Ana Sayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Nasıl Geçer?

Kıl Dönmesi Nasıl Geçer?

İnsanların sağlıklı bir yaşam için yapacağı en iyi şeylerden biride toplumda sık görülen hastalıklara karşı bilgi sahibi olmaktır. Hastalığın nedenleri (önlem almak için gerekli) belirtileri (erken teşhis ve tedavi için gerekli) çözüm yolları (bilimsel tedavi yöntemlerini bilerek) sağlığınıza kavuşmak için bu üç hususta mutlaka bilgi birikimi edinmeliyiz.

Pilonidal Sinüs İyileşmesi

Toplumda (Özellikle Erkeklerde) Sık Görülen Hastalıklardan Biride Pilonidal Sinüs
Başlıkta yer alan hastalık ismi belki biraz anlamsız gelmiş olsa da halk arasındaki ismini duyunca hemen anlarsınız. Pilonidal Sinus halk arasında Kıl Dönmesi olarak bilinmektedir. Makat hastalıkları arasında en sık görülenlerden biri olup, daha çok erkekleri ve 15-30 yaş arası bireyleri etkilemektedir. Özellikle bu yaş aralığındaki insanlar Pilonidal Sinüs Nedenleri, Belirtileri ve Çözüm yollarına dair bilgi sahibi olması sorunu baştan engellemek için yeterlidir.

Kıl Dönmesi Neden Olur, Belirtileri Nelerdir?
Konuyu daha net anlayabilmek için sorunun başına dönerek neden olduğu ve nasıl anlaşılacağına dair bilgileri bakmalıyız. Bunun için daha önce ele aldığımız iki sayfaya mutlaka bakmanızı rica edeceğim. Aşağıda yer alan bağlantıya tıkladığınızda geniş kapsamlı bilgiler bulacaksınız. https://www.ideaklinik.com/kil-donmesi-pilonidal-sinus.html https://www.ideaklinik.com/kil-donmesi-nasil-anlasilir.html

Pilonidal Sinüs Nasıl Geçer?

Evet arkadaşlar yukarıda yer alan bağlantılar ile sorunun vasfı, nedenleri ve belirtilerine dair bilgi sahibi olduk, ben olmadım diyorsanız muhtemelen yukarıda verilmiş olan bağlantıya bakmadınız. Değerli arkadaşlar bu konuda ise ortaya çıkan sorundan nasıl kurtulacağımızı ele alacağız. Yani kıl dönmesi nasıl geçer? sorusuna bilimsel anlamda yanıt vereceğiz.

Kendi Kendine Geçme İmkanı Yok (Boşuna Beklemeyin)
Üzücü ama gerçek cilt altında toplanan kılların kendi kendine dışarı çıkması imkansız. Cilt altında kıl yumağı ile de bir ömür geçirmeniz imkansız o nedenle mutlaka tedavi olmak gerekir. Yani bir doktora / cerraha ihtiyacımız olacaktır. Bu noktadan sonra dikkat etmeniz gereken en önemli hususlardan biri hangi doktora / bölüme gideceğimiz ve en avantajlı hangi tedavi / ameliyat yöntemi ile sağlığımıza kavuşacağımızı araştırmalıyız. Sitemizde Pilonidal Sinüs ile ilgili baştan sona aradığınız tüm detayları bulabilir, bulamadığınız yerlerde ise doktorlarımıza sorabilirsiniz.

Hangi Bölüme / Doktora Gitmek Gerekir?
Kuyruk sokumu bölgesinde delik (giriş, çıkış delikleri) akıntı, kirli koku, iltihap, ağrı gibi sorunlar genelde pilondal sinus belirtisi olmakla birlikte diğer makat hastalıklarından biride olabilir. Her neyse tüm makat hastalıklarının teşhis ve tedavisinde en çok gittiğimiz Dahiliye (İç Hastalıkları) yerine Genel Cerrahi fakat (Proctoloji) yani makat hastalıkları konusunda uzman olana gitmek gerekir.

Idea SGK Anlaşmalı & Muayene Ücreti Yok! Makat bölgesinde normal olmayan bir durum sezmeniz halinde mutlaka bir Proctoloji uzmanına görünmelisiniz. Bu size en yakın bir hasta olabileceği gibi Türkiye’nin en büyük üç ili İstanbul, Ankara ve İzmir’de 5 kliniği ile hizmet veren Idea’ta olabilir. Kadın ve erkek genel cerrahi (proctoloji) uzmanlarının görev yaptığı kliniklerde SGK mensubu hastalardan muayene ücreti alınmayıp, aynı zamanda tedavi ücretlerinde %50 indirim yapılmaktadır. Daha fazla bilgi için hakkımızda kısmına göz atınız.

Kıl Dönmesi Tedavisi Nasıl Yapılır?
Doktora geldiğinizde 2 dakikalık bir muayene ile sorun %100 teşhis edilmektedir. Muayene esnasında aynı zamanda hangi tedavi yöntemi uygulanacağı tespit edilir. İlaç, krem vs bunları unutun çünkü bunlarla tedavisi imkanı yoktur. Geriye cerrahi müdahale kalmaktadır. Cerrahi müdahalede en geçerli yöntem ise ameliyat olmaktadır. Durun durun hemen korku ve endişeye kapılmayın. Gelişen teknoloji ile birlikte pilonidal sinüs ameliyatları sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede yapılır hale gelmiştir.

Kıl Dönmesi Ameliyatsız Tedavi Edilemez mi? Öncelikle yapılan işlemin hasta açısından nasıl bir sonuç doğuracağı ve bilimsel olup, olmadığına bakmak gerekir. Ameliyatsız yöntemlerle tedavi edildiğini iddia eden doktorlar görebilirsiniz. Genelde kuyruk sokumunda ince bir delik açarak kılları birer ikişer çıkarmaktadır. Fakat unuttukları husus çıkardıkları kılları saran kapsül dediğimiz bir tabaka bulunmaktadır. O kapsül çıkarılmadıkça kişi her yıl Pilonidal Sinüs tedavisi olması gerekir. Çünkü sürekli o kapsül içerisine yeni kıllar girmeye devam edecektir.

Kıl Dönmesi Ameliyatı En Akıllıca Çözümdür!

Evet arkadaşlar ameliyatsız yöntemle yapılması halinde tam anlamıyla başarı sağlanamaz. Çünkü sadece cilt altında biriken kılları almak yerine aynı zamanda cilt ile kıllar arasında bariyer vazifesi gören kılları sarmalayan kapsül ile birlikte çıkarılmalıdır. Bunu yapabilmek içinde Pilonidal Sinüs ameliyatı kaçınılmaz olacaktır. Bugüne kadar yaklaşık 15 farklı ameliyat yöntemi geliştirilmesine karşın 3-4 tanesinin uygulanması devam etmektedir.

Mikro Sinusektomi Yöntemini Öneriyoruz

Kıl dönmesi ameliyatı uygulamalarında en son geliştirilen teknik Mikro Sinusektomi olup, klasik yöntemlerden biri olan Bascom’un modifiye ve geliştirilmiş halidir. Idea Bakırköy Kliniği genel cerrahi uzmanlarından Op. Dr. Atilla KAYA tarafından geliştirilmiş olan bu yöntem hasta açısından çok avantajlıdır.

2 cm kesi ile yapılmakta En önemli yönlerinden birisi kılları çıkarmak için yapılan kesi oranı klasik yöntemlerde 30 cm’e kadar çıkarken Mikro Sinüsektomi uygulamasında sadece 2 cm alanda yapılır.

Narkoz ve hastanede yatma gerekmez Bir diğer avantajı ise sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede uygulanıyor olmasıdır. Lokal anestezi ile yapılan uygulama sonrası hastanede yatma, iş gücü kaybı yaşanmaz. Ameliyat sonrası 10-15 dakika dinlendikten sonra kontrol edilerek evinize, işinize, okulunuza dönersiniz.

Fiyatı Oldukça Ekonomiktir Bir diğer önemli yönü ise klasik yöntemlere göre fiyatı oldukça makul olup, aynı zamanda SGK kapsamında gelen hastalara %50 indirim yapılır. Kıl dönmesi tedavi ücretlerini görmek için aşağıda yer alan bağlantıya tıklayarak tedavi ücretleri sayfasında görebilirsiniz. https://www.ideaklinik.com/tedavi-ucretleri-bilgisi.html

1. Hocam 2 sene önce açık bırakılarak ameliyat oldum fakat bu aralar kanamam var yara biraz açık ne yapılmalı etkin yaşantımı etkiliyor. Tekrarlamış mıdır?
    Op Dr Seher Şirin
    büyük olasılıkla tekrarlamıştır.gelirseniz muayene ile değerlendirip mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi edebiliriz