Ana Sayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Nasıl Anlaşılır?

Kıl Dönmesi Nasıl Anlaşılır?

Sağlık alanında en önemli husus bir hastalığın başımıza gelmeden önce nedenlerini, belirtilerini ve nasıl anlaşılacağına dair ipuçlarını öğrenmek gerekir. Tüm hastalıklarda tahmin etmenizi sağlayacak belli başlı belirtiler bulunmaktadır. Onlardan bir yada bir kaçı bir araya geldiğinde durumun normal olmadığını anlarsınız. Örnek vermek gerekirse erkeklerde en sık görülen makat problemlerinden biri Kıl Dönmesi Nasıl Anlaşılır? burada ilk dikkat etmeniz gereken hastalığın yapısı ve ortaya çıkış yeridir.

Kuyruk Sokumunda Görülen Şikayetlere Dikkat
Pilonidal Sinüs insan vücudunda daha çok hatta %95 oranında diyebileceğimiz şekilde kuyruk sokumu bölgesinde görülür. Yani anüs bölgesinin bir kaç cm yukarısında yer almaktadır. Konuyu daha anlaşılır hale getirmek için aşağıda yer alan resime dikkat ediniz. Sorunun en önemli kısmı kuyruk sokumu bölgesi olup, %5 gibi nadir oranda ise göbek deliğinde görülmektedir. Geri kalan yüz, koltuk altı ve ağda, epilasyon gibi uygulamaların yapıldığı bacaklarda ise Pilonidal Sinüs görülmez. Daha çok kıl batması olup, kıl dönmesi ile karıştırılmaktadır.

Kuyruk Sokumu Kıl Dönmesi

Hastalığın Yapısına Dikkat Edin
Evet arkadaşlar sorunun vücudumuzun neresinde görüldüğünü anladıktan sonra şimdi de nasıl olduğuna, nasıl geliştiğine bakmak gerekir. İlk bilmeniz gereken vücudumuzun çeşitli yerlerinden dökülen kılların cilt altına girmesi şeklinde olduğunu bilmelisiniz. Daha çok saç kılları ön plana çıkmakta olup, her gün saçların yenilenmesi için dökülen 60-70 kıl kişinin hatalı oturması nedeniyle önce sırtı sonrasında kuyruk sokumu bölgesine kaymaktadır. İnsanın hareketi ile cildi delen kıl cilt altına girmekte aynı zamanda diğer kıllar içinde bir yol oluşturmaktadır. Yani kıllar cilt altına giriyor. Sayıları artması ile birlikte vücut savunma mekanizmasını devreye sokarak onları koruyucu bir zar ile etrafını çevreliyor. Daha ileri evrelerde ise o kılları imha etmek için bir sıvı salgılamaktadır. Tabii ki bu sıvı makatta akıntı, apse ve kötü kokuya neden olmaktadır. Neyse yazının ilerleyen kısmında bu aşamaya geleceğiz.

İlk Belirti Kuyruk Sokumunda Delik Olur!
Pilonidal Sinüs ilk başlarda ciddi bir şikayeti olmayan bir hastalıktır. Bu şekilde cilt altında biriken kılların sayısı yüzlerle ifade edilebilir. Şikayetler daha çok ilerleyen süreçte görülmekte olup, erken teşhis için dikkat edilmesi gereken en önemli husus kuyruk sokumu bölgesinde delik olmasıdır. Delik deyince kocaman bir delik olarak algılamayan 1-2 kıl girecek genişliktedir. Fakat çıplak gözle bile bakıldığında kolayca anlaşılmaktadır. Bunu kendiniz görme imkanınız olmayacağı için anneniz yada evliyseniz eşiniz çıplak gözle baktığında bile görebilir.

Makatta Akıntı
İlerleyen süreçte karşılaşacağınız ilk belirti makatta akıntı olup, aynı zamanda iç çamaşırında nemli denecek şekilde bir ıslaklık ve kötü kokuya neden olmaktadır. Bunun nedeni ise cilt altında biriken kılların çevre dokuya zarar vermesini önlemek için onları imha etmeye çalışmasıdır. Vücudumuz salgıladığı bir sıvı ile kılları yok etmeyi amaçlar. Maalesef kıllar çok güçlü keratin olduğu için o sıvı ile imha olması imkansızdır. Başarısız olan bu sıvı cilt dışına çıkması gerekir. Bunun için genelde kılların giriş deliklerini kullanarak günlük 1-2 damla şeklinde çıkmaktadır. İç çamaşırda ıslaklık ve akıntıya neden olur. Tabii ki kötü bir kokusu olacaktır.

Kuyruk Sokumunda Şişlik
Yukarıda bahsi geçen akıntı her zaman sağlıklı bir şekilde cilt dışına çıkması mümkün olmayabilir. Kullandığı yolun sonu tıkalı ise cilt dışına çıkamayarak orada büyüklüğü sivilce yada portakal büyüklüğünde olabilen şişliğe neden olmaktadır. Makat apsesi dediğimiz bu durum kesinlikle önemsenmeli ve bir doktor tarafından boşaltılmalıdır.

Kuyruk Sokumunda Ağrı
Makat apsesi aynı zamanda ağrıya sebep olan bir sorundur. Şiddeti sürekli artar ve kişiyi dayanılmaz hale getirir. Tabii ki makat ağrılarının tek sebebi kıl dönmesi olmayıp, Anal Hematom ve Hemoroid gibi hastalıklarda ağrı yapabilir. O nedenle yaşadığınız sorunu mutlaka bir genel cerrahi uzmanına teşhis ettirmeniz gerekir.

Makat Kaşıntısı
Kıl dönmesi akıntı ve apse ile birlikte anüs bölgesinde kaşıntıya neden olur. Tabii ki kaşıntı problemi hastalığın teşhisi için tek başına yeterli bir belirti değildir. Çünkü makat kaşıntısı yapan en önemli hastalık Anal Dermatit olup, yukarıda da belirtildiği gibi bir doktora muayene olarak yaşadığınız sorun teşhis edilmelidir.

Kıl Dönmesi Hastaları Ne Yapmalı

1 Haftadan uzun süren makatta akıntı, şişlik, ağrı ve kaşıntı problemleri için mutlaka bir doktora başvurmak gerekir. Çünkü makat apsesi oluşması halinde 1 hafta içinde kendi kendine boşalır. Kendi kendine boşalması kesinlikle zararlı olup, Anal Fistül dediğimiz probleme neden olmaktadır.

Hangi Doktora / Bölüme Gidilir?
Evet arkadaşlar tüm makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde gitmeniz gereken bölüm Genel Cerrahi olup, fakat dikkat etmeniz gereken küçük bir ayrıntı bulunmaktadır. Genel Cerrahi bir çok ameliyatın yapıldığı geniş bir alan olduğu için doktor seçiminde Proktoloji uzmanı tercih etmelisiniz. Çünkü proktoloji uzmanları makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde daha tecrübelidir.

Idea Kliniklerinde Ücretsiz Kıl Dönmesi Muayenesi
İstanbul’ Ankara, İzmir ve Bursa’da yaşayan biriyseniz çok şanslısınız. Çünkü makat hastalıkları teşhis ve tedavisinde tecrübeli bir sağlık merkezi olan Idea Türkiye’nin en büyük 4 şehrinde yer alan kliniklerinde ücretsiz muayene imkanı sağlamaktadır. Alanında tecrübeli proktoloji uzmanlarının görev yaptığı kliniklerde aynı zamanda kadın genel cerrahi uzmanı görev yapmaktadır. Özellikle kadınlar bu tür teşhis ve tedavilerde biraz daha fazla utanma problemi yaşıyor.

Kıl Dönmesinin Çözümü Cerrahi Müdahale İle Mümkündür
Pilonidal Sinüs teşhisi konmuş olan hastalar geç kalınmadan tedavi edilmesi gerekir. Kıl dönmesi tedavisinde ilaç, krem vs hiç bir etkisi olmayıp, mutlaka cerrahi müdahale gerekir. İlk olarak apse varsa boşaltılarak hasta 1-2 ay sonra tedaviye çağrılır. Tedaviye geldiğinde ise en başarılı çözüm ameliyat olmaktadır.

Mikro Sinüsektomi Yöntemi 10 Dakikada Yapılır
Kıl dönmesi ameliyatlarında en gelişmiş yöntemlerden biri olan Mikro Sinüsektomi Idea Bakırköy kliniği hekimlerinden Op. Dr. Atilla KAYA tarafından geliştirilmiş olup, sadece 10 dakika içinde yapılmaktadır. Narkoz ve hastanede yatma, iş gücü kaybı gibi sorunların yaşanmadığı bu yöntemler ameliyat sonrası pansuman vs gerekmez. Tedaviniz yapılıp, 10 dakika gibi kısa bir süre sonra evinize, işinize, okulunuza dönersiniz. Nasıl yapıldığı ve üstünlüklerini aşağıda yer alan bağlantıya tıklayarak öğrenebilirsiniz. https://www.ideaklinik.com/mikro-sinusektomi-ameliyati.html

1. Gobekte kil dindemi olurmu gobek deligini 1 santim kadar assasinda iki tane siyah nokta daha once yoktu boyle bisey bugun fark ettim acaba kil donmesimi yoksa baska birseymi

göbekte kıl dönmesi değil batık daha çok olur.ama muayene ile değerlendirip tedavinizi yapabiliriz.
      Op.Dr.Alirıza Şahap Barlas

2. Merhaba kıl dönmesinde yaptığınız sistemde dikiş oluyormu.

kıl dönmesi tedavisini mikrosinusektomi yöntemi ile yapıyoruz.tek delik varsa 1 yada 2 dikiş olur.ama delik sayısı arttıkça delik başına 1 dikiş eklenebilir.
      Op.Dr.Seher Şirin

3. merhabalar benim kuyruk sokumumda ağrı oluyor otururken rahatsızlık veriyor ve ayaktayken durum pek parlak değil. genel cerrahiye göründüm tüy dökücü kullan ve 1 ay sonra kontrole gel dedi sizce kıl dönmesi olabilir mii ?

Op.Dr.seher Şirin

4. Mikrosinüsektomi yöntemiyle ameliyat oldum.Bir gün evde dinlendim ertesi gün araba kullanarak işime gittim.15 günde yara tamamen iyileşti.
    Bu yöntem dışında yöntemlerle ameliyat olupta günlerce acı çekmenin bir mantığı yok.
    Bu yöntemin Türkiye’deki mucidi Atilla Kaya bey’e ve muhteşem bir cerrah olan ve benim operasyonumu gerçekleştiren Seher Şirin hanıma çok çok teşekkür ediyorum.
    Kıl dönmesi ameliyatından hiç korkmayın ve hiç ertelemeyin rahat edin.

5. Sametkaan_1903@hotmail.com

Hocam meraba ben ameliyat olali 20 gun oldu yaramin alt tarafi acik birakildi akinti olursa diye. Sorum su ki son 3-4 gundur orada dayanilmaz bi agri var ama gozuken bi sey yok yara iyilesiyo hic iltihap gozukmuyo. Sorunum nedir hocam
    Op.Dr.Demet Ağras
    20 gün sonra ağrı olmasını izah etmek zor kontrole gitmeniz iyi olur.

6. Merhabalar benim kuyruk sokumumda kucuk siyah bir nokta war tam emin olamadim ne oldugunu ama hic agri yada bska bisy yok acaba kil dnmesi olabilir miyim??
    Op Dr Adil Altınsoy
    olabilir.kıl dönmesinde ağrı olmaz,eğer apse oluşmuşsa o zaman ağrı olur.gelirseniz muayene ile değerlendirp mikrosinusektomi yöntemi ile tedavinizi yapabiliriz

7. Kuyruk sokumumda agrı yok akıntı yok fakat sivilce gibi bir şişlik endişelenmem gereken bir durummudur hocam ?
    Op Dr Demet Ağras
    sivilce ape bulgusu olabilir.kliniğimizde muayene ücretsiz gelirseniz muayene ile değerlendirebiliriz