Ana Sayfa / Medikal Estetik / Jinekomasti (Erkeklerde Meme Büyümesinin) Tedavisi

Jinekomasti (Erkeklerde Meme Büyümesinin) Tedavisi

Erkeklerde çoğu zaman utanmaya sebep olan bir durum Jinekomasti yada halk arasındaki tabiri ile “Erkeklerde Meme Büyümesi” özellikle ergenlik dönemindeki (10-16 yaş) arası çocuklar ve gençlerde sık görülen bir durumdur. Tabii ki risk alanı sadece ergenlik dönemindeki çocuklar olmayıp, aynı zamanda yetişkinler için ciddi bir risktir. Sorunun kaynağı iki şekilde ortaya çıkmakta olup, meme dokusunun büyümesi yada memede yağ dokusunun büyümesi yani yağlanmanın artması şeklinde açıklanır. Özellikle yetişkinlerde görülen sorunun kaynağı yağ dokusunda büyüme olduğu için kendi kendine geçme imkanı yoktur. Çocuklar ve yaşlılarda görülen meme büyümesi ise %90 oranında kendi kendine düzelme imkanı bulunmaktadır.

Jinekomasti

Erkeklerde Meme Büyümesi Neden Olur?

Yukarıda da belirtildiği şekilde sorunun kaynağı yaş gruplarına göre değişmektedir. Çocuklarda meme dokusu büyürken, yetişkinlerde memedeki yağ dokusu büyümektedir. Sorunun nedenlerini 3 grupta ele almak gerekir. Birincisi bebekler, ergenler ve yaşlılarda görülmesi beklenen fizyolojik jinekomasti, ikincisi sağlık sorunları, tedavide kullanılan ilaçlar nedeniyle ortaya çıkan patalojik jinekomasti ve birde İdiopatik jinekomasti var ki Türçe karşılığı sebebi bilinmeyen şeklinde açıklanmaktadır.

Kadınlık Hormonu (Östrojen) Çocuklarda Meme Dokusunu Büyütüyor
Yeni doğan bebekler ile 10-16 yaş arasında ki ergenlik dönemindeki çocuklar ve yaşlılarda görülen meme büyümesinin nedeni kadınlık hormonunun yüksek olması ile açıklanmaktadır. Östrojen seviyesinin yüksek olduğu bebekler, ergenler ve yaşlılarda meme dokusunun büyüyerek belirgin hale gelmesidir. Bazen kadın göğsü kadar dikkat çekici hale gelebilmektedir. Bu durum aslında Fizyolojik yani normal bir durum olup, bir nevi geçiş süreci olarak görülmelidir. %90 Oranında kendi kendine düzelmekte olup, %10 gibi düşük bir oranda kalıcı hale gelmektedir. Ergenlik dönemi sonuna kadar geçmesi beklenen bu sorun geçmemesi halinde mutlaka bir plastik ve estetik cerrahi uzmanı tarafından meme dokusunun küçültülmesi gerekir.

Yetişkinlerde Sorunun Kaynağı Yağ Dokusunun Büyümesidir
Evet arkadaşlar çocuk ve gençlerden sonra risk altında olan bir diğer grup yetişkin ve birazda fazla kilo problemi olan insanlardır. Yetişkinlerde görülen meme büyümesinin nedeni genelde patolojik ve İdiopatik olarak teşhis edilmektedir. Çoğu zaman kendi kendine geçme imkanı olmayıp, mutlaka tedavi olmayı gerektirir.

Jinekomasti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yukarıda yapmış olduğumuz ayrıştırma aynı zamanda tedavi seçiminde de önem arz etmektedir. Öncelikle ergenlik dönemi ile yaşlılık döneminde ortaya çıkan meme büyümesi geçme ihtimali yüksek olup, tedaviye gerek olmayabilir. Bunun dışında kalıcı hale gelen sorunlarda ise Liposuction ve Açık Cerrahi Yöntemi olmak üzere uygulanmaktadır.

Liposuction (Yağ Aldırma) Uygulaması: Özellikle yağ dokusunda ki büyümeye bağlı olarak ortaya çıkan meme büyümesinde ameliyatsız tedavi yöntemi olan Liposuction fazla yağ dokusunu almak için en ideal yöntemlerden biridir.

Açık Cerrahi Yöntemi: Özellikle daha çok yetişkinlerde uygulanan bu yöntemle daha büyük ve sarkık hale gelen memelerin onarımında önerilmektedir. Tabii ki bunlardan hangisi uygulanacağına doktorunuz muayene esnasında karar vermektedir.

Meme Büyümesi Kanser Belirtisi mi?
Meme kanseri daha çok kadınlarda görülen bir sorun olmasına karşın erkeklerin %1 oranında görülmektedir. O nedenle meme büyümesi problemini basite almak yerine mutlaka bu alanda uzmanlaşmış bir doktora görünmek gerekir.

Kas Yapıcı İlaçlara Dikkat
Yetişkinlerde görülen Jinekomastinin büyük bir bölümü kas yapıcı ilaç olarak bilinen maddelerden kaynaklanmaktadır. Bu alanda çalışma yapacaksanız mutlaka bir uzman eşliğinde gerçekleştirmeniz gerekir.

Jinekomasti Fiyatı Ne Kadar?
Tekrar belirtmek gerekirse öncelikle doktor muayenesi ile tedavi edilip, edilmemesi gerektiği ve hangi yöntemin uygun olduğu muayene ile tespit edilmesi gerekir. Fiyatı ise 5000 TL düzeyinde olabilmektedir.

Seher Şirin

İstanbul Bakırköy’de bulunan muayenehanesinde hasta kabul etmektedir. Tıp eğitimini İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesinde tamamlamıştır. Genel cerrahi uzmanlık eğitimini ise İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesinde tamamlamıştır.

1. Hocam 16 yaşında bir erkek meme kanseri olabilirim?

2. Hocam ben 16 yaşındayım sol göğüsümde bir kütlemiş birşey var ve birazcıkta daha şekilsiz duruyor ve fazla kilolu gurubundayım (27,6 kg) sizce nedir

3. apış aralarım terliyor ve kaşıntı oluşuyor,verdikleri kremi kullanınca geçiyor ama bir müddet sonra yine oluyor.Senelerdir sıkıntı yaratıyor
    penis başı kenarlarındada terleme koku oluşuyor
    yaşım 56
    ne yapmak gerekir
    hangi branştaki doktorun konusudur bunlar
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Bakırköy Idea Genel Cerrahi Uzmanı
    Anlattığınız Tinea inguinalis (kasıkta mantar) ile uyumlu görülüyor.Cildiye uzmanının alanına girmektedir.En kısa zamanda cildiye uzmanına muayene olmalısınız.
    Geçmiş olsun