kuyruk sokumu kemiğinin zedelenmiş olabileceğini düşünerek ortopedi bölümüne giderler. Gittiği doktorun aklına Pilonidal Sinüs (Kıl Dönmesi) gelmemesi halinde yanlış teşhisle yanlış tedavi uygulayabilir. O nedenle mutlaka genel cerrahi bölümüne giderek mümkünse doktorunuz Proctoloji alanında tecrübeli olmalıdır.

İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da Ücretsiz Muayene
Gidilmesi gereken bölümü ve doktoru anladıktan sonra konumuza güzel bir fırsat yazısı için ara verelim. Türkiye’nin en gelişmiş 4 şehrinde hizmet veren Idea Kıl Dönmesi muayenelerinde ücret almamaktadır. SGK mensubu hastalar için geçerli bu uygulama ile ücretsiz teşhis imkanından yararlanabilirsiniz. SGK anlaşmalı hizmet veren Idea Klinikleri aynı zamanda tedavi ücretlerinde SGK mensuplarına %50 indirim yapmaktadır.

Proctoloji Uzmanları Görev Yapıyor: Başarısı sadece ücretsiz muayene ile sınırlı kalmayan Idea aynı zamanda makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde her biri 30 yıla yakın yakın tecrübesi ile Türkiye’nin yakından tanıdığı Proctoloji Uzmanları görev yapmaktadır. Örnek vermek gerekirse şaun en çok uygulanan kıl dönmesi ameliyatlarından biri haline gelen Mikso Sinüsektomi uygulaması kurucu ortaklarımızdan olan Op. Dr. Atilla KAYA tarafından geliştirilmiştir. Aynı şekilde Pilonidal Sinüs ameliyatlarını daha kolay ve neredeyse ameliyatsız tedavi sınıfına sokacak olan uygulama ise Sinusotomi Op. Dr. Nizam Kurtdere tarafından geliştirilmiştir. Bunun gibi bir çok başarıya imza atan uzmanlarla tanışmak, muayene olmak için yapmanız gereken tek şey size en yakın kliniğe randevu almaktır.

Kıl Dönmesi Nasıl Anlaşılır?
Şimdi dilerseniz birazda hastaların hangi şikayetlerde kıl dönmesi şüphesi ile doktora başvurması gerektiğine bakalım. Hastalık ilk başlarda ciddi belirtileri olmadığı için farkına varılmaz. Daha çok cilt altında biriken kılların artması ile ortaya çıkan şikayetler kişinin doktora gitmesini sağlamaktadır. Bu şikayetlere aşağıda detaylıca bakalım.

Makatta Akıntı (Kötü Koku): Cilt altına giren ve orada biriken kılları vücudumuz yabancı madde olduğunu algılayıp, onları cilde zarar vermemesi için zar ile çevirmektedir. Çok sağlam olmayan bu zar kişinin sert oturması halinde zarar görüp, yırtılma riski bulunmaktadır. Yırtılması sonucu kişide ağrı, ateş gibi sorunlar görünür. Aynı şekilde kılların çevre dokulara zarar vermemesi için vücudumuz bir salgı salgılayarak onları imha etmek isteyecektir. Fakat bu konuda başarılı olması mümkün değildir. Vücudun salgıladığı bu sıvı kılların giriş deliğinden dışarı çıkmaktadır. Günde 2-3 damla şeklinde vücut dışına çıkan sıvı makatta nem, ıslaklık ve kötü kokuya neden olmaktadır.

Makatta Şişlik Yukarıda aktarmış olduğum durum her zaman mümkün olamayıp, bazı durumlarda sıvı kıl giriş deliklerinin tıkalı olması nedeniyle cilt dışına çıkamaz. Bu şekilde ciltte iltihap dediğimiz şişliklere neden olur. Şişlik nohut tanesi kadar olabileceği gibi daha büyük oranda olabilmektedir. Kıl dönmesi apsesi dediğimiz bu durum ortaya çıktığı anda mutlaka cerrahi yöntemlerle boşaltılması gerekir.

Kuyruk Sokumunda Ağrı Ortaya çıkan bu şişlik aynı zamanda kuyruk sokumunda kişiyi canından bezdirecek düzeyde ağrıya neden olmaktadır. Kuyruk sokumunda görülen bu ağrı daha çok oturma ve yatma esnasında şiddeti artmaktadır. Apsenin boşaltılması ile birlikte kişi %70 oranında o an rahatlamaktadır.

Kıl Dönmesi Muayenesi Nasıl Yapılır?
Evet arkadaşlar yukarıda belirtmiş olduğum şikayetlerden bir yada bir kaçını aynı anda yaşıyorsanız mutlaka bir Proctoloji (makat hastalıkları) uzmanına muayene olmalısınız. Pilonidal Sinüs muayenesi sadece 2 dakika sürecek bir uygulama olup, gözle yapılmaktadır. Yani doktor kuyruk sokumu bölgesinde ortaya çıkan giriş, çıkış deliği, apse, şişlik durumuna bakarak 2 dakika içinde teşhis koyar ve hastalığın evresine göre tedavi yöntemi belirlemektedir.

1. Merhabalar…Benim kuyruk sokumumda sag ve sol yaninda iki tane beze gibi kabarıklık bilhassa şişlik mevcut. Ağrı yapmıyor ama oturur kalkarken cok canım acıyor birde yatarken sirt ustu asla yatamiyorum 2 aylik gebe olduğum için hekimim bana parol önerdi fazla kullanmiyorum.bizim burada hastane personelleri pek iyi olmadigi için Buraya yazdim. durumum hakkinda yorumlarinizi bekliyorum..

şişlik apse bulgudur,apse daha fazla ilerlemeden açılmalı.eğer kıl dönmeniz varsa tedaviside doğumdan sonra yapılmalı
      Op.Dr.Seher Şirin

2. erhan0606tr@gmail.com

Bacagimin ic yaninda kil donmesi olustu sonra apse siskinlik ve sertlik olustu agrida yapiyo acaba hangi bolume gidecem

3. Hocam merhaba pelvis kasimi siktigimda tam kuyruk sokumumda sizlama meydana gelmekte el ile yokladigimda kuyruk sokumu ucunun ustune dokundugumda sizlama meydana gelmkte biras sol tarafinda ise bosluk ve cok hafif bir kitle belli olmakta sorun tam olarak nedir iltihap yada akinti bulunmamakta
    Op Dr Atilla Kaya
    kıl dönmesi olabilir.muayene ile tespit edilebilir.mikrosinusektomi yöntemini araştırmadan tedavi olmayın

4. Mrb. Doktor bey, makatta içinde fındıktan büyük bi şişkinlik var, ne olabilir, yas 29 bay.
    Teşekkürler
    Op dr Seher Şirin
    muayene ile değerlendirilmeli,kitlenin ne olduğuna bakılmalı

5. 17 YAŞINDAYIM ANÜSÜN BİRAZ ÜSTÜNDE 2 DELİK FARK ETTİM. OTURUNCA AĞRI YA DA BİR AKINTI FARK ETMİYORUM AMA BAZEN KAŞINIYOR BU KIL DÖNMESİ Mİ? DOKTORA GİTMELİMİYİM?
    Op Dr Nizam Kurtdere
    Evet kıl dönmesidir, size yakın şubemize gelirseniz çağdaş ameliyatlarla tedavinizi yapabiliriz. Aynı gün işinize dönebilirsinizz.

6. Hocam babamin penis ile anus un arasinda bir delik var ve dibinde sertlik var 2-3 gun arada irin geliyormus bu kil donmesi midir veya baska bir hastalik olabilirmi? Tedavi olunurmu
    Op Dr ergun Aygören
    gelirseniz muayene ile değerlendirip sorunu tespit ve tedavi edebiliriz

7. Merhabalar oncelikle.kuyruk sokumunun üst bölgesinde bir şişlik var.disaridan bakinca belli degil.kıl girişi kıl çıkışı bulunmamakta.makat bölümünde akıntı ve koku yok.ağrı 2gundur mevcut.5 gün öncede hic isinmadan 10 kez squat yapmistim.Acaba ağrı kıl dönmesi veya zedenleme mi ? Şimdiden teşekkürler .
    Op Dr Ergun Aygören
    şişlik kıl dönmesi apsesi olabilir.kıl giriş delikleri gözle görülemeyecek kadar küçük olabilir

8. Hocam esimde kuyruk sokumunun kemiginin oldugu bolgede yaklasik birbucuk iki senedir bi sislik var arada akinti oluyor arada da kil cikiyor ama bu aralar cok sertlik olusmus ve otururken yatarken zorlandiginj soyluyor bu durumda direk cerrahi islem mi uygulaniyor ne yapilmasi gerekiyor bilgilendirirseniz seviniriz
    Op Dr Demet Ağras
    İdea Klinik İzmir Genel Cerrahi Uzmanı
    büyük olasılıkla cerrahi işlem uygulanır.gelirseniz muayene ile değerlendirip mikrosinusektomi yöntemi ile tedavinizi yapabiliriz

9. Popomda bisey cikti surekli kanama yapiyor ?

10. Hocam benim kuyruk sokumumdan ilk gün iltihap geliyordu ertesi gün ise kan gelmeye basladi iltihapli bir vaziyette ve şimdi ise sıvı kesildi kuyruk sokumumda bir meme olustu yumusak.doku seklinde ve isme oldu ve sisen bolge sertlesti oturamiyorum ne sirt ustu ne yuz ustu yatamiyorum egilemiyorum cok fazla agrim var 3 gun oldu bugun ile dorduncu gun doktora gidecegim ama sizinde vereceginiz bilgi icin simdiden tesekkur ederim

anal apse gibi görünüyor.gelirseniz muayene ile değerlendirip tedavinizi planlayabiliriz.
      Op. Dr. Demet Ağras

11. merhaba hocam
    kuyruk sokumunda doğduktan bir kaç gün sonra kıl dönmesinden ameliyat oldum.16 yaşındayım ve ameliyat olduğum yer oturup kalkarken yürüdüm zaman dik oturunca hep ağrıyor ağrıdan duramıyorum.
    Op.Dr.Demet Ağras
    İzmir Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    ortopediye görünmeliiniz

12. Merhabalar hocam benim bikini bölgem de üst kısmında kızarıklık var. Fındık büyüklüğünde ve etrafında sertlik var. İltihaplanma mi diye sıktım ve iltihap çıktı. Ama 4 gün oldu hala o sertlik var. Kıl dönmesi midir. Yoksa batik mıdır. Eğer batiksa tedavisini nasıl yapıyorsunuz ameliyat gerekirmi. Muayeneniz ücretli mi?
    Op Dr Ergun Aygören
    Idea Bursa Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    iltihap ve ödem nedeniyle şişlik olabilir.gelirseniz muayene ile değerlendirip tedavinizi yapabiliriz

13. Merhaba hocam. Ben sabah lavaboya gittiğimde kuyruk sokumumun orada bir kuruluk hissettim ve peceteyle dokundugumda sarımsı bir sıvının kuruduğunu gördüm. Bastırınca bu sıvı kan li bu şekilde geldi. Ve o bölgede küçük bir yara tespit ettim. 1 de delik var küçük ama o bayadir var ve sıkıntı yaratmıyor. Lütfen yardımcı olun.
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Bakırköy Idea Genel Cerrahi Uzmanı
    Çok büyük olasılıkla kıl dönmesi hastalığınız var ve ameliyat gerekir. Kliniğimizde muayene ücretsizdir.Gelirseniz değerlendirip uygunsa lokal anestezi ile mikrosinüsektomiyle kurtulup evinize yürüyerek gidebilirsiniz.
    Geçmiş olsun