Ana Sayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kıl Dönmesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Tekrardan merhaba arkadaşlar ben Op. Dr. Atilla KAYA bu sayfada sizlere daha çok genç ve orta yaş yetişkin erkeklerde görülen Kıl Dönmesi (Pilonidal Sinüs) hastalığının bilimsel çözümü (Kıl Dönmesi Ameliyatı) ile ilgili bilgiler vereceğim. Daha önceki paylaştığımız yazılarda hastalığın nedenleri, belirtileri ve çözüm yolları aktarılmış olup, hastalıktan kurtulmak için bilimsel çözümün ameliyat olduğu olduğu görülmüştür. Yani Pilonidal Sinüs probleminden bilimsel anlamda kurtulmak için cerrahi müdahale yani ameliyat gerekmektedir. Bu nedenle bugüne kadar yaklaşık 15 farklı kıl dönmesi ameliyatı denenmiştir. Bir çoğunun uygulanması son bulmasına karşın bir çoğu devam etmektedir.

Kıl Dönmesi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Sayfamızın ana konusu kıl dönmesi ameliyatları olup, yukarıda da belirtildiği gibi yaklaşık 15 farklı yöntem olup, bir çok yöntemi sayfada tanıma imkanı bulacağız. Nasıl yapıldığı, avantajları, dezavantajları ve ameliyat sonrası süreçte yaşanacak olan ağrı, kanama, iltihap, pansuman vs hakkında kıyaslamaya çalışacağız.

Pilonidal Sinüs Ameliyatı

En İyi Kıl Dönmesi Ameliyatı Hangisidir?

Sorunun çözümünü ve bu kapsamda bir çok teknik geliştirildiğini gördük, peki hangi yöntem daha iyi, daha gelişmiş, bunu nasıl anlayacağız? evet arkadaşlar öncelikle ameliyat olmadan önce doktorunuza uyguladığı yöntemi mutlaka sormalısınız. Her hekim en fazla 1 yada 2 teknik bilmekte ve uygulamaktadır. Yani size Mikro Sinüsektomi yada Bascom şeklinde uygulanacak yöntemi belirtmelidir. Sizde hemen onay vermek yerine yöntemleri ve avantajlarını inceledikten sonra kararınızı vermelisiniz. Karar verirken, aşağıdaki hususlara dikkat etmelisiniz.

En Küçük Kesi İle Yapılmalı
Doktorunuzun uyguladığı yöntem mutlaka en küçük kesi ile yapılmalıdır. Çünkü Mikro Sinüsektomi 2 ile 4 cm arasında kesi ile yapılırken Flap yönteminde 30 cm’ye varan kesi yapılmaktadır. Bu nedenle en az kesi yapılan yöntemi tercih etmelisiniz.

Narkoz, Hastanede Yatma, İş Gücü Kaybı Olmamalıdır
En iyi kıl dönmesi ameliyatlarının karşılaması gereken bir diğer avantaj ise öncelikle genel anestezi dediğimiz narkoz zorunluluğu olmamalıdır. Çünkü Bascom ve Mikro Sinüsektomi gibi uygulamalar narkoz ve ameliyathane ortamı gerektirmeden yapılmaktadır. Aynı şekilde tedavi sonrası günlerce istirahat, iş gücü kaybı yaşatmaması gerekir.

Ağrı Minimum Olmalıdır
Ameliyat sonrası görülen ağrı minimum düzeyde olmalıdır. Bunun için kesi oranı minimum düzeyde olmalıdır. Mikro Sinüsektomi uygulamasında ortaya çıkan minimum ağrı antibiyotikle geçmektedir. Klasik yöntemlerde ise ağrı 6 aya kadar sürebilmektedir.

Pansuman Gerekmemeli / İltihap Olmamalıdır
Klasik yöntemlerde en sık görülen iltihap problemine karşı günlük pansuman gerekmektedir. Kişiyi ciddi anlamda zora sokan bu durumu yaşamamak için mutlaka yenilikçi yöntemlerle (Mikro Sinüsektomi, Bascom, Karidakis, Sinisotomi ve Pit Picking) uygulamaları önerilmektedir. Belirtmiş olduğu yöntemlerde kesi minimum olduğu için pansumana gerek görülmez.

Mikro Sinüsektomi Pilonidal Sinüs tedavisinde geliştirilen en son yöntemlerden biri Mikro Sinüsektomi olup, bazı kaynaklarda Micro Sinüsectomi olarak görülmektedir. Aşağıda göreceğiniz klasik uygulamalara göre daha farklı olup, ayaktan yapılmaktadır. Yani ameliyathane ve narkoz gerekmemektedir. Genelde 2 ile 4 cm arasında yapılan kesi ile cilt altında biriken kıllar kapsülü ile çıkarılmaktadır. Sadece 5 dakika gibi kısa bir sürede ve lokal anestezi ile yapılan uygulama sonrası cerrahi (gizli dikiş) ile kapatılmaktadır.

Kıl Dönmesi Ameliyatı İzle

Evet arkadaşlar yukarıda yöntemleri ve nasıl yapıldıklarını aktardık, daha çok Mikro Sinüsektomi yöntemi ön plana çıkmış olup, dilerseniz birde nasıl yapıldığını izleyelim. Hatta aşağıda yer alan video’da sadece Mikro Sinüsektomi olmayıp, aynı zamanda klasik yöntemlerden olan ve önermediğimiz Flap ile kıyaslama yapılmaktadır. Videoyu baştan sona izlemeniz halinde aradaki uçurumlar kadar farkı net bir şekilde görürsünüz.

Hastanede Yatmak Gerekmez: Mikro Sinüsektomi ile yapılan tedavilerde hasta tedavi sonrası evine, işine, okuluna dönebilmektedir. Klinikte geçireceği süre tedavi + istirahat maksimum 20 dakika sürecektir. Tedavi sonrası aracını kendisi kullanabilir. Evine, işine okuluna rahat bir şekilde dönebilmektedir. Ameliyat sonrası pansuman, yüz üstü yatma gibi can sıkıcı uygulamalara gerek duyulmaz. Tek dezavantajı tüm hastalarda yani çok ileri derece olanlarda uygulanamaz.

Bascom İsmi size biraz garip gelse de uygulamayı geliştiren hekim (Dr.John BASCOM) adı verilmiştir. Yenilikçi tekniklerden biri olup, Mikro Sinüsektomi ile benzerlikleri bulunmaktadır. Yine aynı şekilde en küçük kesi ile cilt altında biriken kıllar kapsülü ile birlikte çıkarılmaktadır. Kesi küçük olması nedeniyle çok fazla şikayet yaşanmaz ve hasta yine ciddi anlamda iş gücü kaybı yaşamadan sosyal hayatına kaldığı yerden devam etmektedir.

Sinusotomi
En son geliştirilen tekniklerden biride Sinusotomi olup, diğerlerine göre daha farklı bir uygulama olduğu görülmektedir. Kıl Dönmesi ameliyatlarında genelde delikler ve kılların olduğu alan kesilirken Sinusotomi yönteminde ise giriş ve çıkış delikleri en küçük kesi ile kesilerek cilt altındaki kılları ise fırça ve küret yardımı ile kazıyarak yok etmektedir. 10 Dakika gibi kısa bir sürede yapılan bu uygulama ile hasta aynı gün işine dönebilmektedir.

Karidakis Kıl dönmesi ameliyatlarının isimleri genelde onları geliştiren doktorların isimleri ile anılmaktadır. Onlardan biride Yunanistanlı bir hekim olup, Karydakis olarak bilinmektedir. Flap grubunda yer almasına karşın diğer yöntemlere büyük üstünlüğü bulunmaktadır. Özellikle Bascom ve Mikro Sinüsektomi ile tedavisi mümkün olmayan hastalarda en avantajlı uygulamalardan biridir. Pilonidal sinüs içeren kısım elips şeklindeki cilt kesiği tam ortadan yapmak yerine ortanın bir tarafından daha fazla olacak şekilde gerçekleştirilir. Az kesilen tarafın cildi orta tarafa çekilerek dikilir. Ameliyathane ortamında yapılır ve genelde hastanın bir gün hastanede kalması gerekir.

Klasik Ameliyatlar Açık Bırakma, Primer Kapatma, Flap (Önerilmez)
Yukarıda anlattığımız çağdaş yöntemler dışında halen uygulanması devam eden klasik yöntemler bulunmaktadır. Onlardan biride açık bırakma yöntemi olup, maalesef sinüs ile birlikte sağlam dokuyu da kesmektedir. Böylece 10 ile 30 cm arasında oval bir kesi oluşmaktadır. Ortaya çıkan bu yara iyileşmesi için açık bırakılabilir, yada çektirilerek dikilmektedir. Ortaya çıkan bu büyük yaranın tam olarak iyileşmesi 6 ayı bulabilmektedir. Hasta çoğu zaman kalçası üzerine oturamadığı için yan yada yüz üstü yatması gerekir. Aynı şekilde yaranın iyileşmesi için günlük pansuman yapması gerekir. Oldukça ilkel yöntemlerden biri haline gelen bu yöntemleri Idea olarak uygulamıyor ve önermiyoruz.

Idea Kliniklerinde Uygulanmaktadır
Yukarıda izlemiş olduğunuz yöntem Idea’ın İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa kliniklerinde uygulanmakta olup, SGK mensubu hastalardan ücret alınmamaktadır. Kliniklerimizde ameliyat ücretleri tek fiyat olup, aynı zamanda SGK mensubu hastalara %50 indirimli yapılmaktadır.

1. Atilla hocam bende kıl dönmesi mesi ve iltihaplanma var hastane anestezi olmadan olmaz dediler çok büyük sancı çekiyorum ve kalp sorununa olduğu için aneteZiya cesaret edemiyorlar yeriniz kibrida mi

2. Atilla hocam ben 2hafta önce mikrosinusektomi yöntemiyle ameliyat oldum size suanda ust kisimda hafif acik ve akinti var normalmidir hocam

Evet sıkça gördüğümüz önemsiz bir durum, tarif ettiğim gibi sıkça yıkamaya ve bölgeye kağıt havlu koyarak kuru tutmaya özen gösterin

3. İyi günler hocam ben devlet hastanesinde kapalı diye tabir edilen yöntemle kıl dönmesi ameliyatı oldum fakat ameliyat olunup dikiş alımdıktan sonra o bölgede açılma oldu ve yaklaşık 1 yıldır hiç aksatmadan pansuman yapıorum gazlı bez ve batikon ile fakat yarada iyileşme yok çok büyük bi delik degil ameliyat bölgesinin üst tarafında açıldı ama kapanmıyor iltap yok bazen oluyor ne yapmalıyım varsa bi tedavisi size gelmek istiyorum 1 yıl oldu

1yılda iyileşme olmadıysa büyük olasılıkla nüks etmiştir.gelirseniz muayene ile değerlendirp tedavinizi yapabiliriz
      Op.Dr.Atilla Kaya

4. Hocam ben 17 agustosta fenol yontemi ile ameliyat oldum ve yara açık bırakıldi ve ameliyattan sonra 2 ay boyunca saglik ocaginda pansuman yaptirdim , sonra doktora kontrole gittigimde yanlış hatirlamiyorsam eylulun 18iydi bana merhem verdi bu merhemi gazli bez ile yaraya koymamı söyledi ama yarada herhangi bir kapanma olmadı ve 2 aydan beri yaraya gazlı bez koymadım doktora gitmediğim için şimdi ne yapmam gerek ? Biraz korkuyorum nüks etme sıkıntısı varmı ?

Op.Dr.Nizam Kurtdere

5. Hocam iyi günler öncelikle ben 16 yaşındayım 17 agustosta açık yöntem ile ameliyat oldum ve hala yara kapanmadı ilk günki gibi açık doktor ameliyattan sonra 2 boyunca saglik ocaginda pansuman yaptirmami soylemisti sonra kontrole gittigimde bana merhem verdi bu merhemi gazlı bezle beraber yaraya kendin koy dedi okulun başladığı ilk gün demişti o günden beri merhem le yapıyorum ama kapanmadı 2 ay önce merhem bitti şuan yara açık duruyor sizce tekrarlarmı ? Doktoruma kontrole gitmelimiyim tekrar ?

doku iyileşmesini hızlandırmak için farklı uygulamalar yapılabilirdi.bence doktorunuzu değiştirmelisiniz.bu arada kıl dönmeniz tekrar etmiş olabilir
      Op.Dr.Alirıza Şahap Barlas

6. Mikrosinusektomi yontemiyle ameliyat oldum dikisler alindi kapanmayan bir aciklik oldu onuda diktiler o dikislerim de alindi buyuk abdest sonrasi acildi biraz orası biraz kan geliyor temizligine ve pansumanina dikkat ediyorum bepanten plus kullaniyorum ne zaman tam iyilesmeye baslasa lavabo sonrasi tekrar ufak bir kan geliyor ve devam ediyor ne yapmam lazm bolgeye baktigimda kucuk kirmizi dudak seklinde bir aciklik var ve ordan az miktarda kan geliyor ne zaman iyilesir lazerle yakma veya daha degisik bir yontemle kapatilabilir mi.tesekkur ederim.