Makattan kan gelmesi neyin belirtisidir?

Anal bölgede ortaya çıkan tüm bulgular önemsenmesi ve mutlaka bir genel cerrahi Proktoloji uzmanına teşhis ettirilmesi gerekir. Makat hastalıkları bir çok belirti ile ortaya çıkmaktadır. Onlardan biride anüsten kan gelmesi olup, basit bir sorun olabildiği gibi ciddi hastalıkların belirtisi olabilir. Öyle ki bir çok kanama makat kanseri belirtisi olabilmektedir. Şimdi dilerseniz makat kanamasına neden olan faktör ve hastalıkları ele alalım.

İç Hemoroid Hastalığı
Özellikle kabızlık problemi ile başı dertte olan insanların en sık karşılaştığı anal hastalık hemoroid olmaktadır. Makat iç ve dış kısmında olması nedeniyle ikiye ayrılmaktadır. İç basur olarak nitelenen ve anüs iç kısmında mercimek tanesi kadar ortaya çıkmaktadır. 1. Derece olarak en belirgin şikayeti dışkılama esnasında kanama problemidir. Tedavi olmadığınız sürece makatta kanama sürekli yaşayacağınız bir şikayettir. Erken süreçte tedavisi oldukça kolay olup, 3. ve 4. derece olması halinde ise RBL (Lastikle Boğma) yada THD yöntemi uygulamak gerekir.

Anal Fissür (Makat Çatlağı)
Yine kabızlık probleminin doğrudan yada dolaylı olarak neden olduğu bir hastalık Anal Fissür halk arasında makat yırtığı olarak bilinmektedir. Makat yırtığı oldukça doğru bir tabir olup, dışkılama esnasında kabız insanlarda dışkı kalın olması nedeniyle anüs iç kısmının çizilmesine neden olur. Bu çizik önlem alınıp, tedavi edilmemesi halinde büyüyecektir. Dışkılama esnasında kanama ve çok şiddetli ağrıya neden olmaktadır. İlk 10-15 gün içerisinde tedavi edilmediğinde kronik hale gelir ve şikayetleri dahada artmaktadır. Öyleki dışkılama esnasında başlayan ağrılar dışkılama sonrası bir kaç saat daha devam etmektedir. Tedavisi oldukça kolay olup, Botulinum Toksini enjeksiyonu ile sadece 1 dakika gibi kısa bir sürede sağlığınıza kavuşursunuz.

Ters İlişki Deneyenler
İlk neden anal yoldan cinsel ilişki olarak bilinen ters ilişkidir. Bir çok insanın denediği bu durum genelde makat kanamasına neden olmaktadır. Vajina kadar esnek olmadığı için genelde anüs iç kısmında yırtılmaya neden olur. Ters ilişki sonrası genelde ağrı ve kanama görülebilir. Bu durum genelde ilk defa deneyenler de sık görülen bir sorundur. 1 Hafta içinde kendiliğinden iyileşmemesi halinde mutlaka bir doktora görünmeniz gerekir.

Hangi Bölüme / Doktora Gitmek Gerekir?
Ters ilişki yaşayan, yada farklı cisimlerle böyle bir deneyim yaşayan insanlarda görülen makat kanaması geçici olabilir. O nedenle 1 hafta içerisinde düzelmesi beklenir. Bu süreçte düzelme olmaması halinde doktora gitmelisiniz. Fakat herhangi bir zorlama olmaksızın ortaya çıkan kanamalarda ise kişi mutlaka doktora müracaat etmelidir. Anüsten kan gelen bir kişi muayene için genel cerrahi bölümüne özellikle Proktoloji uzmanına başvurmalıdır. Çünkü proktoloji makat hastalıkları alanında uzman hekimlerden oluşmaktadır.

1. Anonim

Bende kabızlık oldugunda kan geliyor iki sonra geçiyor acaba ilac tedavi si ile geçer mi

• Genel Cerrahi Uzm Seher ŞİRİN

Merhaba;