Ana Sayfa / Diğer Makat Hastalıkları / Ikınmak Makat Hastalığı Riskini Artırıyor

Ikınmak Makat Hastalığı Riskini Artırıyor

Günümüzde bir çok hastalık aslında insanların hata yada ihmalleri sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu durum anal bölge hastalıklarında daha sık görülmektedir. Örnek vermek gerekirse Pilonidal Sinüs, Hemoroid, Anal Hematom gibi hastalıkların nedenlerine baktığınızda bazı hata ve ihmaller göz önüne gelir. Hataların en başında her zaman kabızlık problemine karşı geliştirilen çözümler gelmektedir. İnsanların %30’u gibi büyük bir bölümünü etkileyen Konstipasyon (Kabızlık) çözümüne yönelik hata ve ihmaller maalesef bazı makat hastalıklarında riski artırmaktadır.

Dışkılama Zorluğu

Kabızlık Problemini Ikınarak Çözemezsiniz
Bir çok nedenle ortaya çıkan konstipasyon büyük ölçüde beslenme alışkanlıkları ve hareketsiz yaşam yanı sıra stres ve bazı hastalıkların belirtisi olabilmektedir. Kabız olan insanların en çok yaptığı hata tuvalette uzun zaman geçirerek bu süreçte dışkılama için ıkınma uygulamasına gerek duymalarıdır. Ikınma kabızlığın çözümü konusunda kesinlikle hatalı bir işlemdir.

Kabızlık Nasıl Giderilir? Konstipasyon öncelikle bir hastalık, bir sorun olarak algılanmalı ve nedenleri tespit edilmelidir. Bunun için ilk başta lifli ve posalı gıdaları daha fazla tüketerek başlayabilirsiniz. Aynı şekilde sabah uyandığınızda 2 bardak ılık su içerek gün içerisinde minimum 1,5-2 litre su içme alışkanlığı kazanmalısınız. Aynı şekilde sabahları ihtiyacınız olmasa bile tuvalete giderek 3-5 dakika ıkınmadan durabilirsiniz. Aynı şekilde dışkı erteleme, tuvalet beğenmeme gibi alışkanlıklardan kurtulmak sorunu çözecektir. Bunlara ek olarak günlük 30-45 dakika arası tempolu yürüyüş bağırsak kaslarını çalıştırarak bağırsak tembelliği dediğimiz sorunu ortadan kaldıracaktır.

Toplardamar Genişlemesi ile Hemoroid Olur
Evet arkadaşlar basit bir hatanın nelere mal olacağını anlamak için Basur hastalığı ile başlayalım. Çünkü hemoroid nedenlerine baktığınızda hastalığın kabızlık ve ıkınma ekseninde ortaya çıktığını görürsünüz. Çünkü ıkınma makat bölgesinde yer alan toplardamarların aşırı basınca dayanamayarak genişlemesine neden olur. Bu genişleme ilk olarak kendini dışkılama sonrasında makatta kanama ile göstermektedir. Herhangi bir can yanması vs olmayıp, ilk etapta sadece kanama görülür. Devam eden süreçte ise toplardamarda ki genişleme hızla artarak anüs iç kısmına sarkma yapmaktadır. 2. Derece olan basur memesi dışkılama esnasında dışkı ile anüs dış kısmına çıkmaktadır. Tabii ki siz kalkmak için doğrulduğunda içeri girer. 3. ve 4. Derece olması halinde ise hemoroid memesi genelde anüs dışında yer almaktadır. Normal şartlarda ağrısız bir hastalık olmasına karşın 3. ve 4. derece basur memeleri anüs kasları arasında sıkışarak boğulmasına neden olur.

İnce Damarları Patlatıp Anal Hematom’a Neden Olur
Ikınmak zararlarına baktığınızda sadece Hemoroid değil aynı zamanda anal bölgenin en ağrılı hastalıklarından biri olan ve çoğunlukla hemoroid ile karıştırılan bir hastalık Anal Hematom bulunmaktadır. Halk arasındaki tabiri ile makatta pıhtı toplanması olan bu hastalık yine ıkınma sonucu oluşan basınç ile oluşur. Basur toplardamarlar ile alakalı iken Anal Hematom ise makat bölgesinde bulunan ince damarların patlayarak cilt altına kanama yapmasına neden olur. Bakın ne kadar ciddi sorunlara neden oluyor. Aşırı basınç ile patlayan ince damarlar cilt altına kanama yapar. Bir süre sonra son bulan kanama yerini pıhtılaşmaya bırakır. Şişlik ve makat ağrısının yoğun şekilde yaşandığı Anal Hematom ağrısı 1 haftası şiddetli olmak üzere yaklaşık 3-4 hafta sürmektedir. Ağrıya dayanma gücü olanlar için 3-4 haftada normale dönmektedir. Can yanması ile yaşayamam diyorsanız sadece 1 cm alanda yapılan kesi ile cilt altındaki pıhtı boşaltılmakta ve hasta rahatlatılmaktadır.

Tuvalette 3 Dakika’dan Fazla Durmayın
Evet arkadaşlar kabızlık ve devamında ıkınma alışkanlığının ne kadar kötü sonuçlara neden olduğunu gördük, bu tür sorunlardan korunmak için ilk olarak kabızlığı önleyici çözümler bulmak gerekir. Bu süreçte ıkınma alışkanlığının önüne geçmek içinde tuvalette geçirdiğimiz süreyi kısa tutmalı 3 dakika içinde terk etmek gerekir. Maalesef bizler bazen 30-40 dakika kalabiliyoruz. Bu süreçte genelde ıkınma hatasını sıkça tekrarlıyoruz.